Somalische driekantjes (recepten, en andere do's en dont's gezocht)

Discussie in 'De lounge' gestart door Aviya, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb eigenlijk nooit Somalische mensen spekkoek zien eten haha, spekkoek ztten speculaaskruiden in en is niet extreem zoet, dat zou je moeten herkennen als dat het echt was.

Overigens is spekkoek maken echt een intensief karweitje, ik ben zelf Indische maar ben er nooit aan begonnen om eerlijk te zijn.

2. Aviya

Aviya Niet meer actief

als je het at had je het idee dat er geen tand overbleef :) maar zo zoet en plakkerig/ stroperig inderdaad, en het was zacht, als ze thee maakte, was dit er meestal bij. en zo lekker:)
    Klinkt wel bekend wat je nu vertelt!

pff door die hormonen op t moment (vergeet zelfs wat voor dag het is vandaag) kan ik nergens meer opkomen hoe iets heet;) anders had ik geprobeerd om op te schrijven hoe je het uitsprak (ga toch even vragen eind van de maand met bellen hoe het heette)

3. Aviya

Aviya Niet meer actief

Een woensdag wordt bak kook en uitprobeer dag, dan weet meteen iedereen hier wat het nu is.

Ben benieuwd hoe intensief maar dank je wel voor de waarschuwing!

pff dat wordt wat, en dan nog kleine meid er bij, jep dat wordt druk dagje :D

Dank jullie wel meiden dat jullie zo mee denken en doen, en ga zeker even bellen eind van de maand (staat altijd de afspraak) hoe het zoete heet.
    sorry ben echt druk de laatste dagen dus sorry voor mn drukke gedoe, en dank jullie wel meiden!

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik denk dat het halwu is! Dat is echt typisch somalisch en echt mier en mier zoet.
    Dit zelf maken is onwijs moeilijk en ik zou er niet aan beginnen haha grote kans dat je dan je pannen weg kan gooien.
    Ik ga ff een plaatje zoeken op inet.
    Wij laten het altijd door familie meebrengen uit engeland dus als je daar bent inslaan en in je vriezer gooien.

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
  6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
  7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Haha zelfde link tegelijk :)

8. Aviya

Aviya Niet meer actief

:) dan maar wachten tot volgend jaar, en het kan dus in de vriezer, dat is wel positief, alleen durf het niet te vragen, vind dat zo niet netjes staan:)
    Dus zo erg om te maken, dat de pannen weg gegooid kunnen worden, nee lijkt me niet zo'n goed idee, of vragen dat ze me dit volgend jaar, met veel geduld, uit kan leggen, en dan samen maken, dat kan natuurlijk weer wel :( jep ik ga vragen of ze me alsjeblieft alles uit kan leggen en kookles kan geven, denk dat haar tante daar blij om zal zijn, die vond me te dun :D toen ze hier in nl was:D

pff meiden mn hoofd loopt overr door jullie :D maar is het wel waard, zeker omdat jullie me waarschuwen maar boven alles, advies en hulp aanbieden, dank jullie wel!

9. Aviya

Aviya Niet meer actief

ziet er wel lekker uit, maar jullie geven nu zoveel info en recepten, dat ik denk maar elke week een recept van hier uit ga proberen.

(mits er geen pannen voor opgeofferd hoeven te worden :D;))

Dank je wel ;)

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Je hoeft niet te schamen hoor je kan gerust vragen of ze je een winkel wil laten zien waar je halwu kan kopen voor je weer naar huis gaat.
    Somaliers zijn nr 1 in dingen meenemen van het ene land naar t andere hahaha. Als mijn smoeder trug komt van t buitenland heeft ze een koffer aan spullen die ze hier niet kan krijgen bij zich.
    Dat kan je dus gewoon vragen :D

11. Aviya

Aviya Niet meer actief

:D goede tip, om te vragen waar ze dit verkopen, ga zeker ook een koffer met spullen mee terug nemen :D zeker omdat dit toch normaal is, dan valt die lege koffer extra niet op :):D;) (nou snap ik ook die loodzware koffer van haar tante)

Maar is wel handig, dat jouw moeder dit doet, heb je tenminste dingen in huis die hier niet te halen zijn, dank zij je moeder:D;)

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Me schoonmoeder :) ik ben nl haha mijn moeder zou je niet met een koffer spullen zien terug komen. :p

