Bemoeien met elkaars opvoeding

Discussie in 'De lounge' gestart door lydian, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydian

lydian Niet meer actief

naar aanleiding van het tuigjestopic dit topic..
    Ik ben heel erg benieuwd waarom er tegenwoordig zoveel op elkaar gelet wordt.
    Kijk dat er naar kindermishandeling etc. gekeken wordt daar kan ik helemaal inkomen.. Maar het lijkt wel of er tegenwoordig over iedere opmerking, daad etc. rekenschap moet worden afgelegd tegen over iedereen.. Ben heel benieuwd of ik hier nou zo overtrokken op reageer of dat het meer mensen opvalt.
    Ik vind het namelijk heel erg irritant.. Laat iedereen lekker in zijn / haar waarde en zie ook het goede van dingen in ook al gaat het anders dan wat jij zou doen..
    ligt dit aan mij of valt het meer mensen op?

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Nee hoor ben het helemaal met je eens, behalve wanneer er kindermishandeling/misbruik vermoed word maar dan krijg je weer een volgende discussie; waar trek je die lijn? Maar goed met die kleine dingen..lekker er buiten houden!

3. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Tja hier is vaak de verhouding tussen normen en waarden zoek.
    Kortom: De regels waar jij bij zweert zou iedereen aan moeten houden.

Ach.. men zoekt iets om de tijd mee te vullen.
    En anderen genieten heerlijk mee van de discussie.

Als ze zich in het echt niet met anderen bemoeien vind ik het allemaal best :p

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nou inderdaad!

Mijn vriend was een paar weken terug patat aan het halen en tijdens het wachten ging hij samen met mijn zoontje 2 jaar en 8 maanden een milkshake drinken! zoontje helemaal gelukkig want die krijgt dat anders nooit.

Krijgt hij commentaar van een oudere vrouw dat haar kinderen nooit een milkshake zouden krijgen op die leeftijd en dat al die suikers heel slecht voor hun zijn... (even ter illustratie, mijn zoontje is echt een magere lat en de vrouw die dat tegen hem zei... nogal... breed zeg maar ;) )
    Mijn vriend heeft er verder niet op gereageerd, maar waar bemoeien mensen zich mee!!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ja dat begrijp ik ook nooit zo goed.
    Lekker belangrijk wat een ander doet? En waarom er direct zo'n waardeoordeel aan hangen ( als in, je voedt niet goed op of iets ).
    Ik denk serieus dat diegene gewoon heel erg onzeker is. En door zulke opmerkingen te maken, diegene zich probeert beter te voelen. Erg triest eigenlijk.
    Als ik hier soms lees wat andere mensen zien, of opvallen, dan vraag ik me altijd af waarom ik zulke dingen nooit zie.
    Maar ik let niet op andere, vind ik niet interessant, ik vind mijn gezin/kinderen/vrienden veel belangrijker ;)

6. lydian

lydian Niet meer actief

Haha ja daar heb jij ook weer gelijk in, kunnen we ook uren een discussie over houden ;) Soms zou je je kind al niet eens meer durven te zeggen dat iets niet mag want dan moet je het vriendelijker en liever zeggen :D

7. Brightness2013

Echt he, mensen zijn te druk bezig met elkaar..besteed die tijd lekker aan je kindjes :D:D

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Toch is het weleens lastig als de kinderen van familie of vriendjes/ vriendinnetjes hééééél anders worden opgevoed dan die van jou.
    Dat botst gewoon weleens en dat kan verdraaid lastig zijn!
    Juist op een forum kan je dan lekker even spuien en stoom afblazen.
    heerlijk toch?!

9. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Leven en laten leven. Ik denk heus weleens dat zou ik anders gedaan hebben maar dat houd ik lekker voor mezelf

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zal nooit ongevraagd met iemand zn opvoeding bemoeien of O gewenst advies geven. Als er op dit forum iets betreft opvoeding gevraagd wordt wel want ik vind dat elke mening telt.

