en ik word zo niet goed van de dingen die inmiddels uitlekken mijn ouders die na leven lang hard werken met pensioen zijn gegaan hebben afgelopen paar jaar hun inkomen met 30% zien afnemen.. en nu worden ze weer aangepakt? Voor de zoveelste keer worden eenverdieners aangepakt.. omdat ik niet werk.. zou ik meer ziektekostenpremie moeten gaan afdragen? waarom? maak ik meer gebruik van zorg als ik thuis zit? en er kwamen nog meer dingen aan die eenverdieners met kinderen gingen raken.. heb ik vorig jaar met pijn in mijn hart onze oldtimer moeten verkopen, omdat die ineens niet meer oldtimer was .. terwijl die reed op gas, de schoonste brandstof van de 3 (gas, diesel en benzine) en nu gaan ze de belastingen verhogen op "vervuilende auto's?" .. wanneer is een auto vervuilend? mijn andere auto van 17 jaar oud krijgt in duitsland een groene sticker.... maar hoe gaan ze hier kijken? weer alleen naar leeftijd of wat? ik ben het allemaal zo zat aan het worden.. ze doen maar wat... ze pakken je op alles waar ze je op pakken kunnen... bah sorry, zit slecht in vel en had even behoefte aan een klaagzang..
dat is het nou net.. hoe wil je in opstand komen? ik begrijp het gewoon niet.. waarom wij een kabinet hebben die blind is voor alle klachten uit het land.. ik begrijp niet.. waarom hier alles zo schreeuwend duur moet worden.. terwijl ik als ik kijk naar onze zuiderburen, ook heel anders kan.. waar kinderen krijgen nog beloond wordt... waar zorg gewoon een 1e levensbehoefte is.. mijn ex werkte in belgie.. die betaalde 65 euro of zo aan zorgpremie... voor een heel jaar!
Word ik hier blij van? Nee, absoluut niet! Hoe langer ik erover nadenken hoe verdrietiger ik er van word. MAAR ik denk ook niet dat dit voor de lol allemaal wordt ingevoerd/veranderd etc. Of om bewust mensen 'aan te pakken'. Ja, er zullen vast heel veel dingen ook anders aangepakt kunnen en moeten worden, maar zolang dat niet gebeurt, kan of mogelijk is, is het niet anders in mijn ogen (helaas! ).
Eens met Abri. Het is niet leuk, maar het is niet voor de lol of om mensen te pakken. Er moet nu eenmaal bezuinigd worden. Als jullie een betere manier weten om eenzelfde hoeveelheid geld bij elkaar te krijgen, ga dan de politiek in en zet je in voor die verandering. Als het iets is, waar de meesten het mee eens zijn (en het is uitvoerbaar én het lost ook daadwerkelijk de problemen op), dan heb je zo 1/3 van de stemmen bij elkaar. Veel succes!
Hoe ze beter kunnen bezuinigen? Geen geld naar bijv Griekenland sturen? En miljoenen naar andere landen? Hier wordt het alleen maar slechter, de burger moet steeds meer betalen en krijgt minder. Mensen gaan notabene naar de voedselbank!! Maar nee! Griekenland heeft zichzelf om zeep geholpen, laten we ze weet ik veel hoeveel miljoen geven.. En gemeentes die bijv een potje hebbeb voor kunst. En dit voor het einde van het jaar op moeten maken anders krijgen ze niks meer.. Wat krijg je dan? Een bankje met glas in lood raampjes erboven a 15 duizend euro!! En we gaan wel bezuinigen hoor.. We hebben geen geld meer.. Nou dikke piep.. Helaas zitten we vast in nl. Anders was ik allang weg geweest..
Want jij hebt een toverstafje waarmee je geld tevoorschijn kunt toveren? Dit is politiek. De politici doen dit niet voor hun lol! Overal moet wordem bezuinigd. Wat een vreselijk zure instelling zeg. Inderdaad, ga je zelf dan verkiesbaar stellen, als je het allemaal zoveel beter weet!
Als we moeten bezuinigen waarom krijgen al die top mannen nog een flinke vertrekpremie mee? Waarom kan er niet bezuinigd worden op salarissen van bepaalde mensen? Tuurlijk er zit een verschil tussen opleidingen. Maar het gaat soms over bedragen wat ik gewoon heel oneerlijk vind. Net zoals dat de ouderen meer zorgpremie moeten betalen. De meeste hebben denk ik meer zorg nodig dan de jongeren. Maar ze hebben wel keihard voor Nederland gewerkt. Kinderopvang word weer wat goedkoper, maar eerst moesten er wel heel veel sluiten omdat het te duur werd voor de meeste ouders. Bij veel dingen vraag ik me af; is hier serieus over nagedacht?
