Nou, vind ik ook hoor! Heerlijk! Weer een beetje dat gevoel van 'vroeger' zonder kids. Je knapt ervan op.. en mijn mening.. dan ben ik een veel gezelligere mama!
Nou idd en je relatie heh Haha even ongegeneerd gebruik maken van een leeg huis! Na een heerlijk avondje. T hoeft niet elke week... maar 1x in de twee maanden toch wel vaste prik. Maja zoals ik zei.... Melody is 2 weekendjes bij papa en dan 1 weekend thuis... dus wij hebben aardig veel tijd.
Oh oh, oh. Ik denk dat als ik een dochter van je moeder was, zij mij gelijk zou hebben onterfd! Ik ben van mening dat het heel belangrijk is om regelmatig iets leuks samen te doen. Goed voor je relatie, goed voor je humeur en je laad samen weer lekker op. Hebben de kids alleen maar profijt van Onze kids gaan zeker 1 x per maand, soms 2 keer bij mijn ouders logeren. Dat vind ze een groot feest (en wij ook). Verder hebben wij vaak dingen aan dehand zoals bruiloften, partijen etc en dan hebben wij een rits aan leuke oppasmeisjes. Meestal liggen de kinderen al op bed. Ze kennen ze ook vrij goed, dus dat is nooit een probleem. Ook met meerdere buren hebben wij zondanig leuk contact dat we ook nog eens bij elkaar opassen. Iedereen blij, niemand lijdt er onder.
Ik begrijp goed dat je je dochter een keer weg wilt brengen. Niks mis mee, als jullie daar achter staan. Dus inderdaad, een andere oppas zoeken. Als mensen hun kinderen liever nooit wegbrengen, ook prima. Ieder zijn eigen mening. Bij ons gaat onze dochter ook weleens weg als wij een belangrijk feest hebben zoals bruiloft etc. Nog maar 1 keer weggebracht om met z'n tweeën iets te doen. Onze dochter, maar ook opa/oma/tante etc., genieten ontzettend van deze logeerpartijtjes. Juist ook omdat het niet zo vaak voorkomt.
Mijn man en ik hebben nou juist met elkaar afgesproken dat we minstens één keer per maand oppas regelen voor onze kinderen, en dan lekker met z'n tweetjes wat gaan doen... Dat kan een etentje of sauna zijn... Bioscoop doen we eigenlijk weinig, omdat je dan nog niet aan gezellig kletsen toekomt. Daarnaast gaat onze jongste op vrijdag naar de opvang. Mijn man is zelfstandige, en werkt op die dag gewoon thuis, maar heeft dan rustig de tijd om hard aan de slag te gaan. Als ik toevallig op vrijdag een keertje vrij ben, gebruiken we die gelegenheid ook vaak om met z'n tweetjes iets te gaan doen. Wij knappen daar echt van op, die tijd met z'n tweeën... Denk ook echt dat de kinderen daar gebaat bij zijn.
Zorg zelf voor een goeie oppas en ga lekker n avondje weg zou ik zeggen Bijna al mijn vrienden hebben nu kids en gaan regelmatig (ca 1x per maand) even n avondje weg, al is het maar een etentje buiten de deur. Doet ze goed zie ik. Ga lekker naar de bba en probeer en oppas te regelen
Nou ze kwam langs vanmiddag. Ik begon erover.. mam wil toch wat kwijt. Ben het niet met je eens... Nou toen zei ze gewoon... ik vind dat als je voor kinderen kiest de rest van je leven ophoudt!!! :O Ik zo, gelukkig worden kinderen meestal geen kopie van de ouders... ow ow ow!!! En dat ik het nodig vind af en toe te ontspannen om een leuke en gezellige mama te blijven. Toen kwam ze weer... ik vind dat je mij veel te veel nodig hebt! Daar ben ik maar niet op in gegaan. Alleen gezegd, ja dat is jouw mening. Maar verder hebben we geen ruzie hoor! Alleen een oppasavondje zit er niet in. Ik moet eerlijk zeggen, ze heeft een nieuwe vriend en daar slaapt ze iedere vrijdag tm zondagavond. Dus dat ik het vroeg voor zaterdagavond was tegen het zere been natuurlijk want dat is de enige dag dat ze een hele dag met haar vriend heeft. Ben ik het niet mee eens...misschien vind hij het ook wel leuk om een x op onze dochter te passen... maar dat heb ik maar niet gezegd.
Netjes opgelost van je! Maar ik zou haar niet meer vragen.. ze vind dat je haar teveel nodig hebt? poeh.. pittige mams heb je! Knap van je dat je dat zo doet. Ik zou een andere oppas zoeken meid. Of inderdaad meenemen in het camping bedje, doen wij ook met onze meid.
Oww dan heb ik wel een luxe zeg.. onze dochter gaat 1 keer per week bij opa en oma slapen.. elke donderdag dus een avondje voor onszelf.. denk ook wel dat ik mijn ouders voor het weekend kan vragen, en anders zijn er nog genoeg opties over voor ons.. Ik vind wel dat je ouders niets verplicht zijn en je kunt absoluut niet verwachten dat ze op willen passen.. En als je ouders dat niet willen, tja dat is heel erg vervelend.. Alleen wel jammer dat je meteen een preek krijgt.. je vraagt gewoon oppas en kan daar ja of nee op krijgen.. Als het nog geen 3 keer per jaar is dan zou het voor mij duidelijk zijn dat ze er ook geen plezier aan hebben, dus zou ik het ook niet meer vragen..
Wij gaan 1 keer per 2 maanden weg met zijn tweetjes, we hebben een oppas aan huis dus mij dochter merkt vaak niet eens dat we weg zijn geweest... Als we een feestje hebben, laten we ook vaak oppas gewoon komen en soms gaat ze logeren bij mijn ouders maar ik heb haar liever gewoon in haar eigen bedje...
wij gaan regelmatig samen de hort op. dit jaar zijn ze denk ik al 2-3 x wezen logeren en heb inmiddels bijna elke maand wel een keer een oppas
Tja als je moeder vind dat jij haar teveel nodig hebt ja dat kan natuurlijk, dat is haar gevoel. Maar ik zou gwn een andere oppas zoeken..misschien is het teveel gevraagd van haar. Wij zijn zaterdag lekker met z'n 4 weg geweest, met de 2 oudsten en hebben oppas gehad voor de 2 jongsten, was heerlijk. En gister ben ik de hele dag op stap geweest met mijn vriendinnen en heb ik ook oppas gehad...daar laad ik echt van op en heb ik er weer zin in!