morgen voor het eerst naar de verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monnie, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    hoi allemaal,

Morgen ga ik voor het eerst naar de verloskundige. Ben dan 9 weken. Ik ben superzenuwachtig. Ik haal me vanalles is mijn hoofd zoals : stel ze zeggen dat ik niet zwanger ben of zelfs niet ben geweest, ondanks mijn positieve test.
    Ik heb ook geen klachten. Tot zo'n anderhalve week geleden had ik veel last van mijn buik. Steekjes, krampen. Nu niks meer. Krijg al wel een buikje.
    Morgen om deze tijd weten we het, moet er namelijk om 8 uur zijn. Heb 's morgens vrij gekregen, 's middags weer voor de groep.
    Kan wel janken van de zenuwen..................................

Knuf

2. maximus

maximus Lid

11 sep 2007
    73
    0
    0
    Ik wens je een goed verloop toe. Wij gaan aanstaande woensdag ook voor het eerst en haal ook van alles in me hoofd vooral als ik een dagje even geen kwaaltjes voel.

Sterkte!

Groetjes Diana

3. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik denk dat we allemaal wel een beetje hetzelfde gevoel hebben. Ik moet namelijk dinsdag voor het eerst naar de gynaecoloog en heb precies hetzelfde. Heb wel zoiets van dat het maar snel dinsdag half 3 is.

Ik zie ook Maximus dat wij allebei 7 weken en 5 dagen zwanger zijn.

groetjes,
    Bianca

4. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Het klinkt erg herkenbaar. Wij gaan donderdag voor het eerst. Dan ben ik bijna negen weken. Alleen is onze afspraak puur informatief, een intake. Ik ben wel bang om uiteindelijk slecht nieuws te krijgen bij de echo. Maar daar moeten we nu eenmaal doorheen.
    Ook succes en sterkte!

5. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Ik vind het wel fijn om te lezen dat iedereen zo onzeker is.....
    pffffff, voor ons allemaal dus een spannende week!

6. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Was voor mij hetzelfde hoor..ook na 2 testen had ik nog steeds niet het besef dat ik écht zwanger was, of idd bang dat de vk zou zeggen dat het niet (meer) zo was. Pas toen ik de eerste echo had met 10 weken was ik helemaal gerustgesteld en kon ik het allemaal pas écht geloven..En nu kan mijn meisje elk moment geboren worden..komt allemaal goed dus!

7. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Ik moet nog tot 15 oktober wachten voor de eerste afspraak bij de VK. Omdat ik ook helemaal geen klachten heb heb ik de afgelopen 2 weken al 4 x een test gedaan....Ik wil nu eerst die bevestiging en zelf iets zien/horen. Ook dan pas ga ik het tegen mijn ouders etc. vertellen. Tot nu toe weten alleen 3 goede vriedinnen het.

8. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    :) Dat had ik ook :)

Ik heb 4 testen gedaan op verschillende dagen en dan nog onzeker zijn of het wel zo was.

Maar dan lig je op die bank en gaan ze proberen het hartje te horen en opeens hoor je het....het lijkt wel een locomotief die met hoge snelheid voort dendert...en dan ben je weer helemaal zeker.

Tot weer de volgende afspraak bij de verloskundige natuurlijk. Die onzekerheid blijft. Dat was bij mij wel het geval. Maarja dat is ook weer anders bij iedereen.

Groetjes,

Kim

9. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Ik moet as donderdag voor een intake... ben dan 9 weken als goed is.. Van daaruit krijgen wij een verwijzing voor de echo. Ik ben ook zooo bang dat het niet goed is, en dat we te horen krijgen dat het hartje niet klopt of weet ik veel wat... spannend spannend!volgens mij nog nooit zo iets spannends mee gemaakt! we kunnen hier onze verhalen gelukkig kwijt!

lfs cherry blossom

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Goh, ik wist niet dat anderen daar net zo zenuwachtig over konden zijn dan ik ook was... :confused: Wat een herkenning!

Zelfs na drie testen was ik ook superzenuwachtig omdat ik niet geloofde dat er 'iets' zou zitten. Al 11 weken waren we toen, en ik kon bijna m'n ogen niet geloven dat er echt een baby'tje te zien was, van wel 4,5 cm!
    Na drie weken de tweede echo had ik hetzelfde weer, maar het zat er nog steeds en toen al wel bijna dubbel zo groot!
    Het is vast gewoon een gevoel van ongeloof, dat het EINDELIJK toch zover is. Ik denk, als je lang hebt moeten wachten, dat iedereen dat wel heeft.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik herken het wel heel erg. ik had voor mn eerste afspraak al een echo gehad dus wist wel dat ik echt zwanger was, maar toch. mn eerste keer bij vk was ook puur informatief. ze heeft wel geprobeert of ze het hartje kon horen, maar de kleine had zich verstopt. een paar dagen later kwam er een vrouw van mvm bij me en die deed toen ook weer een test. dat was ook weer een opluchting. afgelopen donderdag heb ik mn 2de echo gehad en ik heb een druktemaker in mn buik zitten. dus dat is allemaal positief. maar nog steeds ben ik soms onzeker. vooral als ik weer eens ergens in mn buik een pijntje heb. meestal kan ik er wel achter komen waardoor dat komt en dan ben ik wel weer gerust gesteld. succes allemaal en geniet er zoveel mogelijk van. liefs doris

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Succes en laat je effe weten hoe 't was?
    Ik heb morgen ook een eerste afspraak en waarschijnlijk zal er al een echo volgen want heb reeds een miskraam achter de rug... Ben ook zenuwachtig!

13. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik heb binnen 2 weken pas mijn eerste echo, in België is dat niet abnormaal, maar in Nederland is het blijkbaar gebruikelijker dat het een stuk vroeger gedaan wordt. Had dat eigenlijk ook liever gehad...
    Ben nu ook al zenuwachtig voor de echo, zal er wel een vruchtje zijn, zal het hartje kloppen...
    Heb wel last van de zwangerschapskwaaltjes, maar zal pas echt "overtuigd" zijn als ik het met mijn eigen ogen gezien heb :)

14. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Morgen de eerste echo.. ik ben ook best zenuwachtig... als als als.. je kent het wel..
    Ik blijf wel positief, maar ik wel soms van die vlagen dat ik dan raar ga denken..

15. maximus

maximus Lid

11 sep 2007
    73
    0
    0

Ja, ik zie het ook dat is ook leuk zeg. Ben benieuwd hoe het vanmiddag was.

Groetjes Diana

16. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Wat een opluchting, we hebben al het hartje gehoord. De VK vertelde wel dat de kans dat je het hoort bij 10 weken 50% is, dus moest ik me geen zorgen maken wanneer dit bij mij nog niet te horen was. Even zoeken,...........en het klopte. Geweldig.
    Ga nu de 16e een echo maken.

Liefs

Deel Deze Pagina