Sommige mensen hebben echt lef . Vorig jaar zaten we nog in een huur huisje nu hebben we een huis gekocht (nu in november een jaar geleden). We hebben dus met de nieuwe bewoners gekeken wat ze over wilden nemen (parket, rolluiken, keuken, enz.). We zijn het meteen eens geworden over de prijs (alles op papier laten zetten), er werd zelfs nog gezegd "ooh dat is niet veel, we hadden met veel meer gerekend" zitten we er potjandorie al bijna een jaar op te wachten. Ik snap echt niet waar deze mensen het lef vandaan halen om zo laks te zijn in dit soort dingen, ik zou me dood schamen.... Wat vinden jullie? Zo ik ben het voor even kwijt
wat ik niet snap is dat jullie zo lang op jullie centjes gaan zitten wachten ik had allang aan de bel getrokken bij ze
Zo bijna een jaar Ik zou bellen of langsgaan hoor..is toch niet normaal als je er zo lang op moet wachten..
ja hebben we ook al een paar keer (heel vaak) gedaan we hebben tot nu toe niet eens de helft gekregen van het afgesproken bedrag. Maar ik maandag a.s. eens naar de rechtswinkel om te vragen welke stappen ik kan ondernemen.
Heb je niet iets op papier staan? Ik kreeg, toen ik vorig jaar uit mn huurwoning ging, een speciaal overname formulier van de woningbouw..de nieuwe huurders wilden dingen overnemen..ik moest daarvoor tekenen dat de boel ter overname was..het was voor mij gelijk oversteken hoor..ik teken als ik direct mijn geld krijg..en dat is ook gebeurd..
@Deb haha ja idd ff overheen gelezen.. Maar dan moet het volgens mij ook nog ondertekend zijn..anders kun je het wel zelf opgeschreven hebben.. Zijn altijd van die vervelende dingen dit
Nou lekker onbeschoft dat ze niet betaald hebben, ik zou er wel achter aan gaan. Anders zijn jullie straks nog steeds aan het wachten.
Goed dat je het op papier hebt. Ik krijg namelijk het vermoeden dat ze echt niet van plan zijn om te betalen, ookal staat het op papier. Hopelijk komen ze snel over de brug!
snap dit niet zo goed hoor, jullie hebben toch beide jullie makelaar, en als iets (onder voorbehoud) verkocht wordt duurt dat toch niet zo lang? bij het aankopen van een huis plan je altijd iets in onder het mom van onder voorbehoud van...is dat bij jullie niet gebeurt dan? lijkt me toch wel, zou ik toch in 1e instantie je eigen makelaar op pad sturen want die betaal je toch niet voor niets? verkopen is verkopen, en niet pas een jaar later..
ze zaten in een huurhuisje smoekie en dan gaat het in goed vertrouwen staat wel op papier bij de overdracht na de verhuurders toe en als het goed is heeft de woningbouw daar ook een afschrift van met andere woorden dus , ze zoeken het maar zelf uit
Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Maar er zijn ook andere situaties. Wij hadden buren die gingen verhuizen, en we namen wat kleine dingetjes over. Nu waren ze bekent dat we het niet altijd even makkelijk gehad hadden, en deden er ook niet moeilijk over dat we later zouden betalen. Toen we in november contakt hadden, zaten we in een hele moeilijke situatie, namelijk dat we drie maal daags naar het ziekenhuis gingen voor mijn vader ( sommigen kennen het verhaal wel) We waren totaal aan de grond genageld wat financieën betreft. En ik zat middenin mijn miskraam, het lukte echt niet. Dit was geen enkel probleem, en we spraken af dat ik het geld over zou maken eind januari. Half januari kreeg ik een dreigbrief van mevrouw.( en meneer maar die zit zo onder de duim, dat hij achteraf niet eens wist waar het om ging, de stakker) We waren niet te vertrouwen en bla bla bla Ik was woest, daar heb je dan twee jaar lang alles mee gedeeld, en dan behandelen ze je zo. Mijn mannetje heeft ze toen gebeld, ik niet want ik had er wat aangedaan na die nare brief. En toen was het ineens zo van: ow de brief is te vroeg op de post gegaan enz. Uiteindelijk hebben ze zoals afgesproken gewoon in januari het geld gekregen, alleen in die dreigbrief stond een ander bedrag dan we hadden afgesproken, in ons voordeel, dus ik heb ook echt geen cent meer betaald dan het bedrag wat in de brief stond. Dan heb ik ook zoiets van ze kunnen het krijgen zoals ze willen hoor. Maar goed dit is een verhaal wat "goede" buren betreft, dat is wat anders dan in jullie geval. Ik zou in jullie geval ook stappen ondernemen hoor. Succes ermee
Jolanda, dat is inderdaad misselijk wat zei hadden gedaan, en vooral ook omdat ze in zo verre op de hoogte waren van de omstandigheden. Ik moet eerlijk zeggen wij hebben ze ook uitstel gegeven (vandaar dat we getekend hebben en nog geen geld hebben ontvangen). Maar alleen al dat "oh dat is helemaal niet veel" en steeds weer die smoesjes van dat er gebreken zijn aan sommige dingen (rolluikkoord rafeld) ja niet alle spullen waren nieuw en het is een jaar geleden nu komen ze er opeens mee aanzetten. En steeds zeggen volgende week krijgen jullie het geld, en daarna niks meer van hun horen. Dat zijn we nu gewoon zat, eens kijken wat ze morgen zeggen dan gaan we ons informeren wat we kunnen doen. groet kat