Sommige ouders!

Discussie in 'De lounge' gestart door Fiene, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Als de moeder er zelf niets van zegt, vind ik dat je er best wat van mag zeggen.

Wij hebben laatst ook zoiets dergelijks meegemaakt. Een buurmeisje was steeds zand op onze auto aan het gooien. Wij hebben een paar keer op rustige toon tegen haar gezegd dat we dat niet leuk vonden en haar gevraagd om er mee op te houden, echt heel rustig en vriendelijk. Haar moeder laat haar maar gewoon alles doen wat ze wil.

Toen wij een nieuwe auto hadden, echt net uit de garage gehaald, deed ze het weer...mijn vriend is naar buiten gestormd en heeft nu op boze toon gezegd dat ze er mee op moest houden.

Haar moeder wist niet hoe snel ze haar kind moest komen halen. En spreekt sindsdien geen woord meer tegen mijn vriend.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit is echt zielig voor het kind.

Niet dat je vriend iets tegen haar heeft gezegd hoor, maar dat die moeder geen grenzen stelt.

Maar als de moeder er wel iets van zegt is het vaak ook niet nodig om je er mee te bemoeien.

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Sommige ouders laten nu eenmaal meer toe dan anderen. Nu wil ik niet zeggen dat wij streng zijn, maar we letten wel op wat de kinderen doen en dat ze anderen niet tot last zijn.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Inderdaad. Dat is ook zo natuurlijk.

Ik ben best streng als het gaat om manieren en fatsoen. Maar verder laat ik haar erg vrij ( denken en doen)

Maar mijn kind is nog erg jong en echt opvoeden begint nu pas.

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind dat je een kind van drie heel goed kan zeggen wat wel en niet kan en mag. Dat weten ze dondersgoed. Ook vind ik dat je een kind van een ander te verantwoording mag roepen voor iets wat hij/zij gedaan heeft en de ouders er niets van zeggen.
    Hier hadden we afgelopen zomer een aantal kleuters tussen de 4 en 6 lopen, die het waarschijnlijk doodnormaal vonden om met stokken op de auto's te slaan, onze kitten van toen 16 weken in elkaar te meppen (met stok) en zomaar door de achtertuin van een ander (die van ons dus) heen te banjeren. Sorry, maar dan wacht ik echt niet tot dat de ouders (die niet eens toezicht hielden) er wat van zeggen. Op dat moment vind ik dat ook wij als omstanders hier verantwoordelijk voor zijn.
    Het is hier al eens gezegt, maar bij zinloos geweld, wordt er toch ook verwacht dat je er wat van zegt of dat je wat doet? Dan laat je het slachtoffer toch ook niet stikken, door het door de politie over te laten (die vaak veel te laat komen?).

Vaak ligt het niet bij het kind maar bij de ouder, dus een goede pedagogische opvoeding van de ouders zou geen kwaad kunnen!

@ TS: Ik vind dat je super goed gehandeld hebt! Er zijn er maar weinig die dat op jou manier kunnen!

Deel Deze Pagina