Na 8,5 jaar weer werken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik heb mbo 4 jeugdzorg .. Nou dat ligt helemaal op zijn gat .. Maar ik zou graag weer voor 2 maximaal 3 daagjes willen werken. Sociale contacten op doen en ff GEEN mama zijn ..
    Maar is het een logische stap ? Kdv kosten ? Vriend heeft ruim modaal dus met mijn inkomen zal het meer worden natuurlijk .. Ondanks dat ik ga werken voor mijn sociale contacten enzo wil ik natuuuurlijk wel geld over houden.. En dan jeugdzorg daar vind he nooit een baan ,, wat moet ik dan ?
    Is er sowieso wel een baan te vinden ? Vind het een moeilijke stap .. Maar na 8,5 jaar voel ik mij zo opgesloten ...

Iemand suggesties voor mij ? Sowieso wil ik pas na de zomervakantie beginnen .. Als ik nu a ga solliciteren en ik heb geluk zouden ze daar mee akkoord gaan ?

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik denk dat de kans klein is dat je na 8,5 jaar uit het vaak geweest te zijn aangenomen word maar zolang je het niet probeert krijg je sowieso geen werk.
    Je zou uit kunnen rekenen via de site van de belastingdienst als je weet wat je ongeveer gaat verdienen en de inkomsten van je man invult wat je terug krijgt aan kinderopvangtoeslag.

3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

Jeugdzorg hoeft niet meer hoor ..
    Vind het ook wel een grote stap na zoveel jaren weer aan de slag te gaan ..

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gewoon overal op solliciteren zou ik zeggen.
    Wij verdienen ook wat boven modaal en ik betaal voor 1 dag opvang voor 1 kind per maand 170 euro zelf.
    Ik snap heel goed dat je toe bent aan iets voor jezelf, hopelijk vind je snel iets en kan je een beetje wennen. . Je zou bijvoorbeeld ook 1 dag per week vrijwilligerswerk kunnen doen als een baan vinden niet lukt, gewoon een paar uurtjes voor je eigen sociale contacten en het even eruit zijn.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oei, het zal zeker in deze arbeidsmarkt nagenoeg onmogelijk zijn iets te vinden aangezien je er 8,5 jaar bent uitgeweest en maar een paar dagen wilt werken. Ik zou hier gewoon realistisch in zijn en wat hierboven al gezegd wordt beginnen met vrijwillgerswerk om weer ervaring op te doen en sociale (netwerk) contacten. Met een beetje mazzel kan je van daaruit verder maar een betaalde baan. En anders heel ander soort werk gaan doen callcenter, postbezorging, administratief, winkelwerk? Heel veel succes! 👍🏻👍🏻👍🏻

6. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Is het een idee om eens bij wat uitzendbureau's langs te gaan? Wellicht kun je via hen wat verschillende klussen doen waardoor je er weer inkomt en ook zelf war verschillende ervaringen opdoet zodat je beter weet welke kant je op wilt.
    Veel succes in ieder geval!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey dit had ik wel kunnen schrijven :) Ik ben nu ruim 6,5 jaar thuis bij de kinderen en ben het zo zat! We redden het nu wel op mijn mans inkomen, maar iets extra's is niet verkeerd natuurlijk. En wat jij zegt, zoek ik ook: even geen mama zijn! Even eruit en onder volwassenen zijn, mezelf nuttig maken. Ik heb eerst MBO 4 sociale dienstverlening en daarna HBO communicatie gedaan en beide opleidingen bieden niet echt veel perspectief op de arbeidsmarkt nu. En mijn oudste is zorgintensief, dus opvang vinden voor hem is ook een uitdaging. We gaan eerst verhuizen van de zomer, de kinderen eerst laten settelen op de nieuwe scholen en dan ga ik in de nieuwe stad werk zoeken. Ik zie wel wat er op mijn pad komt! Succes!

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ja soms ben je het gewoon zat.. mijn leven bestaat echt uit kinderen verzorgen weg brengen ophalen school.. naar hun sporten brengen huishouden en dat is het.. mijn vriendinnen werken allemaal dus daar heb ik niet zoveel aan.. dus echt veel sociale contacten heb ik door de weeks niet.. ik merk ook dat ik het weekend ALTIJD weg wil MET de kinderen natuurlijk omdat ik al de hele week thuis zit (ik ga ook wel de stad in ofzo hoor of speeltuin met de 2 kleinste) ik ga wel veel weg maar toch is het "anders:" ik vind het genoeg na 8,5 jaar mijn oudste zoon is ook een zorgen kindje.. zit op speciaal onderwijs en hun hebben de "regel" lukt het vandaag niet met het kind gaat hij maar naar huis:( dus kan zo zijn dat ik weer door school word gebeld dat ik NU mijn zoon moet ophalen...

ik ga ook pas na de zomervakantie beginnen hoor.. we gaan ook over 6 weken op vakantie en wil wel gewoon bij de kids zijn tijdens de vakantie .
    wij redden het ook makkelijk met partners inkomen gelukkig ...

