ik zou ook hetzelfde gedaan hebben, je blijft met je handen van een pasgeboren baby af. als 11 jarig kind weet je dat wel denk ik. ik wist dat wel toen ik mijn neefje vasthield die net geboren was. je steekt zeker geen vinger in een mondje van een baby. maar ja, manieren zijn ver te zoeken bij sommige
Ik verbaas me over sommige reacties die aangeven dat het maar doodnormaal is. Mag ik vragen of jullie ooit dit soort dingen hebben meegemaakt? Dat een vreemde kusjes geedt aan je kind, dat iemand vingers in de mond van je baby steekt o.i.d.? Ik vind het echt knap dat jullie dat normaal vinden.
Ik heb me laatst groen en geel zitten ergeren. Ongeveer het zelfde alleen zat onze kleine dame (toen 2 weken) in de maxicosi, komt een moeder aan van school en die duikt zo de maxicosi in, wangetje aaien, muts van d'r hoofd halen, en verder kwam ze niet want toen heb ik haar hand uit de maxicosi gehaald. Waarna ik woest werd aangekeken en sindsdien kijkt ze uberhaupt niet meer naar me Schijnbaar moeten sommige volwassen opnieuw leren dat je kijkt met je ogen, niet met je handen!
Het 11 jarig neefje van mijn vriend deed dit bij mijn pasgeboren dochter Gelukkig vinden het merendeel van de mama's hetzelfde als wat ik gedaan heb. Als het nou iets was wat ik niet zo fijn vond is het een ander verhaal maar dit is gewoon gevaarlijk voor een pasgeboren baby
Ik ga er ook vanuit dat het in een reflex gebeurd en ik garandeer je dat zoiets niet gebeurd, want mijn man en ik zijn hier ook heel fel in en zitten in die situatie boven op onze kinderem (niet letterlijk)
Nog meer: waar haalt het kind eigenlijk het Idee alleen al om de vinger in de mond van de baby steken??? Ik Ken het zelf bij mijn eigen Kind om te voelen of er tanden door komen... Om of de pijn bij de doorbraak Even te verzachten, maar eigenlijk had ze een bijtring daarvoor...
Ik heb eerder aangegeven dat ik niet gediend ben van een vinger in de mond. Aanraken, aaien en kusjes geven vind ik totaal geen probleem. En ja, ik maak vaak zat mee dat vreemden dat even doen. Als ze in de wandelwagen 'zit' of in de draagdoek bij mij. Heb hele gesprekken met mensen welke ik helemaal niet ken alleen omdat ze haar zo lief vinden. Hardstikke leuk toch, ben dan helemaal trots en kan daar dus echt van genieten (maar misschien ben ik dan wel raar aan al deze reacties te zien??). De kleine meid is dol op aandacht en lacht naar iedereen, een win-win situatie toch?
Ooooh men bij mijn eerste vond ik dit vre-se-lijk. Wanneer iemand aan mijn kind zat of zelfs kusjes gaf kon ik me er kapot aan ergeren. Ik had zelfs ruzie met mijn schoonfamilie omdat zij dol op kusjes geven zijn. Toen ik zag dat ze zelrs op mondje gingen kussen had ik besloten om het contact voorgoed te verbreken. Maar na de komst van mijn tweede ben ik op dit p7nt een geheel ander mens. Maakt mij echt niet uit dat anderen mijn kindjes knuffelen of zoenen.Op mond lawt ik nog steeds niet toe maar voor de rest vind ik alleen maar lief en aardig. Ik kan ook niet begrijpen waarom ik er zo moeilijk over deed. Wat kan er gebeuren eigenlijk. Je kindje loopt echt geen dodelijke ziekte op hoor door een kus. Vroeger was ik wat dit betreft ook zo'n vreselijke zeikhoofd maar gelukkig heb ik er geen last meer van. Kus op het handje O NEE heb je wel gelijk de spoedhulp gebeld ??
Met een handje of een aai heb ik niet echt problemen mee..en idd soms spreken mensen me uit het niets aan, en kletsen gezellig over kleine kindjes...veel oude mensen die zeggen ach gut wat een schatje!!dit vind ik erg leuk! Maar nu komt mijn horrorverhaal ( jaaa echt). Wij waren op vakantie en gingen naar de thermaal baden...wij gingen daar in het water met ons toen 6/7 maanden oude dochtertje. Komt er een duitse oudere dame aan en begon te kletsen tegen Jenthe (prima geen probleem), mijn man had haar vast en ineens pakt ze mijn Dochtertje van manlief af!!?!!? Ik dacht wtf! Het erge was nog dat ik op dat moment helemaal perplex stond en haar niet afpakte! Eindelijk kwam ik bij mijn positieven en gaf manlief opdracht om haar terug te pakken (hij stond naast haar)! Normaal ben ik wel een leeuwin maar ik was boos op mezelf dat ik niet eerder ingegrepen had...