Dit is het laatste wat ik hier over schrijf, want ik ben dat gezeik elke keer echt zo beu! Jullie hebben er geen verstand van. De overheid pompt in zoveel dingen geld, het meeste is niet eens zichtbaar. Maar om een paar dingen te noemen, wat denken jullie van alle uitkeringen en toeslagen? Zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kinderbijslag, kindgebonden budget, ANW, AOW, WIA, wajong, de bijstand en natuurlijk niet te vergeten de WW. Hoe hoog is de werkeloosheid ook alweer? Die mensen krijgen, ja KRIJGEN, een bepaalde periode een uitkering. Dat zijn er de afgelopen jaren héél veel, dus is die pot ook steeds harder leeg gegaan. Wat denken jullie van de staatsteun voor noodlijdende bedrijven? Om maar eens te denken aan de groente- en fruittelers, die normaal 20% van hun oogst naar Rusland exporteerden. Of boerenbedrijven, die hun bedrijf moeten verkopen, omdat ze de kop niet meer kunnen bieden tegen de megastallen. Oja, ook nog even het Griekenlandgezeur adresseren. Allemaal hun eigen schuld? Van de regeerders misschien, maar ik weet niet of je er ooit geweest bent, maar daar wonen ook gewone burgers, gezinnen met kleine kinderen. Ouderen. Die hebben er niet om gevraagd om daar geboren te worden. Maar die zijn wel de dupe van jarenlange verkeerde bewindvoering. Maar ja, als daar massaal kindjes gaan overlijden omdat de ouders geen eten meer kunnen kopen, wat zou ons dat wat schelen? Om een lang verhaal kort te maken: Wees blij dat er anderen zijn, die deze moeilijke beslissingen maken voor ons. En wees blij dat wij in een land wonen, waar zoveel voor ons geregeld is. En ja, het is altijd zuur als er iets wordt 'afgepakt', maar dan wonen we nóg in een land met één van het beste sociale zorgstelsel van de wereld.
In zekere zin met laxyxochi eens, al ben ik wel van menig dat sommige dingen minder of anders kunnen. Maar er moet idd bezuinigd worden. er waren jaren dat het niet op kon.Dat was te verwachten dat dat niet eeuwig kon doorgaan. En altijd dat gezeik dat het in nederland zo slecht is? man ik kom net terug uit griekenland en als ik dan weer op schihol land en naar huis rij even later zie ik al een wereld van verschil hoe luxe wij het hebben en hoe goed het hier is. dan noem ik een simpel voorbeeld als alleen maar de staat van de wegen en de electriciteitskabels die bij ons niet boven de grond bungelen.Misschien niet belangrijk maar wel al een klein verschil. laat staan de grote verschillen. Ik spark daar iemand. een schoonmaakster van een hotel moet het dara in 6 maanden verdienen ( echt geen vetpot) de rest van het jaar krijgt ze 300 euro per maand vd regering waar ze het mee kan doen. lekkere vette bek dus. Mensen denk es na voor je zomaar een ander nablaat...het is hier echt nog niet zo slecht. En tuurlijk is er hier ook armoe. helaas is dat regelmatig ook de schuld van degene zelf ( uitzonderingen daar uiteraard voor je dat gezeik weer krijgt) verkeerde keuzes gemaakt
Mee eens! Al snap ik het gevoel van sommige wel. Als je zelf de eindjes aan elkaar knoopt en je koppie boven water probeerd te houden wat net aan lukt word je niet vrolijk als er weer kosten omhoog gaan en lasten bijkomen.. In een verzorgingsstaat heeft ook elk nadeel een voordeel en visa versa.. Alleen vind ik mbt tot zorg dat je niet steeds meer kunt gaan rekenen en minder zorg kunt gaan verlenen. Dat zorge gebeuren is nu erg uit z'n balans aan het raken.. Daar moeten ze eens kritisch naar de top salarissen gaan kijken en naar de eerlijkheid vd facturen. Want geloof me daar gaat hoop mis wat onnodig bakken geld kost..
Wat dacht je van het koningshuis eens wat minder te geven. Je gaat me echt niet zeggen dat die pieken van hen ieder jaar op gaan. Dan moeten zij het juiste voorbeeld eens geven hoe het met minder kan. Zij krijgen genoeg en leven in zoveel weelde. Dat zou de staat al een flink paar duiten kunnen schelen! En van heel veel uitkeringen wordt ook misbruik gemaakt door de mensen! Daar zullen ze eens selectiever in moeten zijn en deze beter controleren.
ik snap het niet tuurlijk ik ben blij dat ik mijn wajong krijg... maar er zijn zoveel dingen om te bezuinigen waar mensen niet direct last van krijgen. kijk naar medicijnen die met absurde dosissen worden meegegeven waarvan de helt word weggegooid. ik denk zeker wel dat ze een grens moeten stellen met hoeveelheid mensen in ons land toe laten en er ook voorwaardes aan moeten stellen. ze maken het moeilijk mensen gaan niet werken om de kinderopvang te kunnen betalen mensen zitten dan liever thuis met een lager inkomen en toeslagen.
Besparen op het koninklijk huis betekent ook baanverlies voor heel veel mensen... Volgens mij valt het met die flinke duiten ook wel mee hoor. Van een paar miljoen lijk je veel te kunnen doen, maar daar betaal je bijvoorbeeld nog geen ochtend zorg van in Nederland.
Ik weet niet meer waar het vandaan komt, misschien die quote 500 lijst (toen was Beatrix nog koningin) maar zij stonden echt niet helemaal bovenaan de lijst ofzo.
Ook hier geldt ... Het koningshuis brengt meer binnen dan dat het kost. Maar het is makkelijker kijken naar de oppervlakte dan je te verdiepen in materie ... En wat betreft je opmerking over uitkeringen ... Hoe moet dat als zowat iedereen (ook hier op her forum) vindt dat je je niet mag bemoeien met mensen waarvan je weer dar die misbruik maken van de uitkeringen "want je weet niet wat de situatie is". ... Alsof er een excuus mag zijn om de boel op te lichten .... Mensen moeten niet zo klagen en zeiken ... Het is wat het is ... Get over it!