ervaringen met dietist?

Discussie in 'De lounge' gestart door lieniej, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik zit er over na te denken om naar een dietist te gaan want de boeken van sonja bakker komen mn neus uit en heb eigenlijk toch wel een serieus steuntje nodig om die vervelende 15 kilo kwijt te raken!
    Ik ben dus benieuwd naar ervaringen met een dietist! Hoevaak en hoelang moet je er naar toe? Krijg je weekmenu's? Is het vol te houden? Wordt je serieus genomen etc etc. En wat waren jullie resultaten, dat wil ik natuurlijk oook heel graag weten! :D

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb meer dan genoeg ervaringen met dietisten .....
    ik kan je helaas geen goede raad geven .....
    meestal ben ik degene die de dietiste moet vertellen wat wel en niet goed is ...soms weten ze dingen ook niet ...maar goed ik heb wel 2 eetstoorniseen achter de rug en daardoor weet ik veel te veel van eten ...
    ik heb zelf zoiets van je moet het toch zelf doen !
    maar je kan het alijd proberen , ik kreeg veel leuke folders mee met handige informatie !

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik loop momenteel ook bij een dieetiste. Ze heeft voor mij een een richtmenu opgesteld. Dus bv. diner: 2 aardappelen, 2 ons groente, 100 gram vlees. En dan mag je zelf kiezen wat. Komt in principe dus een beetje op het zelfde neer als SB.

Mijn dieetiste geeft verder wel goede adviezen en je moet regelmatig terugkomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu zo'n twee maanden loop maar nog steeds op hetzelfde gewicht zit. Dus voor mij is het minder een stok achter de deur dan ik had verwacht.

Ik doe door de week heel goed mijn best en als ik dan in het weekend een feestje heb drink ik een paar borrels en neem lekker wat hapjes en hup alles zit er weer aan....zo oneerlijk he.

Jij in ieder geval succes.

Liefs Zora

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Jaren geleden ben ik eens naar een diëtiste geweest. Qua informatie en alles had ik weinig aan haar, maar het was meer een stok achter de deur om af te vallen, want ik wou daar niet op de weegschaal staan met elke week een kilo meer. Ik ben toen wel wat kilo's afgevallen, de rest heb ik zelf gedaan.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben een paar jaar geleden bij een dietiste geweest. Maar ik heb niet echt veel aan haar gehad. Ze maakte een weekmenu wat neerkwam op hetzelfde wat ik al at in een week. Ik ben uiteindelijk met sporten afgevallen (bij een achmea health centrum) onder begeleiding wel.

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Misschien doe je het al wel, maar wou het toch nog even vertellen, als je afwilt vallen moet je niet alleen op je eten gaan letten.Natuurlijk is het belangrijk dat je let op welke producten je eet, dus de halfvolle en magere varianten, maar ook op wat je op brood doet, dus geen chocopasta ect ect. groente zonder sausje nemen en de vette vleessoorten laten staan.Dus ga niet opeens minder eten, want dat is juist niet goed!

Maar het aller aller belangrijkste is dat je moet gaan bewegen.Dus vaker de fiets de trap en voor het beste resultaat:SPorten!
    Ik ben nu in totaal 19 kilo kwijtgeraakt, eerst 6 kilo door op mijn eten te letten en toen staakte het afvallen, ik was altijd anti sport vond er niks aan,maar wou wel graag afvallen dus toch maar gaan fitnessen, en het werkte ik ben van 77 kilo naar 58 kilo gegaan.Als je beweegt gaat je hartslag omhoog en verbrand je vet, maar met fitness kun je ook spieren kweken en dat is ook heel belangrijk, want spieren verbranden in rust ook meer calorien als vet.En als je afvalt kan alles wat slapper zijn en doordat je je spieren traint wordt ipv alles alleen dunner alles ook steviger!Ik ben inmiddels verslaafd aan fitness fitness 6 keer per week a 1,5 tot 2 uur per keer, maar als je al 2 a 3 keer per week een uurtje zou gaan, zul je snel resultaten zien.

Deel Deze Pagina