Sommige moeders snap ik ECHT NIET!!

Discussion in 'De lounge' started by Vica86, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Nee, maar ook niet met zo'n karretje laten lopen. Dat is frustrerend voor anderen, maar ook voor hemzelf...

2. littleladybug

dat bedoelde ik eigenlijk ook;)

3. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

pino heeft vaker van dat soort topic met vooroordelen naar anderen toe en zelf is ze zo heilig... hou daar gewoon niet zo van.... thats all..... kinderen zijn nou eenmaal onberekenbaar... ze ontdekken hun eigen ikje en zoeken de grenzen op... als je dan wat wilt zeggen ga dan naar de moeder toe en reageer je boze blik niet op het kind af! wees dan ook zo'n grote meid en zeg het gewoon....

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Uhm.... heb je mijn hele reactie wel gelezen???
    Ja ik zou dat zeker denken in 1e instantie, maar er nooit wat van zeggen omdat er ook een reden kan zijn waarom het gebeurd.. Dat kan je als buitenstaander niet weten. Als een kind overduidelijk niet luisterd dan zie je dat toch. Om er wat van te zeggen is heeeeel wat anders.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh ja en die komt steeds recht op je af rennen om vervolgens vol tegen je kar aan te botsen.. Dat is tenminste waar het hier over ging.

6. littleladybug

Ik lees dat in dit topic niet zo...vind dat ze gewoon de eer aanzichzelf heeft gehouden.

Enne....vinden we allemaal niet een beetje dat een ander hun kind nooit goed genoeg opvoedt?;)

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

WTF... dus je gaat mijn topic hier even dwarsbomen omdat je wat tegen mij hebt?? Jouw opmerkingen slaan niet op de feiten die ik verteld heb in het bericht hoor. '

En jij moet even een lesje lezen hebben hoor. Waar haal je nou weer vandaan dat ik een boze blik naar het kind geworpen heb???;)

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

t is verdorie een kind van een jaartje of vier dat doet echt niet expres mensen pijn ofzo hoor die zal wel over enthousiast zijn geweest misschien wel eerste keer met een karretje ik zou daar echt niet boos om kunnen worden hoor:(

9. littleladybug

Dat is haar punt toch ook niet? Het gaat erom dat je als moeder zijnde je kind dan hoort te corrigeren...

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben ook niet boos geweest op het kind.

Wel vind ik het behoorlijk vreemd dat de moeder telkens toekeek hoe het kind steeds tegen de kar aan botste (er recht op af rende) en gewoon niks zegt tegen dat kind.

Ik vind dat de moeder op zijn minst er wat van had moeten zeggen. Even een 'pas je op dat je niet tegen andere mensen aan botst' ofzo...
    Maar nee, ze zei helemaaaal niks. Keek gewoon toe hoe het allemaal gebeurde.

En dan nog gebeurd het 1 a 2 keer, prima.. Maar 4 keer raak en nog meerdere pogingen is op zijn minst een opmerking waard van die moeder toch?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Tja wie weet zag de moeder er geen kwaad in dat haar kindje misschien plezier had? En zag ze ts gewoon als een sjagerijn?

Mijn kids doen soms misschien ook wel eens dingen in een winkel waar andere zich misschien aan kunnen ergeren.Zoals in de vd zich achter de kledingrekken verstoppen en giechelen :D was vorige week...keken sommige mensen me ook raar aan. Ach maakt mij niks uit m'n kids hebben plezier en zolang ze niet over de grenzen gaan.

Sommige mensen kunnen echt een probleem om niks maken.
    Ik zou me persoonlijk niet druk om maken omdat een kindje van 4 tegen mijn karretje aanrijdt...zou eerder het spel meespelen en zeggen: Oh oh botsing! oid.

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk hebben sommigen van jullie wel gelezen hoe mijn kinderen zich gedragen in de winkel.
    Ik heb al verschillende manieren uitgeprobeerd om ze toch redelijk in het gareel te houden. (als het even kan neem ik ze dan ook absoluut niet mee) Maarja het zijn gewoon moeilijke kinderen, zeker in de winkel. Dus het komt weleens voor dat ze als idioten door de winkel racen met die rotkarren en dan ook andere mensen raken.
    (weleens in de zomer zo'n rotkar tegen je blote hak gekregen?:x)
    De regel bij ons is dan ook, zodra ze zich niet gedragen, gaat de kar terug. Maar.. zie ze eerst maar eens te vangen.
    Ik las net over kinderen met een beperking..
    Mijn kinderen hebben een gedragstoornis. Mijn zoon van 9 heeft een voorlopige diagnose odd en mijn zoon van 6 heeft een definitieve diagnose adhd-odd. Lastig, want andere mensen zien 2 strontvervelende kinderen en niet 2 kinderen met een beperking.
    Dus ja wij worden regelmatig van alle kanten bekeken. Maar ik blijf ze tot in den treuren corrigeren. En ik vind het ook niet erg als andere mensen een opmerking maken tegen mijn kinderen want dat maakt meer indruk dan dat ik het zeg. Ik kan 100x zeggen dat het storend is wat ze doen, maar dan komt het gewoon niet aan.
    Als een 'vreemde' het zegt komt het meestal wel aan.
    Ik heb ook liever dat mensen mij aanspreken en/of vragen stellen, dan dat ze op een afstandje afkeurend blijven kijken. Zo van, jeetje wat een waardeloze moeder zeg. Dan kan ik ze tenminste uitleggen van hoe of wat. Maar goed dat is natuurlijk mijn mening. Ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