Wel vraag ik me soms wel is af waar sommige mee bezig zijn als ik opopgevoede rotjong voorbij zie komen.... Maja... Tis niet mijn pakkie an

11. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Haha, ik kan daar ook totaal niet tegen! En dan vooral commentaar van zoveel ''oudere ervaren moeders''. Ook al is het mijn eerste kind, ik kom er prima uit! Als ik hulp nodig heb vraag ik er wel om

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik denk dat het bemoeien en oordelen mede door internet ook makkelijker is geworden. Lekker anoniem achter een schermpje je mening spuwen. En een ander kan door het gebrek aan lichaamstaal iets helemaal anders opvatten. Enzovoort.

Maar het is sowieso wel een trend in de samenleving helaas.
    Erg individualistisch, maar tegelijk als je niet voldoet aan het gemiddelde dan moet er wel iets goed mis met je zijn..

13. Linana

Linana Niet meer actief

Als iemand al iets van onze manier van opvoeden zou zeggen, in ons gezicht, dan krijgt die persoon daar ook onze ongezouten mening over te horen hoor ;)
    Wie de bal kaatst....

Uiteraard hebben we het thuis wel eens over de manier van opvoeden/omgaan met kinderen van vrienden van ons, maar laten ons commentaar gewoon voor ons. Hun kind, hun opvoeding... ;)

Ik ben het er wel mee eens trouwens, wat wordt aangegeven in de openingspost. Laat iedereen lekker doen wat hij wil en bemoei je er niet mee. Tenzij het gaat om mishandeling etc, maar daar gaat het hier niet om

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik deel wel graag dingen waar ik tegenaan loop, en ik vind het ook fijn als mensen uit eigen ervaring hierover hun mening geven. Ik doe dat meestal in het forum Peuter en kleuter, daar vind je ook vaak dezelfde soort onderwerpen waar je veel aan kunt hebben.

Topics in de lounge lopen toch vaak uit in reltopics... jammer, ik vind de mensen die zo stellig reageren en zo veroordelend zijn ook zo apart. Kan eigenlijk geen enkele verklaring bedenken voor zulke harde reacties.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik denk dat sommige mensen het nodig hebben om te oordelen over anderen zodat ze zelf een goed gevoel krijgen (het zie je wel ik doe het veel beter gevoel).

Hier in de straat ook veel verschillende soorten van opvoeden, een andere manier van opvoeden betekend niet dat die manier fout is of dat mijn manier de waarheid is.

16. Brightness2013

Ik snap wat je bedoeld, het is ook de manier waarop.. erg veroordelend en onlogisch soms. Jammer he.

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    inderdaad, het verschil in opvoeden met vrienden wil soms wel eens lastige situaties geven, als kind a iets wel mag, wat kind b bijvoorbeeld niet mag (en wie dan de 'betere' keuze maak voor zijn kind laten we in het midden) maar ik zelf zeg nooit wat over een ander zijn opvoeding, krijg je alleen maar ruzie van! ieder moet zijn kind lekker op zijn eigen manier opvoeden!

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Pffff zo irritant die bemoeienis! Ik gaf m'n dochter gister voor het eerst een avondmaaltijd (aardappelen, kaas, bloemkool)
    Dat mag absoluuuuut niet volgens de moekes.
    Zou slecht zijn en ik moet me aan de richtlijnen houden.

Waar bemoeien ze zich mee??

19. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik vrees dat ik ook bij die soort hoor... :)
    Maar dan meer in trant van:
    Een collega haar zoontje is een half jaar ouder als onze dochter, en elke dag, maar ook elke dag ondergaat haar zoontje een heel groot bezigheidsprogramma. Vorige week vertelde ze wat voor een druk weekend ze hadden en dat ze tot niks meer komt. Ze waren en naar de zoo, en gaan zwemmen en de dag erna een kinderfeestje en best nog even in de voormiddag samen knutselen.
    In de week gaat dit programma ook zo door...
    Ze klaagde dat ze thuis tot niks komt. Tja, dan geef ik haar inderdaad een antwoord van: je had je kind ook eens beter moeten leren dat hij zich een uurtje alleen zou moeten bezig houden... :)
    Maar ze is dan ook een typetje van: ik wil me beter voelen als een ander...

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik irriteer me trouwens wel kapot aan de 6-jarige dochter van m'n vriend.
    Als volwassenen in gesprek zijn komt ze er tussen met vragen en eist zo alle aandacht op. Haha dat vind ik dan wel weer vervelend.
    Maar daar bemoei ik me niet mee. Zijn dochter, zijn opvoeding.

Deel Deze Pagina