Ja dat kan jij onder iets anders verstaan, en dat is je goed recht! Net zoals het mijn goed recht is om het wel als horrorverhaal te bestempelen! En dat is nou net het punt hier, mensen die laten elkaar niet in hun waarde! Je kunt ook gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent, je hoeft niet gelijk iemand te kak te zetten door dat zinnetje met *proest* erbij te zetten!
Ik zou me er niet druk om kunnen maken. Nee, vingers in de mond of een kusje op de mond, dat wil ik niet hebben, maar verder, ach, ze hebben zo vaak een aai over hun wang, bolletje of handjes gehad van onbekenden of kennissen. Ik kon er niet mee zitten en aan de reactie van mijn kinderen te zien, zij ook niet.
Gister waren wij met z'n 4en in het winkelcentrum. Onze jongste dochter is nu 2,5 en wil alles zelf doen....joepi Wij gingen naar beneden met de roltrap, man en oudste dochter liepen een paar meter achter ons. Maar mevrouwtje wilde mijn hand niet pakken op de roltrap...dus ik riep 1, 2 hoppa en liep de roltrap op. Maar dochterlief ging op het laatste moment toch niet mee en ik stond natuurlijk al op een volle roltrap. Dus jongste riep "maaamaaaaaaa!!!". Waarop een oudere dame het zag gebeuren en onze jongste onder de arm nam en op de roltrap stapte. Nou kan ik heel boos gaan worden op de mevrouw, want mijn man stond inmiddels ook bij de roltrap. Dochter was in tranen, want die schrok zich kapot, werd door een volslagen vreemde opgetild. Maar.....die vrouw had niet in de gaten dat papa er ondertussen ook al was. Dus ik heb die mevrouw vriendelijk bedankt! EN mijn dochter aangesproken dat ze nou echt eens of mijn hand moet vasthouden of mee moet lopen Dus vriendelijk reageren kan altijd!
Whaha wat erg dit zeg!! Mijn zoon kroop gister op de grond in de speelhal, werd opgepakt door een geheel onbekende vrouw, waarnaar hij vriendelijk zat te sjansen.. zij gaf hem een kusje op zijn wang of in zijn nek niet goe gezien omdat ik het zo schattig vond.. Moet ik dat vies vinden serieus? Hij lag tien seconden daarna nog op de smerige vloer waar iedereen met zn baggerpoten overheen had gelopen... Ik vond het alleen maar aandoenlijk en voor die mevrouw was het niet meer dan cultuur en normaal, haar man (nederlander) vond het wel wat raar, ach.. ieder zn ding..
ik vind dit wel iets anders...ik geloof in dit verhaal best dat die mevrouw werkelijk dacht dat jouw dochter in gevaar was. Als ik zo'n ukkie alleen op de roltrap zie zou ik haar ook vastpakken...zeker weten. Maar dat is wel iets heel anders dan een baby in de kinderwagen kussen oid.
Nou vandaag hier in de starbucks weer wat.. Naast ons zaten een oudere vrouw met haar dochter. Later kwam ook haar zoon aanzetten van een jaar of 17. Die had buiten staan roken, een heerlijke rookwalm hing rond hem. Gaf hij mijn zoontje een kus op de wang... Zijn moeder zei nog dat hij dat niet moest doen (dat hoor ik dan later van mijn vriend), grrr. Ik kan me daar zelf gewoon helemaal niets bij voorstellen. Het zou niet eens in me op komen om iemands kind een kus te geven, zeker niet op die leeftijd, maar goed..
He?? een jongen van 17 die een kindje een kus geeft?? Zie mijn broertje van 19 dat nou niet doen bij een wildvreemd kindje haha, denk dat ie dat niet eens bij Emma zomaar zou doen
Tja, uit alle reactiea blijkt dat iedereen zijn eigen opvattingen heeft. Zelf zou ik nooit een kindje dat ik niet ken een kus geven of iets dergelijks. Maar ik zie bij mij thuis dat daar ook anders over gedacht wordt. Zoonlief mag eens per week naar oma. Mijn broertje heeft net een nieuwe vriendin en mijn moeder heeft haar dit weekend overal bij betrokken mbt mijn zoon. Ik ben daar zeer boos over en accepteer dit dat ook niet. Ik heb er vandaag geen woorden maar alleen een woeste blik aan vuil gemaakt maar ik zal zeker deze week bij mijn moeder aangeven dat ik van dit soort dingen absoluut niet gediend ben (broertje heeft haar 5 sec voorgesteld aan mij en was yoen weer pleite, ik ken dat hele kind dus niet). Maargoed, hierin zal ik volgens veel meiden hier vast overdrijven, maar voor mij voelt zoiets niet goed.
Ik vraag me dan altijd af wat er in iemands hoofd omgaat die zoiets doet. Hoe durf je een kindje van een onbekend persoon zomaar uit het niets kusjes te geven? Ik begrijp dat het lief is bedoeld, maar ik vind het wel raar en zou het zelf ook absoluut niet doen.