Voel baby opeens veel minder, verklaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Druif, Sep 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

vanaf week 19 voel ik de baby. Steeds duidelijker en steeds meer. Maar de afgelopen week was het opeens een stuk minder. Soms maar een keer per dag. Snapt iemand dat? Is daar een verklaring voor? Ook op het maken van contact met mijn hand reageert de baby een stuk minder.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik geloof dat bijna alle aanstaande moeders dit wel eens hebben meegemaakt.
    Ik eergisteren nog. Na volop beweging de vorige week bleef het zomaar 5 dagen helemaal stil! De eerste dagen probeer je jezelf af te leiden, maar dan lukt dat echt niet meer.
    Ik heb toen gebeld naar de gyn. en ik kon een uurtje later al terecht voor een snelle echo door een assistente. En dat ondanks het feit dat ik nog maar 18 weken ben.
    Ze hebben eventjes snel met de echo gekeken, alles zag er goed uit, en ik kon weer adem halen.

Dus ik denk zelf: als je morgen nog niets gevoeld hebt, en echt bezorgd ben, bel je morgenochtend gewoon even je verloskundige of gyn. op, en je legt het uit, misschien mag je dan wel snel eventjes komen... Hoewel ik geloof dat je met 21 weken nog helemaal niet elke dag iets hoeft te voelen, maar dat weet ik ook niet zo precies.
    Veel succes hoor!

3. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    ik had het vorige week ook. Had sinds zondag geen gevoel meer in mijn buik maar heb het nog 2 dgn afgewacht want ik wilde ook niet als eea panisch persoon overkomen. Ben naar het ziekenhuis geweest om een hartfilmpje te laten maken en de volgende dag hebben ze voor de zekerheid een echo gemaakt. Ik vroeg die gyno wat het nu geweest kon zijn,zegt die vent' zit tussen je oren'.
    Anyway alles was gelukkig in orde.

4. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik voel de baby de ene dag ook veel meer als de andere dag hoor! Gisteren was het echt mega druk in m'n buik en vandaag weer een stuk rustiger. Vlgs mij hoort het ook bij de termijn. Je kindje heeft nog zoveel ruimte dat je niet eens alle bewegingen meekrijgt. Ik heb hier op de site gelezen dat je pas vanaf 28 weken het kindje minimaal 10 keer per dag moet voelen. Zal me niet al te ongerust maken, maar ik herken het hoor. Dat doe je dan toch een beetje. Probeer te vertrouwen op je lichaam!

5. marsja

marsja Actief lid

Mar 26, 2007
    114
    0
    0
    Met 21 weken hoef je de baby nog niet iedere dag te voelen. Waarschijnlijk is hij/zij wat anders gaan liggen en schopt hij richting je rug ipv richting je buik. De baby wordt nu snel sterker.

Marsja

6. unner

unner Bekend lid

Dec 17, 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Ik voelde hem voor het eerst met precies 18 weken. Wel elke dag, maar er zaten ook dagen bij dat het maar 1 keertje heel even was. De dag erna bewoog hij dan weer veel meer. Dit heeft te maken met groeien. Als hij een groeistuipje heeft gehad, is dat best vermoeiend en kan hij de dag(en) erna wat rustiger zijn.
    Je hoeft hem pas elke dag te voelen vanaf 26 weken, dus maak je niet te ongerust. Geniet er lekker van...

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    hij kan idd gedraid liggen en nu richting je rug schoppen. ik heb het ook gehad.

8. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik voelde mijn meid ook niet zo heel veel tot 27 weken. Nu voel ik haar echt iedere dag volop draaien en bewegen. Moest me toen geen zogen maken volgende de VK.
    Maar als je onzeker bent, zeker even bellen!

9. AlRe

AlRe Bekend lid

Mar 8, 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Ik voelde de baby pas voor het eerst rond de 22ste week. Dit komt omdat mijn placenta ervoor zit. Daardoor kun je hem ook weinig voelen.

10. Tess2704

Tess2704 Lid

Apr 17, 2007
    76
    0
    0
    Account Manager
    Ik ben nu ruim 28 weken en voelde de baby vorige week meer dan deze week. Nu is het net weer als in het begin, van die plopjes en niet meer
    van die harde trappen.
    Gisteren bij de verloskundige geweest, volgens haar heb ik nu een enorme
    toename van vruchtwater wat het schoppen dus dempt.
    De verloskundig hoorde met de doptone dat de draaide en ik voelde er niets van.
    Het schijnt wel weer terug te komen omdat de kleine nu 200 gram per week groeit.
    Wacht maar rustig af.

Gr Tess

Share This Page