Ik ben heel pril zwanger, rond de 5 weken, en ik gooi net mijn hete thee over me heen. Mijn benen zijn verbrand, denk eerstegraads, en er zit een brandblaar op mijn venusheuvel (wat een plek ook). Het doet pijn maar hetgeen waar ik me natuurlijk druk om maak is mijn kindje. Kan dit kwaad???
Heel vervelend maar nee het kan geen kwaad.... je kindje zit zo goed ingepakt, achter je schaambot, die merkt daar niks van. En voor een infectie zou ik mij ook geen zorgen maken. Hygiëne goed in de gaten houden en laten helen.... en je niet druk maken!
De blaar niet door prikken! Even bij de apotheek morgen flamazine en steriele gazen halen. Of even langs de huisarts. Voor je kindje kan het geen kwaad.
Bij brandwonden in de schaamstreek moet je altijd naar de dokter. Kan geen kwaad voor de baby, maar wel voor jou. Beterschap en snap dat je goed geschrokken bent..
Bij brandwonden groter dan een euromunt altijd even de dokter laten bekijken, zelf NIETS er op doen aan zalf etc , overleg met je arts. War zul je geschrokken zijn zeg! Beterschap!