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ja het gaat een hele opgave worden om wat te vinden..
    nou zat ik al te denken.. ik heb voor de geboorte van mijn 2e kind bij de amsterdam arena gewerkt.. heel leuk maar werken bij de F-SIDE en die waren niet altijd even "lief" haha dus ben er toen mee gestopt.. ik denk dat ik daar makkelijk terug zou kunnen komen.. dat is op hert begin 1x per 2 weken ivb de wedstrijden maar naar mate je meer wedstrijden draai is het elke week en vaak genoeg 2 of 3x per week.. concerten in de zomer.. ik denk dat ik hun gewoon ga bellen:) gaat namelijk ook via uitzendbureau maar dan echt alleen voor de amsterdam arena.. altijd geweldig werk gevonden om te doen... je word er niet rijk van maar leuk is het wel..

10. Vlinder84

Hey ik zie nu pas dat ik in dezelfde stad kom wonen :) Waar gaat je zoontje naar school? Mijn oudste start na de zomer op de B. in de F-wijk (beetje cryptisch ivm privacy haha, maar als hij daar op school zit dan snap je 'm vast ;)) en nog geen idee hoe dat daar zit als het niet gaat met mijn zoontje. Natuurlijk haal ik hem op als hij ziek is of gevallen is ofzo, maar wil niet om elke scheet gebeld worden.

Mijn leven is nu dus ook zo wat jij beschrijft... Billen afvegen, troep opruimen, boodschappen doen, naar de speeltuin, eten koken, nog meer troep opruimen en ze zijn vandaag zo druk en ik zo moe, dat ik graag ergens anders was geweest en dat mijn kinderen lekker op de opvang konden spelen :D Ik zou ze idd gewoon bellen voor je oude baan!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gewoon doen dan meid, belluh! Niet geschoten is altijd mis tenslotte. En wie weet wat daar weer voor iets leuks uitkomt. Als ik één ding geleerd heb de laatste honderd jaar dan is het wel hoe belangrijk sociale contacten en een goed netwerk is om verder te komen. 😁

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ja ik weet welke je bedoelt.. daar zou zoonlief bijna naar school gaan.. maar toen woonde ik nog te ver.. in almere buiten nu had het wel gekund maar ga hem niet verplaatsen.. ik kan je wel zeggen dat het een hele goede school is hoor.. ik ken er veel die daar zitten en/of hebben gezeten...

ja soms is het gewoon even klaar ... en dat punt heb ik nu ook wel bereikt hoor.. hier maken ze de tuin onveilig.. en zijn druk hahah maar ach dan gaan we maar weer koken.. :)
    ja met ziek zijn en pijn hebben naar school oke... dan kom ik eraan.. maar ik hoeft niet voor alleen dat naar school en ervaar dat vaak als zeer vervelend.. en moet ik oppas zoekenb als ik niet thuis ben en niet 123 thuis kan zijn.. ik houd er rekening mee tot 15:00 uur maar gebeurt vaak dat ik om 11;00 uur al gebeld word.. schiet echt niet op..

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

ja ga het ook zeker niet... is iets anders dan mama zijn kan ook heerlijk zijn.. al houd ik nog zoveel van m'n 4 mannetjes... ff wat anders hoor.. groot komen ze ook wel als mama een beetje bij werkt en kan zeggen " kijk jongens mama van dr eigen geld gekocht" hahaha niet dat ik het als vervelend ervaar hoor dat partner werkt en ik het uitgeeft hahahaha

14. Vlinder84

Fijn om te horen dat het een goede school is, want vind het toch een beetje spannend soms :) Zit je zoon nu wel in de buurt op school? Bij dat buurtcentrum daar? Dat vonden we er ook erg leuk uitzien, maar als je toch in de buurt van B. gaat wonen, zit je daar makkelijker natuurlijk. En om 11:00 uur bellen om hem te halen schiet niet op nee...

Uiteraard hou je van je kinderen, doe ik ook. Maar soms kan ik ze wel achter het behang plakken ;) En ik heb gewoon geen zin om elke dag grootste dingen te ondernemen, dan wil ik een beetje rommelen in huis, maar dat gaat dus niet zo makkelijk. Ik denk dat wanneer ik een dag of 3-4 aan het werk ben, ik ze ook zou missen en dan veel meer geneigd ben om van die tijd echt kwaliteit te maken. Nu is elke dag hetzelfde, saaiii!

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dat gaat snel ..
    3 sollicitaties de deur uit gedaan en op alle 3 mag ik al op gesprek komen .. Ook bij de Amsterdam arena 😊 ik had er een hard hoofd in omdat je zoooo vaak hoort dat ze maanden/jaren aanhet zoeken zijn naar werk en dan kom ik aan met een gat van 8,5 jaar .. Bij arena moet
    Ik alleen maar de cursus op nieuw doen en word ik
    Op nieuw gescreend bij de politie .. Maar hoef niet eens op gesprek te komen ... Blijkbaar toch m'n werk goed gedaan bij de harde kern van Ajax 😊 de andere 2 zijn center parcs en politie hulplijn .., grappig dus haha

Deel Deze Pagina