Sommige moeders snap ik ECHT NIET!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik snap gewoon niet dat een moeder dit gewoon aan kan zien zonder een corrigerende opmerking...

Bij mij is 1 botsing al voldoende voor een corrigerende opmerking. "even uitkijken voor andere mensen he.."

Maar na 4x raak en een paar pogingen nog niks zeggen... Nee sorry, dan klopt mijn titel volledig.
    Dan snap ik die moeders echt niet!

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    als ik zag dat mijn kind dat met opzet 4 keer tegen iemand aan zou rijden met karretje, tuurlijk zou ik er wat van zeggen...Als 4 keer tegen mij aan werd gereden extra met een karretje, zou ik er ook wat van zeggen op een fatsoenelijke en leuke manier naar het kind toe...Lijkt mij niet meer dan normaal...

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als ze dan nog niet gecorrigeerd zal worden zal ze een HELE moeilijke overstap krijgen naar het volwassen leven.

Mijn zusje is namelijk ook zo verwend geweest. Die kon echt gewoon niet dealen met de volwassen problemen van het leven.. Ging ook gewoon met haar handen over haar oren zitten als ze iets niet wou horen (bijv een rekening die niet zomaar betaald kon worden ofzo).

Het heeft haar JAREN geduurd voordat ze eindelijk leerde omgaan met het volwassen leven. Nu is het eindelijk, sinds kort, zover dat ze haar ogen en oren niet meer sluit voor dat soort dingen en ze is nu 22.

Dit was even off-topic, maar wou er toch even op inhaken.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar goed, ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die niet kan begrijpen dat een moeder na zoveel keer niet even een opmerking maakt naar het kind toe.

In mijn ogen als je dat al als spelletje kan zien zal dat nog leuk worden voor de toekomst....
    Tuurlijk zijn sommige kinderen in bepaalde situaties erg opstandig en zullen misschien niet eens naar de opmerkingen luisteren, maar het feit dat ze gewoon door mogen gaan zonder ook maar een corrigering te krijgen is gewoon een vrijbrief geven aan je kinden om bewust tegen anderen aan te botsen...

Maar goed, ik ben iemand die liever 20 keer corrigeerd dan dat ik het gewoon maar laat gebeuren.. Anders leren ze het nooit toch?

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.036
    6.151
    113
    Happyland
    amen!!

6. tulip

tulip Niet meer actief

wat een aparte wending weer in een topic waar iemand zich ergert. Maar goed, als een kindje in een wagentje 4 keer tegen mij aan zou rijden, dan zou ik er ook wat van zeggen. Maakt mij niet uit of dat kindje nu iets heeft of niet, want dat vind ik wel weer erg ver gezocht. Dan zou ik bij elk vervelend kind moeten denken: tja, misschien heeft die wel iets? Ik zou wel even tegen de moeder zeggen dat het heel vervelend is en dat het zeer doet. Ik vind het aan haar om het kindje te corrigeren, ik zou dat nooit bij andermans kindje doen.
    Ik vind zulke dingen (van die wagentjes pakken) dus wel iets dat je samen met je kindje doet en daar de tijd voor neemt. Ik zie dus ook vaak dat die kinderen zelf rondvliegen met die karretjes. Als mijn dochter zo'n karretje wil loop ik er zelf continue naast. Als je meerdere kindjes hebt, dan doe je zoiets op een dag dat papa thuis is bv en de je om de beurt met de kindjes gaat. Werkt bij mn schoonzus perfect.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon rent ook wel eens met een kar door de winkel... ik let dan even niet op en whoem weg is hij met zijn karretje. maar ik corrigeer hem altijd en ook als hij tegen andere gaat aanknallen dat is iets wat hij niet mag doen. Ik ga niet schreeuwen tegen hem in de winkel (doe ik normaal ook niet hoor als ik hem corrigeer) ik zeg het op een strenge toon tegen mijn zoon en dan weet hij wel dat ik het altijd meen. En mee laten helpen met de boodschappen zoeken werkt ook heel goed, vervelen ze zich minder snel en gaan niet rennen e.d. werkt perfect hier.

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zo blijft het denk ik leuk voor iedereen!!

9. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Helemaal mee eens, maar dat is volgens mij al duidelijk.
    Kijk, als je nou echt je kinderen móet meenemen omdat het niet anders kan, zul je ook de consequenties moeten aanvaarden. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze er een leuk spelletje van maken als je kind impulsief botsautootje speelt met alle karren.

Niet dat mijn kinderen altijd perfect zijn hoor:
    Zo waren we laats in de supermarkt en mocht mijn oudste met ons meelopen. Toen hij heel even aan onze aandacht ontsnapte zat het manneka al vrolijk in de spruitjes te graaien. Nog voordat ik ernaar toe kon om te corrigeren deed een oudere dame dit al. Aan de ene kant dacht ik, waar bemoei je je mee. Aan de andere kant vond ik het ook wel logisch, want het is natuurlijk niet fris. Heb uiteraard de corrigering gauw weer zelf op me genomen;).

Wat ik hiermee zeggen wil is dat je van een kind niet altijd fatsoensnormen kunt verwachten, maar dat moet je als ouder wel bijbrengen.

10. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Dat is inderdaad precies wat ik ook zou doen. Zo kan je je kindje spelenderwijs leren om boodschappen te doen zonder dat andere mensen daar last van hoeven te hebben. Ik vind die karretjes echt superleuk maar wel onder toezicht :).

Een supermarkt is nu eenmaal geen speelplaats... En het is ook echt geen ramp als je kind een keer tegen iemand aanbotst als je als ouder maar zelf de stap neemt om je excuses aan te bieden tegen de persoon waartegen je kindje is opgebotst...

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat klopt ook helemaal. Dat het kind dat doet of probeert is misschien wel logisch (helemaal als moeder niks zegt). Het kind gaat toch ook grensen opzoeken wat wel en niet mag.

Maar als moeder moet je dan ook de corrigering op je nemen toch? Al doet het kind het 20 keer, als het maar gecorrigeerd wordt steeds. Zonder corrigering zal het toch door blijven gaan en er ook gewoon geen kwaad inzien.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Halleluja!
    Ik ben blij nog een verstandige reactie te lezen tussen sommige zwaar onzinnige opmerkingen en notabene aanvallen naar TS toe!

Ik kan er met m'n kop niet bij dat er hier ouders zijn die het normaal vinden als een kind expres met een karretje meermalen tegen een ander aanrijdt. :$
    Je overdrijft niet hoor, Pino, het is echt niet normaal dat een ouder toestaat dat zijn/haar kind dat doet. Andere mensen horen geen last te hebben van je kinderen in de winkel.
    Kijk, drukke en rennende kinderen zijn ook wel irritant, maar is ook kind eigen denk ik. Het ene kind is nou eenmaal veel actiever dan de ander. Zolang ze andere mensen maar met rust laten...
    Maar moedwillig tegen een ander aanbotsen??? Jemig, ik had m'n kind die kar al lang afgepakt en haar excuses laten aanbieden aan de bewuste persoon tegen wie ze had zitten aanrijden.

Jammer dat er zoveel ouders zijn die dit soort dingen blijkbaar door de vingers zien. Dat belooft nog wat voor de opgroeiende jeugd.

13. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Zolang je zelf die verantwoordelijkheid bij jou houdt dan is er niets aan de hand. Zolang dat namelijk zo is dan zie je kinderen niet drie, vier keer voorbij racen met zo'n karretje, hooguit 1 keer, waarna ze gecorrigeerd weer naast hun ouders lopen of in de grote wagen geplaatst zijn al dan niet huilend. Volgende keer weer proberen :)

14. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Wat een reacties hier weer tegen ts!
    Het is duidelijk te merken dat sommigen hier blijkbaar net zo zijn als de moeder waar Pino het over heeft..Een spelletje maken van ongehoord gedrag, echt te belachelijk voor woorden.

15. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
  16. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien had het kind wel hele goede mensenkennis en heeft hij dat van zijn moeder!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

??????

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja en dan ga je ook vooral tegen mensen oprijden die je niet mag ;)
    Doe jij dat ook? Mensen een dreun geven omdat ze niet leuk overkomen?

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hahahahaha :D

20. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54