Doorslapen en vervolgens maar 1 borst drinken

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mama van Isabella, Jul 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Mijn zoontje slaapt sinds een aantal nachtjes door van 22.00 tot 5 of 6 uur de volgende ochtend. Heerlijk :D Alleen hij is dan nog zo moe en vervolgens drinkt hij maar 1 borst. De andere wil hij met geen mogelijkheid meer. Daarna slaapt ie dan weer 4 uurtjes verder. Hij moet straks om 10 uur weer drinken. Nu stond ik net te douchen en spoot de melk letterlijk uit mijn ene borst. Heb dus toch maar even 100 cc afgekolfd.
    Opzich houdt ik het qua opgezette pijnlijke borsten wel vol tot 10 uur. Alleen mijn vraag.............dan wordt er aan 1 borst dus 12 uren lang niet gedronken. Kan dat kwaad voor de productie?
    Overdag drinkt hij vaak zo rond de 3,5 uur en 's avonds na 19 uur drinkt hij tot 22 uur een paar keer achter elkaar.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Bij mij heeft het nooit problemen opgeleverd, maar hier werd sowieso altijd maar 1 borst gedronken. En ik heb gewoon een stabiele productie, altijd al gehad en eerder te veel melk dan te weinig.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem drinkt heel vaak maar 1 borst, alleen als ze daar niet genoeg aan heeft verhuis ik haar naar de andere. ´s Nachts inderdaad sowieso maar 1. Je zult merken dat als je zoontje dit een aantal dagen volhoudt je productie zich hier vanzelf op gaat aanpassen (overdag meer, snachts minder). Ik heb al wekenlang geen lekkende borsten meer, gelukkig, terwijl ik eerst elke ochtend met een nat shirt wakker werd.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Haha ik zei toch dat ie het vanzelf zou gaan snappen!?!
    Ik kolf 10 uur niet in de nacht en op den duur kost me dat wel mijn productie, maar met fulltimekolven is zowiezo de productie niet superstabiel.
    Ik zou het gewoon proberen, als je productie dusdanig gaat dippen dat hij niet meer genoeg heeft dan kun je alsnog de andere borst gaan afkolven. Of als je verlegen zit om een voorraadje, gewoon kolven natuurlijk!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kost even voor je borsten er aan wennen. Vaak zie je trouwens dat ze na zo'n langere nacht na verloop van tijd toch echt 2 borsten per voeding gaan pakken.
    Je kunt natuurlijk als de eerste borst is leeggedronken de 2e even aanbieden om de spanning er af te drinken.

6. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16

Dat probeer ik ook maar dan ligt ie zo knock out te slapen dus dat krijg ik echt niet voor elkaar.

7. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Zitten je borsten nu niet nog gewoon zo vol dat hij uit die ene 1 voeding volledige haalt? Je borsten moeten er nu nog gewoon aan 'wennen' dat ie zo lekker doorslaapt, maar dat past zich na een aantal dagen vanzelf weer aan hoor.

Mijn zoontje drinkt trouwens altijd uit 1 borst per keer.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik kolfde de andere dan meestal en had ik gelijk weer een beetje voorraad. Zo kolf ik ook voor ik naar bed gaat. Ze krijgt om 19u de laatste voeding. Van de week was ik om 20u op bed gegaan, nou stond 's nachts op knappen toen ze kwam en heb de andere toen ook maar even gekolfd.
    's Morgens drinkt ze er hier vaak maar 1 of uit de andere een beetje. Als ik werk, kolf ik nog even voor ik wegga, dan heb ik vaak nog wel een hele voeding eruit. Als ik thuis ben, kolf ik meestal niet en dan regelt zij het wel weer.

Share This Page