dat klopt ook maar je had ook een soort dolletje kunnen maken van ooohhhh ben je daar alweer met je karretje t begint nu wel een beetje pijn te doen hoor als je steeds tegen me aan rijd en dan neem ik aan dat die moeder er echt wel wat van had gezegd

14. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    pino, ik snap je wel hoor ik zou me ook ergeren
    als het 1 of twee keer gebeurd is niet erg maar als het constant gebeurd zou ik ook niet leuk vinden

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jij vind 4x op iemand zijn kar afrennen en er vol tegenaan botsen plus een paar keer hetzelfde maar dat ik uit kon wijken niet tever gaan??

Prima dat kinderen plezier hebben, heeft mijn stiefzoontje ook als hij in de winkel loopt. Maar zodra ze anderen echt tot last zijn krijgen ze van mij wel de opmerking of ze uit willen kijken voor andere mensen. Lijkt mij niet meer dan logisch toch?

Ik vind het nogal een verschil als kinderen achter de kledingrekken gaan giegelen naar elkaar of bijv door de paden heen rennen, of dat ze daadwerkelijk meerdere keren tegen anderen aan botsen, er recht op af lopen (Dus niet per ongeluk, of uit evenwicht) en dat een moeder dan niet even iets zegt.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat had ik misschien kunnen doen ja, maar ik persoonlijk vind dat de taak van de moeder. En kijk, als de moeder het gewoon niet doorheeft had het me ook niet zoveel gescheelt. Maar die moeder keek elke keer gewoon toe.
    Vandaar dat ze op een gegeven moment een boze blik kreeg... Je ziet dat je kind dat doet en steeds na elke keer ging ze mij aan zitten kijken. Net alsof ze zat te wachten tot ik er wat van zou zeggen.

Misschien deed ze dat in de hoop dat ik een opmerking naar het kind zou maken dat wel aan zou komen, maar het kan ook zijn dat die moeder zat te wachten tot ik een opmerking zou maken om vervolgens mij daarop aan te vallen.

Vandaar dat ik niet zo ben van de opmerkingen maken naar kinderen. Ik wil absoluut geen problemen veroorzaken in de winkel, dus dan loop ik liever door en irriteer ik me van binnen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, wij kunnen er hier dan ook verder niks aan doen.

18. Eowyne

Eowyne Actief lid

May 26, 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik sta echt verbaasd te kijken van alle reacties hier. Helemaal de reacties naar TS toe, die toch echt haar verhaal duidelijk heeft geschreven in het eerste stuk, en waar mensen duidelijk niet goed hebben gelezen. Ik zie hier alleen maar compleet gefrustreerde moeders die hun kind op allerlei wijze proberen te beschermen, de arme zieltjes... Kijk even in de spiegel zeg! Het is gewoon bloed irritant als je in een winkel loopt en er lopen allemaal kinderen die niet worden gecorrigeerd door hun ouders. JIJ bent verantwoordelijk, niet het kind. Dan ga je maar zonder ze boodschappen doen als je ze niet kan controleren. Of je stopt ze in de wagen en laat ze lekker huilen. Anders leren ze het toch nooit? Hier wordt weer erg duidelijk wat de gemiddelde ouder tegenwoordig aan overredingskracht heeft.

Pino, ik ben het volledig met je eens!

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Iedere moeder heeft andere grenzen voor zijn kinderen...wie zijn wij om daar over te oordelen?! Wat jij niet normaal vind kan een ander zien als een lolletje..

Jij weet niet wat er in het kindje zijn hoofd om ging, met wat voor bedoeling het jongentje dit weet, die moeder waarschijnlijk wel.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat jij je er zo over opwind.

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders om de kinderen in de gaten te houden en waar nodig te corrigeren. Kinderen moeten ook leren dat bepaald gedrag in bepaalde situaties gewenst is. Je kan er wel leuk een spelletje van maken, maar of een kind daar veel van leert, betwijfel ik. ;)

Share This Page