Hi lieve dames, Sinds oktober gestopt met de anticonceptie. Sindsdien ben ik erg alert op alle signalen die mijn lichaam geeft. 1 week voor de menstruatie begin ik met beetjes oud bloedverlies en ben daarna 4 a 5 dagen heftig ongi. Heb hiervoor een uitstrijkje en inwendige echo gehad, maar alles zag er goed uit. Nu heb ik sinds 3 maanden soms wat rozige afscheiding na de seks. Herkent iemand dit?
Bloed na seks kan vele oorzaken hebben. In de meeste gevallen is het onschuldig, maar het kan als het blijft aanhouden natuurlijk geen kwaad om dit even voor te leggen aan je huisarts. Een aantal redenen waardoor bloedingen kunnen worden veroorzaakt zijn: - Onvoldoende vochtig: als je onvoldoende vochtig bent tijdens de seks, schuurt de penis van je partner tegen de vaginawand aan, wat kleine scheurtjes kan geven die gaan bloeden. In dat geval gebruik je best een (klein) beetje glijmiddel. - Bij bepaalde standjes kan je partner zo diep penetreren dat de baarmoedermond geraakt en geirriteerd wordt, met een kleine bloeding tot gevolg. Een kussen onder de poep kan helpen om je partner minder diep te penetreren. - Een niet volledig ingescheurd maagdenvlies kan af en toe voor kleine bloedingen zorgen. - Het toompje van de man kan inscheuren en gaan bloeden, waardoor het lijkt of jij bloed hebt verloren. Het bloed komt echter van bij je partner. - Restjes menstruatiebloed. Dit komt meestal voor in de week na je menstruatie. Er zijn vast nog andere redenen maar dit was wat ik zo uit het blote hoofd nog weet.
Zelf heb ik ook een dag of 5 voor ongesteld zijn wat oud bloedverlies. Het is ook een week voor mijn regels dat ik wat roze bloedverlies heb na sex. Heb dit al 10 jaar. Heb al kijkoperatie gehad hierdoor en er is niks aan de hand buiten wat minimale endometriose.
Als dit lang aanhoudt zou ik zeker eens langs de huisarts gaan. Het kan gewoon een contactbloeding zijn maar het is altijd fijn om eventuele soa’s uit te sluiten