Soms bang voor ADHD

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heel herkenbaar ;)! Mijn zoon kan ook niet stilzitten, alleen tijdens tv kijken is hij stil. Verder stuitert hij de hele dag. Boodschappen halen is echt een opgave, hij rent de hele winkel door met zo'n klein karretje, heeft er de grootste schik in. En ik maar hopen dat het allemaal goed gaat. Mijn zoon moet ook 2x per dag "uitgelaten" worden, moet écht zijn energie kwijt.

Wij gaan dus nooit uit eten, want dat wordt echt drama. Dit hebben we 1 x met hem gedaan, maar hij houdt het 10 minuten vol en wilt dan rennen/spelen. En dan zie ik vaak ouders met kinderen zitten die heel rustig blijven zitten. Dan vraag ik me echt af hoe ze dat doen?

Ik maak me geen zorgen om zijn drukke gedrag, vele energie. Volgens mij is het normaal.

2. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    ik heb een zoontje van 5 met zoieso gecombineerde adhd(zoals ze dat noemen).en idd nog meer gedragsstoornissen waar hij voor opgenomen gaat worden tijdelijk( 3 maanden) om eenjuiste diagnose te kunnen stellen..Zoals ik jou hoor valt het wel mee en is het idd peuterpuberteit..

Ik zal je een beeld van mijn kind geven wat dus door de adhd komt..

Hyperactief, kan niet stil zitten, ook niet onder tv kijken dan gaat hij wiebelen of draaien, niet luisteren ( en dan bedoel ik ook echt nooit) woedeaanvallen omdat ze zich niet goed kunn uiten, gooien met spullen, bijten , slaan, knijpen, zichzelf overal de schuld van geven, gillen bij straf ( en dan niet normaal maar echt krijsen).slecht tot niet eten, slecht slapen...vaak peuteren ze aan een lichaamsdeel..bij mijnzoontje is dat zn neus..

xxxxxx

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Paarse: fijn om te horen!! Ja, heel herkenbaar ook jouw omschrijving. Uit eten doen we ook niet meer met hem erbij, de laatste keer was een lunch toen hij 2,5 jaar was. maar hij blijft gewoon niet zitten en je kan hem overal vandaan plukken. Erg genant...
    Of we gaan naar iets voor kinderen waar ze mogen spelen. MC Donalds bijv ( kan hij lekker van de glijbaan, terwijl wij kunnen eten) of pannenkoeken restaurant met speelhoek.

Naverona: bedankt voor je reactie. Sowieso al jullie reacties stellen me eigenlijk wel gerust. Enerzijds om te lezen dat een hyper kind niet perse ADHD hoeft te hebben, of in ieder geval: dat het herkenbaar is en bij peutergedrag lijkt te horen.
    En jouw reactie Naverona stelt me gerust in die zin dat ik mijn zoontje er NIET in herken.
    Tijdens het tv kijken zit hij juist heel stil in zn eigen wereldje en dringt er niks tot hem door. Bijten, slaan of knijpen heeft hij nooit gedaan. slapen doet hij ook prima ( juist omdat hij zo druk is heb ik het idee, hij doet met zn bijna 3 jaar nog steeds een middagslaapje) en peuteren en friemelen komt ook niet bekend voor.
    Jemig joh, vooral dat krijsen, gillen en woede aanvallen lijkt me erg pittig voor je!! Gebeurt hier ook, maar dat wijt ik aan de peuterpuberteit en is meestal ook snel weer over hier.

Ik was vanmorgen bij Ballorig en wat was ik trots op mn ventje. Een van de kleinsten en hij klom, klauterde en sprong van de hoogste torens, kussens en toestellen. Hij is nergens bang voor en heeft tomeloze energie...Hij heeft bijna 3 uur lang geen seonde stil gezeten maar wat heeft hij een lol gehad!!!!!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe staat het met de taal ontwikkeling van je zoontje? ik vraag het omdat ik weet dat mijn zoontje ook niet goed reageer als ik in zijn 2de taal met hem praat. zijn 2de taal is veel slechter dan zijn nederlands. hij reageert totaal anders omdat hij zich niet goed kan uitdrukken of begrijpen als ik IPV nederlands turks met hem spreek. misschien communiceert je zoontje nog niet zo goed als hij wilt?

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Qua taal loopt hij juist voor hoor ik van iedereen, hij praat volzinnen, en zelfs ingewikkelde, gedetailleerde zaken of over gevoelens! Dus daar ligt het hier niet aan...

Deel Deze Pagina