Hallo, Mijn zoontje 5 mnd zou morgenmiddag tot zaterdagochtend bij zijn opa en oma logeren. Nu is mijn nog thuiswonende zusje ziek, koorts. Kan dit kwaad voor de kleine? Kan haar natuurlijk vragen om uit de buurt te blijven maar is dit genoeg? Ik kan hem prima thuishouden, maar weet ook dat mijn ouders zich hier op verheugen.
Ik zou het niet doen omdat ik weet dat DL alles oppakt en ik vervolgens ook dus dat we dan beide daarna ziek zouden zijn. We zijn op deze manier 3 keer ziek geweest in 2 maanden tijd. Maar ik weet niet hoe jullie weerstand is.
Ik zou het ook niet doen, mijn zus was ziek geweest..niet eens echt koorts, dag later (voelde zich beter) kwam ze alleen iets afgeven en binnen een paar dagen was onze dochter ziek. (Kan natuurlijk toeval zijn, maar toch..)
Heel jammer, maar ik zou mijn dochter toch thuishouden. Heb net zelf enkele dagen met griep thuis gezeten met een zieke peuter... Als ik dat kan vermijden, dan doe ik dat.
Ik zou hem ook niet brengen. Vermijden kun je het natuurlijk nooit maar als ik wist dat iemand de griep had zou ik het ook zeker niet gaan opzoeken. Hoe jammer ook ik zou hem niet gebracht hebben zeker niet als je m makkelijk thuis kan houden.
Ik zou gaan, kdv, supermarkt waar dan ook evengoed op te pakken. En ja mss dan niet samen spelen of vasthouden...
hoe lang is ze al ziek? Schijnt dat virus door een volwassenen 5 dagen vanaf de eerste symptomen andere kunnen besmetten ( bindt me er niet aan vast, maar zo was het ongeveer, anders ff google) en bij een kind zou dat 10 dagen kunnen zijn.
Tenzij je kindje een zwakke(re) gezondheid heeft, zou ik 'm gewoon laten gaan. Je vermijd het toch haast niet, als ie via je zus niet ziek wordt, dan komt het op een andere manier wel langszeilen. Onze jongste was de afgelopen maanden elke week ziek en dat werd ook elke keer een oor- of keelontsteking en dat is hier dus wel echt even reden om zieke mensen te mijden. Maar goed, dan is ze dus nog steeds elke week ziek
Ik zou ook gewoon gaan. Zou wel vragen om een beetje uit haar buurt te blijven als dat kan Mijn dochter kan wel tegen een stootje maar bv kindje van mijn vriendin heeft weinig reserves en is vaak ziek. In zon geval zou ik het dan weer niet doen.
Maar gaan jullie dan zelf ook gewoon op bezoek bij iemand die griep heeft? Dat doe ik niet. En natuurlijk weet je nooit waar je iets oppikt.. Maar je gaat het toch niet zelf opzoeken?