Ik vind sommige reacties trouwens wel zeer overtrokken. Ronduit onbeschoft. Ik houd er ook niet van maar kan me er eerlijk gezegd niet zo heel erg over opwinden.Heb wel iets beters te doen.
Nee maar bij een bekende ook niet. Ga niet dagelijks vragen in mijn omgeving of ze ziek zijn voor iemand mijn kinderen aanraakt Mijn man had een mega koortslip vorige week. Omdat hij de vader is mag hij de kinderen wel aanraken of ook maar zeggen, back off! Hij wast zijn handen toch en nee dat weet ik van een onbekende en zelfs bekenden niet maar als een ander nou vriendelijk een gebaar doet doormiddel van een aai over de bol of een kusje op de hand....ik zie daar niets verkeerds aan en zoals mijn eerste reactie, is het een niet op het oog uitziend fris persoon dan zeg ik ook how stop.
Hier in Apeldoorn schijnt dat ook heel normaal te zijn Sylvano wordt op de markt wel door zeker 10 mensen aangeraakt en even aan het wangetje geaaid vreselijk. Sinds korte tijd zeg ik : Kijken doe je met je,,,,,, en dan zitten ze me raar aan te kijken en lopen ze door.
Een vreemde vrouw trok de duim uit de mond van mijn toen 1-jarige neefje: "nee, mag niet, ish niet goed!" Je had m'n zus moeten zien. Die vatte bijna vlam!
Tja, dan zal ik wel een uitzondering zijn. Ik kan daar echt geen problemen mee hebben. Het is toch leuk als anderen je kind zo lief vinden. Op vakantie idd ook continu aandacht gehad. Mensen die aan zn voetjes zitten, m willen vasthouden, gek doen met m etc. Hij vond t geweldig, en wij vonden het ook hartstikke leuk. Was weer wennen toen we in nederland waren......
Ik vind het ook niks! Er kwam een keer een vrouw naar mijn vriend toe, die had onze dochter in de bondolino zitten. En ze had vreselijke vieze gele nagels van het roken enzo. Heel smerig. En ze raakte de wang van mijn dochter aan! Ze was 5 maanden of zo. Nou ik wist niet hoe snel ik er tussen moest springen, gadverdamme. Je blijft gewoon met je tengels van andermans kinderen af, goed bedoeld of niet.
Vind het maar overdreven hoor! Dat mensje bedoelt het hartstikke goed en ieder weldenkend mens gaat een kind niet kussen of aanraken als je een of andere rare besmettelijke ziekte hebt! Jeetje zeg....ja, ik vind dit echt overdreven en sommige zelfs ronduit asociaal! Soms moet je eens verder denken, dat vrouwtje is zeer waarschijnlijk ook moeder, en denkt terug aan die tijd... Heb wel eens staan praten met zo'n vrouwtje....die smolt helemaal bij mijn dochters en vertelde mij hoezeer het haar deed denken toen zij nog zulke kleine kinderen had. NU had ze achterkleinkinderen. Sta eens wat meer open voor andere mensen in plaats van zo spastisch te doen! Levert mooie gesprekken op hoor!
Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, maar kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben. Ik zou dus ook nooit zomaar een ander kindje aanraken.
En als het nou ging om een jonge moeder met een kindje mee in de wagen? Zou je shock exact hetzelfde zijn? *oprechte interesse*
Jep. Ik vind het gewoon shockerend dat iemand (jong, oud, vrouw, man) zo in de comfortzone van mijn kind komt. Maar dat is ook vooral omdat ik het zelf noooooit in mijn hoofd zou halen.
Hmm, ik vind t prima als mensen mijn zoontje een aai over de bol geven, ik bedoel het is zo'n vriendelijk manneke dus dat snap ik wel. Waarom men echter zo dicht in zijn comfortzone moet komen begrijp ik niet helemaal.
Dat heb ik ook. Alleen een paar weekjes terug, zaten we in de metro, en voor ons zat en redelijk jong stel. En dat meisje/vrouw zat hele tijd contact met mijn dochter te zoeken en raakte ook wel haar handje aan. Vond dat niet heel erg opzich. Mijn dochter vond het ook wel leuk. Alleen die vrouw kijk mij niet eens aan, als ik haar aankeek, vond ik dan wel vreemd. Dan had ik wel zoiets van; blijf dan ook maar van mijn kind af
Ik sluit me aan bij mamavanjuul. Kan begrijpen dat het niet prettig is, maar kom op zeg. Zijn wel ergere dingen om je druk om te maken toch? Gewoon naast je neerleggen en doorgaan
Me dochter was een paar weekjes oud.. Liep ik met me moeder over de markt... Was er ook een vrouw die dacht ook wat een lieve baby.. Ze gaf met haar hand een aai over me dochters gezicht Dus ik liep gauw door en zei een beetje boos dalijk heeft heeft ze haar handen niet gewassen na plassen of poepen of heeft ze een virus.. Boos dat ik was tjahh was ook nog maar net bevallen.. Ik denk vaak wel wat een schattige baby maar zou ht nooit aanraken zonder toesteming.
Dit wilde ik ook zeggen. Wat een gedoe over bacterien, ziektes,... Come on! Vind het erg overdreven. Mijn zoon zit twee keer per week tussen de kwijlende peuters. Daar krijgt hij echt meer van. En inmiddels steeds minder. Je wordt niet meteen doodziek van en kusje, aai over de bol etc,..