Het is idd reuze handig en lekker

13. Aviya

Aviya Niet meer actief

:D sorry :D;)

14. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik zou daar niet zo bang voor zijn..
    Somalishe mensen zijn heel makkelijke mensen om mee om te gaan ;)
    Zolang jij niet te bloot bent dan zit je goed hihi

Idd ik zat ook te denken gelijk aan sambusa/samosa

15. Aviya

Aviya Niet meer actief

Dan komt dat wel goed, dank je wel voor de tip! (maar ben toch al "preuts" zoals ze dat hier zeggen) dus dat kom wel goed;)

16. Aviya

Aviya Niet meer actief

Zo vanmiddag mn nieuwe paardje ophalen, en dan vanavond voor ik nachtdienst heb (hoef pas half twaalf te beginnen) ga ik er aan beginnen vanaf 18.00 uur, dat zal toch wel genoeg tijd zijn?

Heb er zin in! Bedankt nogmaals meiden voor de hulp en alles

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Beetje laat, hoop dat t gelukt is!? :D

Wat heb je nu precies gemaakt?

18. Aviya

Aviya Niet meer actief

Sambusa! dank zij jouw recept;)

Maar wat eeeen rotzooi had ik achteraf en heel veel lol :D maar het is gelukt! niet vragen hoe maar het is gelukt (pff vanaf volgende week verplicht steeds een recept te maken met verse ingredienten en alles, want heb nog heel wat te leren, en de hoeveelheid, herinner me er even aan dat ik jou dan om advies vraag :) heb nu 20 stuks gemaakt, na 10 mislukte:D heb bij de turkse winkel in den bosch gevraagd wat de hoeveelheid overal van moest zijn omdat dat dus vergeten was te vragen aan jou;) en de vrouw heeft me alles gegeven voor 30 stuks (om mee te beginnen)
    Moest lachen, de eerste keer dat je ECHT eten gaat maken (met een knipoog) zei ze. loop maar even mee, dan weet je voortaan waar alles ligt. (zal denk nog een keer moeten vragen de volgende keer maar ok)
    Wat een verademing zeg, vriendelijk rustig en niet vreemd staan te kijken dat je vraagt van hoe of wat, was dit helemaal vergeten.
    En heb er de eerste vijzel gekocht, een stenen.

Heb in tijden niet zoveel lol gehad! het maken in elkaar flansen zoals jij zei, zodat er geen vet opgenomen werd en alles er omheen, heerlijk lol en ontspannen tegelijk, dank je wel hiervoor

Toch maar even naar bed, de afwas is nu ook weggewerkt, en dat ene pannetje... is voortaan "kruiden bak pannetje"

zal van de week foto's maken en hier op zetten(want dochterlief heeft camera mee op vakantie met oma)

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Haha wat leuk om te lezen! Onwijs goed hoor. Bij mij is me huis ook elke keer weer een slachtveld!! De keuken, vloer. Woonkamer wan snijden doe ik zittend anders heb ik geen rug meer over aangezien k het deeg ook zelf maak. Maar ik heb de ook veel lol mee.
    Smaakte het ook zoals je wou?

Heel leuk om te horen hoe t gegaan is :D

20. Aviya

Aviya Niet meer actief

En het smaakte inderdaad, vooral die tip dat je denkt dat er teveel zout in zit, heeft het gedaan denk ik, zal niet zo worden als R maakte maar met leren en uitproberen komt dat ook wel goed :D

Owh praat niet over de vloer, wat denk je van de afwas, het voobereiden en dan voorkoken op de gasfornuis :D
    naja is allemaal weer schoon en het is echt fun om te maken! ben toch blij dat ik jou en de anderen hier mee heb "lastiggevallen" :D (niet te veel hoop ik)

en het pannetje, is nog leuk voor de kruiden en alles, maarre gewoon koken.... lijkt me geen goed idee :(;)

Is het meer als waard geweest enne volgende week weer een keer, dan MET foto's;) (ook van de rotzooi en co hihi)
    Dan kan je zien hoe erg het hier eraan toe gaat ;)

Geniet er van vandaag ik gaat even alles aan kant helpen, eten maken en dan mag de nachtdienst en de oppas zich gaan melden, maak liever weer die lekker Sammie's (zoals dochterlief ze noemt) zelfs die eet ze gewoon op!

Deel Deze Pagina