Hallo allemaal, Ik ben nu 7 weken zwanger van onze tweede hummel, bij de eerste voelde ik er niks van als een zonnetje ging ik na 9 maanden de bevalling in, had al gelijk het gevoel dat het een jongen zou en worden en na 18 weken werd dat bevestigd. Nu voel ik me niet zo geweldig haha... Veel vermoeiender en wat misselijk, geen trek in eten en nu heb ik het gevoel dat het een meisje is... Zou het daarmee te maken hebben?? Hebben jullie dit ook gehad bij een tweede of derde???
ten 1e gefeliciteerd met je zwangerschap. hier de 1e 16 weken beste vriendjes geweest met de wc pot. smorgens, smiddags avond alles .. en nu .. helemaal niets, ja heel erg moe en heel veel last van mijn bekken .. deze zwangerschap is totaal anders als de 1e ..
Bij mij de eerste ook nergens last van: jongetje. Bij de 2de heel misselijk en moe en voelde meteen als een meisje en ja hoor!
Haha wat grappig dat gevoel heb ik nu dus ook! Zou het wel leuk vinden een meisje, maar als het toch een jongen is heb ik al wel veel kleertjes in huis want hij heeft zoveel gekregen dat hij bijna niks aan heeft gehad. Voor een meisje shoppen is zeker net zo leuk haha maar wat een verschil zeg met de eerste en nu de tweede, was de eerste keer ook van 65 naar 95 kilo gegaan pfff wel met 6 maanden alles weer kwijt gelukkig dus benieuwd hoeveel het deze keer gaat worden!
Ik had hetzelfde, 2 verschillende zwangerschappen en wist ook zeker dat 2e dus meisje zou zijn, maar 2 keer een jongen! Nee ik kan bevestigen dat ALLES in de zwangershap anders kan zijn maar dat je dan toch hetzelfde geslacht kan krijgen!
Ik heb twee bijna identieke zwangerschappen en ook bevallingen gehad. Alleen de tweede keer was de zwangerschap en bevalling heftiger. Bij de eerste ziekenhuisopnames i.v.m. hyperemesis en sondevoeding tot 13 weken. Snel bevallen maar een vastzittende placenta waarvoor een OK en een bloedtransfusie voor het vele bloedverlies. De tweede zwangerschap ziekenhuisopname i.v.m. hyperemesis en sondevoeding tot 20 weken. Een bevalling van 2 1/2 uur maar weer een vastzittende placenta waarvoor OK en een bloedtransfusie wegens bloedverlies van meer dan 3,5 liter. De eerste is een meisje, de tweede een jongen. Qua misselijkheid heeft dit niet met het geslacht te maken maar met de hoogte van je hormoonspiegel (volgens de gyn.)
Hai BIj de 1e was ik in vlagen flink misselijk. Ook vreslijk moe. Dat was een jongetje (gevoel had ik de hele zw schap,bij de bevalling bevestigd!!) En nu ben ik amper moe en bijna niet meer misselijk. GAat dus erg goed. Ik heb nog geen gevoel of dit jongetje of meisje is. We gaan eerst de echo afwachten of alles goed is. liefs faith
Ben de eerste 28 weken toen ik zwanger was van m'n zoontje heel misselijk geweest.... Nu ben ik al met al maar 2 weken misselijk geweest...jongen of meisje???? Deze zs wel veel lage rugpijn gehad.
Ik ben dan nog maar 7 weekjes zwanger, maar tot nu toe gaat alles nog precies hetzelfde als ze eerste zwangerschap. TOTAAL GEEN KWAALTJES .
abosuluut mee eens vanaf het begin vorige zwangerschap kon ik al aan me lichaam merken dat ik zwanger was borsten waren gegroeid en had dat nu dus niet was nu wel weer misselijk maar kon bij me vorige zwangerschap gewoon eten nu dus niet en moest overgeven en ben nu veel meer emotioneler en kan om alles janken
De zwangerschap loopt hier vrijwel gelijk alleen ben ik er nu zelf veel minder mee bezig. Zie wel dat mijn huid minder goed is en ik had de eerste paar weken last van mijn rug en bekken (dat is gelukkig weer overgegaan maar het verweken begon duidelijk al heel snel). De eerste is een jongen en over een maand weten we wie er nu in mijn buik woont! Een tweede zwangerschap is voor mij anders omdat ik er totaal anders in zit.
Mijn eerst ezwangerschap was ook anders dan deze. Bijd e eerste al heel snel last van mijn bekken, zag het soms gewoon niet meer zitten. Was een jongetje. Deze zwangerschap nu bij 26 weken nog steeds geen extreme bekkenpijn, kan nu ook echt genieten van het zwanger zijn: het is een meisje! Verder bij beide(tot nu toe dan) geen andere kwaaltjes gehad. Niet misselijk etc. Hoop dat de bevalling net zo goed of beter gaat! kus miek
Mijn eerste zwangerschap verliep vrij moeizaam. Hoge bloeddruk eindigend in zwangerschapsvergiftiging en ik voelde me overall echt niet lekker. De hele zwangerschap was ik verslaafd aan fruit en andere gezonde dingen. Mijn gezicht zag er niet uit, allemaal pukkels, bleek en donkere kringen onder mijn ogen. Met 36 weken een spoedkeizersnee. Resultaat: een jongetje. Mijn tweede zwangerschap was afgezien van zware BI 1 uit het boekje. Heb me steeds goed gevoeld. Ik was gek op alle zoetigheid die je maar kunt bedenken. Met 40 weken en 6 dagen begon de bevalling eindelijk. Duurde uren (34,5), maar toen was de kleine er: een meisje! Bij mij dus twee totaal verschillende zwangerschappen. Ook mijn buikjes waren verschillende. Met mijn zoon een puntbuikje (klein, want zoon had een groei-achterstand door slecht functionerende placenta), met mijn dochter een gigantische buik in de breedte (dochter was bijna 9 pond). Oh ja misselijkheid was wel precies gelijk: van de 6 tot en met de 9e week.
Mijn eerste zwangerschap was totaaaaal anders als nu. Bij de eerste zwangerschap geen misselijkheid, alleen beetje moe. Ik ben dit keer goed misselijk en vooral heeeeel erg moe (geweest)! Voelde me elke dag alsof ik was overreden door een vrachtwagen... Nu echter voel ik me toppie! Ik 'vergeet' soms zelfs dat ik zwanger ben. Klinkt een beetje raar haha, maar ik merk het pas als ik alweer té druk heb gedaan en ik last krijg.