Sommige moeders snap ik ECHT NIET!!

Discussion in 'De lounge' started by Vica86, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

Aug 6, 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Een kind van 4 hoort toch langzaamaan wel te leren wat wel en niet kan. En bewust tegen mensen aanrijden is gewoon ronduit asociaal (vind ik dan). Ik had denk ik toch wel tegen moeder en kind wat gezegd, niet gescholden of zo, maar wel dat dit gedrag niet acceptabel is.

2. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik doe echt mijn best maar mijn kinderen rennen ook met die wagentjes! Of met mandjes.
    Ik kan of constant achter ze aanrennen en zeggen dat het niet mag of zsm de spullen bij elkaar zoeken en betalen.

Bewust botsen doen ze trouwens niet, ze zijn gewoon erg enthousiast en zien het 'gevaar' niet.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier een dochter van 4 die ook weleens met zon karretje wil rijden....wat een ondingen trouwens!
    En dan heeft ze t ineens op dr heupen, neemt een sprint en hangt op dat ding en rijd dus zo door de winkel.
    Nou geloof me, dat gebeurd dus echt niet zonder dat ik er iets van zeg! Vind dat ze maar moet leren uitkijken met die dingen en als ze na 1 waarschuwing niet rustiger doet, dan zet ik t karretje dus gewoon weg...

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Volgende keer gewoon die moeder aanspreken. Dat hoeft niet boos of geirriteerd, maar je kan haar zeker laten blijken dat je er niet van gediend bent.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik zeg gewoon altijd en public tegen dat kindje iets...bijv ik had gezegd "lieve schat, je moet wel uitkijken voor andere mensen heh..." en dan de moeder btj zo aankijken van HEH let even op je kind aub..

Vaak zegt zo'n moeder dan 'zeg maar ja mevrouw" ..

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh verschrikkelijk als iemand dat tegen je zegt als je kids vervelend zijn! heb ik meerdere malen gehad en dan denk je echt pleur toch op man!

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou, ik ben het met je eens hoor ts, dat dat niet kan.
    Niet netjes van die moeder om er helemaal niks van te zeggen en dom te staan kijken. Ik zou dan ook boos worden.

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Zeg dat, zeker als ze zelf nog geen peuter en klein kind hebben en slechts met een baby van 6 maanden rondslepen in een maxicosi, kom dan nog maar eens terug als je wel weet hoe het is.

Overigens, ik denk dan niet alleen pleur toch op, ik zal het ook zeggen.

Laat ik voorop stellen dat mijn kinderen meestal goed luisteren tijdens het boodschappen doen, maar ja soms heeft de oudste een dwarse bui en dan bepaal ik hoe ik er op dat moment mee omga

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Idd, mensen bemoeien zich steeds vaker overal mee. Ik stond in het weekend nog ergens in een rij met mn dochtertje en ze was zo aan het huilen. Niet stil te krijgen. Ik moest sowieso op iemand wachten dus bleef ook in de rij staan. Je ziet mensen echt elkaar aankijken en een boel gemompel. Dan denk ik hou gewoon je kop dicht. Ze kunnen me ook voor laten gaan als ze er zo mee zitten dat er een kind huilt. Meer dat komt blijkbaar niet bij ze op. ;);) was echt pissed

10. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja idd het is een hele onderneming om met een kindje van bijna 3 en een kindje van 1,5 te winkelen... en als je dan ook nog van die slinkse opmerkingen krijgt pffff... heb ik zo vaak gehad omdat mijn oudste dan door de winkel rent.. nouja ze gilt niet ofzo maar vind het blijkbaar leuk om heen en weer te rennen... loopt er zo'n vrouw langs van een jr of 50.. zuchtend en nee schuddend met haar hoofd.. mijn dochter stond te wachten bij de vleeswaren op mij en die vrouw wilde erlangs maar mijn dochter zag dat gewoon niet... zegt dat mens tegen mij... je moet haar manieren leren dat als er een ouder iemand langs wil dat ZIJ aan de kant moet... watttt? ik zei oh en je kan dat dan niet gewoon vragen aan haar? ze kan je gedachten niet lezen hoor? er is er maar 1 die geen manier heeft mevrouw! dat bent u zelf! ze staat daar netjes te wachten en ze is nog maar 2,5 jr! ik zei nog u heeft zeker zelf geen kinderen he? werd ze me toch boos! nou ik zei dag mevrouw ga geen scene schoppen hier hoor heb 2 kleine kids bij me... tja manieren he;) zulke mensen heb ik een gruwelijke hekel aan!

toen ik alleen mijn oudste dochter had en zij in de wandelwagenbak lag tja dan is het makkelijk winkelen hoor... maar wacht maar tot ze ouder worden en alles zelf willen doen... dan begint het feest pas :p

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou er ook nooit wat van zeggen als kinderen niet luisteren. Maar ja, dit kind hoefde niet te luisteren want er werdt toch niks gezegd..