Ik kan mij hier echt niet druk om maken. Kinderen zijn niet van suiker en worden heus niet meteen ziek. Daarbij vind ik liefde tonen aan een onbekende juist iets heel moois. Tegenwoordig is iedereen al zo veel met zichzelf bezig. Nee je overdrijft echt.
Je hebt zelf ook zo gedacht en nu doe je zo lelijk naar ts??? Daarbij, ik heb ook 2 kinderen en accepteer ik nog steeds niet dat iemand met de vingers in de mond van mijn kids zit. En al had ik 5 kinderen dan dacht ik er nog zo over.
Mijn oma deed zulke dingen de laatste jaren ook. Maar dat was omdat ze dement geworden is. Dan hebben mensen minder remmingen en snappen niet meer zo goed wat wel en niet 'kan'.
Ach zo'n ouw menske vind kleine kindjes gewoon leuk...mij persoonlijk zou dat niet zoveel uitmaken hoor. Misschien dat ik in eerste instantie zou denken van okeee? Maar als ik dan merk dat dat vrouwtje en mn kind het leuk vinden waarom niet. Ik ben daar niet zo moeilijk in.
Ja inderdaad, dat ook. Ik dacht er zelf ook net aan, wat was zijn intentie om dat te doen? Heeft hij dat vaker gezien dan of zo. Hier deed ik zelf bij mijn dochter ook nooit een vinger in de mond. Ja, heeeel soms, als ze ontroostbaar was en haar speen steeds uit tufte, ik waste van te voren mijn handen grondig, geen lange nagels. Ook als ik tandjes ging voelen. Ik vind het maar raar, baby's hebben zo spruw.
Nee kinderen zijn niet van suiker, en ook niet van glas. Ze zullen niet bij het minste ziek worden, en anders is dat stukje werk voor hun immuun systeem alvast. Het gaat mij erom, dat ze zo maar, ongevraagd aan het lijf van een ander zitten, en in dit geval is dat mijn kind. Ik ga ook niet zomaar aan iemand anders z'n handen of gezicht zitten, en een aai over de bol geven, omdat ik vind dat die persoon er leuk/lief/aardig/schattig uitziet. Zou wat wezen als we dat met z'n allen gingen doen zowel de mannen als de vrouwen, de wereld is te klein! Maar goed, ik snap dat sowieso ook niet, waarom zoveel mensen, denken dat baby's en zwangere vrouwen gemeen goed zijn. Wild vreemden die aan je buik gaan zitten Het zal vast allemaal leuk/lief bedoelt zijn, maar dat kan ook met gepaste afstand. Personal bubble invasion = red alert.
Hmm vind je reactie wat overdreven maar dat terzijde. Ik vind het niet heel erg, mits ze er verzorgd uitzien en niet aan haar mondje enz komen.
Overigens las ik ergens dat ziektes zoals bijv. diabetes type 1 zich ontwikkelen bij mensen oftewel kinderen met een zwak immuunsysteem. Dat zijn kinderen die altijd in een schone omgeving leven en nooit in aanraking komen met vuil en viezigheid. Oh ja dat was het. Mijn zoon had eens een te hoge bloedsuiker en werd er gedacht aan diabetes. Een belangrijke oorzaak is dus een zwak weerstand. Sindsdien heb ik besloten om mijn kinderen niet meer zwaar overdreven te beschermen tegen alles wat mogelijk vies is. Ziektes krijg je niet door kusjes of knuffels maar door een zwak ontwikjeld weerstand. Laat je kinderen daarom lekker vrij en wees juist blij dat ze daarbij steeds meer opgewassen worden tegen allerlei nare ziektes.
Wat een individualistisch land is Nederland geworden. Een oude vrouw die een kind een kusje op de hand geeft. Hoe erg is dat? Datzelfde kind zal met zijn/haar eigen handen overal aanzitten en deze handen tien seconden later in de mond stopen. Zo bouwen ze afweersysteem op. In de landen rondom de Middelandse Zee is het heel normaal om onbekende kinderen aan te raken, te knuffelen, vast te pakken etc. Hetzelfde gedlt voor de meeste Aziatische en Afrikaanse landen. De rijkheid van het westen creeert individualisme. Zo worden in rijke landen babies vaak zo snel mogelijk op hun eigen kamer gelegd terwijl in arme landen hele families in dezelfde kamer dan wel bed slapen. De maatschappij verhardt en dat blijkt ook uit de reacties hier. In je gedachten fysiek geweld gebruiken omdat een baby gekust wordt. Sorry maar waar gaat het nog over. Heel jammer.