alcoholgebruik van de man

Discussion in 'Zwanger worden' started by linda26, Jan 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Wat vinden jullie nou? Ik heb het er welleens met mijn man over dat ik graag zou willen dat hij niet of heel minimaal drinkt zolang we proberen zwanger te raken, maar dit eindigt altijd in een zinloze discussie want hij vind dit onzin.
    Ik vind eigenlijk dat hij er ook best iets voor over mag hebben aangezien ik alles doe en laat om straks hopelijk een gezond kindje op de wereld te mogen zetten.
    Is dit overdreven? Zodra ik zwanger ben mag ie toch weer doen wat ie wil...? Tis niet dat ie elke dag straalbezopen is ofzo, maar hij drinkt wel dagelijks.

Wat doen jullie mannen?

2. summergirl2

summergirl2 Actief lid

Jan 7, 2010
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ken het verhaal wel een beetje. Mijn man drinkt ook vaak op een avond 2 bierjtes dat vind ik nog mee vallen. Maar in het weekend wel wat meer natuurlijk en dan erbij hij rookt ook nog eens. Maar hij wil wel overwegen om het allemaal iets minder te doen. Kan ook niet van hem verlangen dat hij overal mee stopt.

3. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Ook hier hetzelfde geval.. Mijn vriend drinkt ook graag een paar biertjes.. en in het weekend wat meer.
    Hij vind het onzin om minder te drinken of helemaal te stoppen totdat ik zwanger ben..
    Ik vind dat dit een kleine moeite is, en ook hier eindigt het af en toe in een ' discussie' ..

4. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    heee

Dit onderwerp blijft moeilijk.
    Me vriend is wel gestopt met roken ben daar ook echt trots op!!
    en hij drinkt alleen in het weekend.
    wij houden er echt rekening mee terwijl hun eigenlijk nergens op hoeven te letten en als je dan iets vraagt dan is dat gek!!!!

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Die van mij drinkt niet dagelijks, meestal alleen in de weekenden een paar (zelf niet elk weekend) en daar heb ik geen moeite mee. Het zou wat anders zijn als hij het iedere avond deed, maar dat heeft ie gelukkig nog nooit gedaan.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier hetzelfde als bij Truus, en daarbij neem ik het ook zelf ook niet zo nauw met een klein glaasje zo in het weekend, niet nu de mogelijkheid bestaat dat ik zwanger ben hoor...in de twee weken wachten periode...maar als ik weer ongesteld ben geworden en we gaan er 10 dagen later weer voor ga ik niet totaal alcoholvrij...ik raak er ook altijd een beetje van 'in the mood' als het tijd is om te klussen!! ha ha...

Maar het lijkt me wel moeilijk als mijn man elke avond zou drinken, dat sowieso, ik vind het niet zo nodig door de weeks. Als het dan na 3 rondes niet zo zou lukken zou ik wel hopen/eisen dat hij eerst eens de alcohol wat meer zou laten staan.

Ben blij dat die van mij niet rookt en drinkt...maar die van mij houdt wel van te veel eten dus....!! er is ook altijd wat toch?

Succes er mee,

Charlie

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hallo dames,

Elke dag 1 of 2 biertjes heeft helemaal niet zoveel invloed vertelde onze uroloog, echter 1 x per week veel (meer dan 8 glazen) drinken is killing voor de zaadjes, dus ik denk dat de meesten zich dan helemaal niet meer druk hoeven te maken ;)

groetjes

8. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Das goed om te lezen maria! Meestal blijft het ook wel bij 1 a 2 wijntjes per avond en in het weekend hooguit 3 a 4 wijntjes/biertjes. Soms ook wel minder. Het is ook niet dat ie heel veel drinkt, maar ik heb zoiets van, ik doe werkelijk alles om straks een gezond kind te mogen krijgen, 9 maanden lang, kan ie nou niet even een keer wat anders drinken? Mischien ben ik wel te veeleisend :D

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee hoor, zo zou ik ook denken als mijn man (bijna) iedere avond zou drinken. Dus ik vind je niet te veel eisend!

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik vind je ook niet te veel eisend hoor. Misschien kan hij gewoon halveren totdat je zwanger bent of zo. En middenweg vinden...maar ik weet hoe die mannen kunnen reageren soms. Ze staan er vaak niet zo bij stil allemaal en wij zijn er gewoon gevoeliger voor.

Charlie

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn mannetje drinkt in de tijd dat we klussen helemaal geen alcohol. Nu mijn ei geweest is drinkt hij af en toe weer een biertje. En dan volgende cyclus net zo. Dus hij houdt er wel degelijk rekening mee.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Tja... het is een moeilijk en veelbesproken onderwerp op het forum. Ik persoonlijk heb het nooit een probleem gevonden dat mijn man af en toe wat dronk. We hebben altijd gezegd dat we ons leven gewoon leven en wel zien wanneer het er van komt. Pas als zou blijken dat er iets niet goed zou zijn, dan gingen we echt opletten. Ik moet er wel bij zeggen dat wij sowieso al gezond leefden. We eten heel gezond, roken allebei niet, bewegen voldoende maar dronken af en toe wel eens een glaasje (ook niet heel veel). En toen bleek in oktober dat manlief weinig en slecht zaad heeft. Overigens heeft dit te maken met een foutje van de natuur, een foutje in de ontwikkeling. Één bal is vroeger niet ingedaald en daar is hij aan geopereerd. Het had niks met zijn leefwijzen te maken. Dat is ook gebleken, want manlief heeft vervolgens de alcohol volledig laten staan en is ook cafeïnevrije koffie gaan drinken. Maar helaas... het tweede zaadonderzoek was nog veel slechter dan het eerste. En dat terwijl we bij het eerste onderzoek nog nergens naar keken en zelfs naar de sauna zijn geweest.
    Persoonlijk zou ik niet te veel over zijn alcoholgebruik zeggen als het bij af en toe een paar eenheden alcohol blijft. Ik denk namelijk dat het niet zo heel veel invloed heeft.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Niet om je te ontmoedigen, maar dat heeft weinig nut. Zaad wordt 3 maanden voor de zaadlozing al aangemaakt. Als je om zwanger te raken graag op je leefgewoonten let, moet je dat altijd doen en niet alleen in de vruchtbare periode want dat heeft geen effect.

Share This Page