Ik vroeg me af wanneer er 4 uur tussen de voedingen kan. Ik weet wel dat dit per baby verschilt. Sophie is 15 weken. De laatste voeding krijgt ze tussen 19 en 20 uur en dan word ze om ongeveer 8 uur 's ochtends pas wakker (heerlijk! ). Maar overdag gaat ze na ongeveer 3 uur na het begin van de vorige voeding huilen en valt ze aan op haar fles! Heeft iemand een goed advies? Groetjes Josien
Ik denk dat het redelijk normaal is dat ze om de 3 uur komt, omdat ze 's nachts zo'n lange ruk maakt.Dat moet ze overdag even 'inhalen' en weer bijtanken voor de volgende nacht.
Hoi, Ons meisje had precies hetzelfde ritme. Om 19.00 de laatste fles en 6.30 de volgende ochtend de eerste. Ik heb ook geprobeerd om er vier uur tussen te laten, maar ze wilde er niet aan. Precies om de 3 uur wilde ze een fles die ze dan ook opdronk. Begin deze week, ze is nu bijna 16 weken, dronk ze ineens haar fles niet meer leeg en lag meer te keten en rond te kijken. Toen hebben we er 4 uur tussen gelaten en nu zit ze in een nieuw ritme. Laatste fles om een uur of 22.00/23.00 en de eerste om een uur of 07.00. Je kindje geeft het denk ik zelf wel aan wanneer ze er aan toe is.
4 uur tussen de flessen? die van ons komt na 2 uur alweer voor een fles overdag! (hij is nu 4 maand oud) Ik moet het dan rekken tot 2,5 of 3 uur....
Hebben wij ook een tijdje gehad. We kwamen erachter dat ze niet vol zat. Het leek alsof ze genoeg had, maar dan kwam ze na 2 uur weer. Ze dronk ook haar fles 9 van de 10 keer niet leeg (90 cc). We hebben het opgelost door eerst 60 cc te geven en als ze die ophad boertje, schone broek en dan 30 cc erna. Het werkte, want ze dronk meer, sliep sneller en kwam pas na 3 uur weer. Soms doen we het nog wel eens als we weg zijn geweest en ze weinig heeft geslapen. Misschien een idee.
misschien meer voeding aanbieden? Weet niet hoeveel je nu geeft? En sommige kinderen willen gewoon om de 3 uur.... Bij Dylan is het de ene keer na 3, dan weer 4 uur en soms ook wel eens na 5 uur..... Als Dylan naar mijn idee te vroeg komt ga ik met hem spelen, knuffelen etc. vaak kan ik het daardoor nog even rekken
Ze drinkt eigenlijk al best veel. Ongeveer tussen de 140 cc en 180 cc, maar ze blijft dus om de 3 uur komen... Ach ja, ze is ook nog maar 3 maanden
ach laat haar gewoon drinken, is toch goed voor haar. gewoon nu laten drinken, want later kunnen ze problemen van maken en niet willen drinken, zoals bij mij
Je mag met de leeftijd van jou kindje 5 flessen van 200cc aanbieden hoor (180cc water + 6 schepjes voeding). Als je dat aanbied, heb je kans dat ze vanzelf om de 4 uur komt..