Als de moeder gewoon wat zei en het kind luisterd niet zou ik wel denken bij mezelf, lekker dat je kind zo slecht luisterd, maar zeker niet zeggen. Omdat je gewoon de hele situatie niet kent zeg maar.

Maar die moeder had op zijn minst iets moeten zeggen tegen die jongen toch?

12. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wel sneu als dat kindje een beperking heeft die niet zichtbaar is en jij als kreng door die winkel geirriteerd loopt te doen....

13. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,151
    113
    Happyland
    Ik wil hier dolgraag ff op inhaken.
    Waar ik mij VRESELIJK aan stoor zijn van die moeders die de verantwoordelijkheid op een ander af proberen te schuiven.
    Dus als het kind iets doet wat niet mag roepen: Dat mag je niet doen hoor, want anders wordt die mevrouw daar boos.Heb zelfs een keer gehoord: Dan gaat die mevrouw jou slaan.:$:$. Leuk, ben ik weer de boeman. Heb toen ook meteen gezegd: Nee hoor, u mag uw kind ZELF opvoeden.
    Deze opmerkingen krijg ik dus heel vaak.(Ik sta in een winkel)
    En het is echt bloedirritant.Als ik dus ooit nog een kind mag krijgen zal ik dit dus nooit doen.

14. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

hahaha....geweldig! Zo zou mijn zoontje ook kunnen reageren. Hij is nog maar 2,5 maar heeft uitspraken voor een volwassene. Zo zei hij gisteren in de auto met een vermanende stem:"mama, niet te hard rijden hoor, dat is gevaarlijk!" Ik lag inwendig helemaal dubbel, maar dat laat ik natuurlijk niet merken. Die moeder zal het inwendig ook wel grappig hebben gevonden.

On topic; ik vind ook dat ouders hun kinderen moeten corrigeren. Dan krijgt het kind maar een driftbui. Je moet niet uit angst voor een reactie de opvoeding laten varen. een kind moet zich gedragen. Wil het nu al niet gehoorzamen, hoe wil je hem/haar dan in goede paden leiden als ze een paar jaar ouder zijn?

15. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat gemeen dat jij dan denkt lekker dat je kind zo slecht luisterd! zegt al genoeg over jezelf.. jij bent zeker zo een die zich overal wel aan kan ergeren en altijd wel een opmerking klaar hebt terwijl je het fijne er niet van weet...

je kan ook denken ach wat sneu voor die moeder, en maak je een vriendelijke opmerking naar het kindje toe ofzo... jij hebt wel vaker van die vage topics...

16. littleladybug

Sorry deze opmerking vind ik nergens op slaan!
    Dit lijkt me sowieso niet het geval, maar als het wel zo is dat lijkt me niet dat de moeder haar dan maar tegen alles en iedereen op laat rijden! Dan bescherm je je kind toch dubbel tegen de "boze" buitenwereld?

17. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL

Een paar jaar??? Wat dacht je van puber?!?! Ik heb een (veel) jonger zusje en die is nu in de puber, als kind weinig disipline gehad (door omstandigheden helaas) en nu loopt, nee, walst ze over mijn ouders heen....

18. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Dat ligt er maar net aan wat het kindje heeft. Sommige hebben bijvoorbeeld een evenwichtstoornis, dan kan het kindje er niks aan doen dat hij tegen dingen opbotst, dus zou jij hem dan nog waarschuwen?

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Een kind met beperking kan ook op een normale manier gezegd worden dat iets niet mag of niet netjes is toch????
    Even zeggen dat hij op moet passen is niet teveel gevraagd toch?

En waar slaat het op dat ik als kreng geirriteerd door de winkel loop??
    Die moeder heeft 1 boze blik gehad van mij, na de zoveelste 'aanrijding' en verder niks hoor.. Dat ik mij irriteer betekend toch niet dat ik een kreng ben?

Beetje kromme opmerking vind ik hoor.

20. littleladybug

Ik heb 2 kinderen die net zo oud zijn als de jouwe (27/4/08 en 06/08/09) en het is idd een onderneming om te winkelen. Wat ik vaak doe als ik niet zo heel veel hoef te hebben is de oudste laten zitten in de kar en de jongste in het zitje van de kar. Als ik meer moet hebben laat ik de oudste onder strenge voorwaarden zelf lopen. Hij vindt dit heerlijk en als we van tevoren maar duidelijke afspraken maken gaat het ook goed.

verder vind ik je opmerking naar pino toe niet zo geplaatst. Ze mag toch rustig een topic hierover openen. Er zijn volgens mij genoeg die dat om ook kleinere dingen doen....

Share This Page