soms een beetje jaloers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik kan me voorstellen dat je er echt van baalt en soms best even jaloers bent! Je kindje is nog erg jong, maar ook ik had in het begin zoiets van: Hopelijk slaapt de kleine snel door! Wat dat betreft mag ik echt van geluk spreken, want de kleine slaapt al heel lang de hele nacht door van 20:00 uur tot 07:30 uur, maar ik weet dat het ook anders kan!

Ligt je kleine in een slaapzakje? Mijn kind kan nl. zonder slaapzak echt niet slapen, dus wie weet kan het bij jullie helpen!

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep die van ons ligt heerlijk in een slaapzak. Heeft zeker wel wat geholpen, maar nog niet alles ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Och, Thirza sliep pas door bij 1 jaar 11 mnd...
    Niet teveel kijken naar andere mensen, da doorslapen stelt heel vaak minder voor dan mensen zeggen.
    Mijn neefje scheen door te slapen vanaf 6 mnd, (net zo oud als Thirza), maar ik kwam er kort geleden achter dat hij nog elke nacht een paar keer een speentje moet.
    Thirza slaapt dus pas sinds kort door, maar slaapt dan ook de hele nacht door, (tenzij ze niet lekker is, maar dat hoort erbij natuurlijk, bij kids).

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Doorslapen? Al bijna een jaar niet.
    Ik ben niet meer jaloers. Al die stoere verhalen :x (sorry, ik ben het echt zat!) over doorslapen. Dochter bij vrienden sliep ook met 8 weken door. Daarna was ze regelmatig ziek en begon het geklungel. En toch zeggen ze nog steeds 'ze sliep door met 8 weken'. Echt waar, wat is doorslapen? Geen voeding meer nodig hebben? Niet meer wakker worden 's nachts?
    Onze oudste sliep door rond het 1e jaar. En Eef sliep vannacht van 19.30 tot 5.20. Dus dat vind ik ook doorslapen.
    Nou ja, laat ik er maar over ophouden :). Ik vind dat het erbij hoort als je kinderen krijgt. En de ene ouder heeft hierin meer geluk dan de ander. Daarin valt weinig te sturen. In ieder geval ben ik dat opscheppen over doorslapen helemaal zat, alsof dat het belangrijkste is wat een baby kan bereiken.

Sorry voor mijn frustratie. Wat ik wil zeggen is dat je vast de allerliefste en allermooiste baby van de wereld hebt. Die nog niet doorslaapt, maar waarop je op heel veel andere manieren van geniet :D. Er is echt meer dan doorslapen! Gelukkig maar..haha.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb destijds, vanuit mijn wanhoop, (ik was zo moe) eens een topic onder peuter en kleuter geopend, wanneer kids nu echt definitief doorsliepen. Want je hoort hier idd veel: o, met 6 weken al, o met 2 maanden, o, met 4 maanden...
    In dat topic dat ik toen opende, bleek dat veel van die kids op een gegeven moment stopten met doorslapen en dat de meeste kids uiteindelijk pas rond het jaar echt echt echt door waren gaan slapen, (vast patroon, 7-7, geen speentje nodig hebben van papa en mama).
    Dus bij 4 maanden niet doorslapen is heeeeel normaal ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens, + ik deel ook de frustraties van Line :D.

Naast het bovenstaande vraag ik me ook af wanneer je mag spreken van 'mijn kind slaapt door'. Hoeveel nachten in de week moet ie dan doorslapen, en wat wordt er dan onder verstaan?
    Geen nachtvoeding? Geen speentje? Nooit wakker worden omdat ie boven de dekens ligt en koud krijgt? Nooit wakker worden omdat ie draait en tegen de spijlen aanknalt? Nooit bang van een enge droom? enz enz

Mijn kinderen slapen ook door, maar dan komt een hele lijst met TENZIJ erachteraan, dus tja...
    Als IK de nacht mag blijven liggen ben ik heel gelukkig, het gebeurt echt niet vaak dat ik helemaal niet eruit hoef, er is altijd wel wat. En maar bedenken dat ze sinds 5 maanden standaard geen nachtvoedingen meer krijgen, ( en dan ook weer TENZIJ ze toch honger hebben of ziek zijn)

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    denk dat heel veel ouders het niet bewust doen hoor. denk dat iedere ouder graag opschept over hun kind, en ja als ze zo klein zijn heb je nog niet zo veel om over op te scheppen. want dan draait alles om drinken, slapen en groeien toch?
    Mijn zoontje slaapt door vanaf 2,5 maand (en dan van 23 tot 8 uur zonder dat ik moet gaan kijken of iets) en nu sinds 3 maanden vanaf 19 uur.
    tja ik denk dat je gewoon geluk moet hebben, en dat er weinig aan te doen is.
    maar nogmaals, als ik dit aan mensen vertelde, deed ik dat niet om het onder hun neus te wrijven.
    mijn vriendin haar dochter (van bijna even oud) slaapt ook nog niet altijd door, en daar houdt ik gewoon rekening mee en vraag er altijd naar uit interesse. heb juist respect voor mama's waar de kindjes niet van door slapen, want ik weet niet of ik het wel zou trekken zolang :-$

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn is bijna 13 maanden en wordt bijna elke nacht wakker.. soms ben ik te moe om te troosten en geef ik hem een flesje in bed.. hij valt dan meestal wel weer in slaap en kan ik mijn bed ook weer in.. maar rond 6 uur is ie klaarwakker.. Nu heeft hij van de week 2x doorgeslapen en afgelopen nacht ook.. Maar Lenn kennende zal hij dit niet blijven doen :D

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier ook een kleintje die nog maar een paar nachten heeft doorgeslapen. (mijn definitie van doorslapen is ongeveer 8uur achter elkaar slapen zonder dat je een keer uit je bed moet voor een speentje of troosten etc.)

Eergister was bijvoorbeeld een goede nacht, hij wilde maar 1 voeding 's nachts en sliep 's ochtends uit tot een uur of 9. Maar gisteren was het weer zoals gewoonlijk, 3x een nachtvoeding en dan direct slapen.

Ik ben het wel een beetje gewend geraakt die onderbroken nachten, maar leuk is anders!

Hier sliep hij toen hij nog echt een ukkie was (ongeveer 3mnd) echt veel beter dan nu. Hij heeft nu last van dromen en verlatingsangst. Dus ik hoop dat deze fase gauw voorbij gaat.

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    maar wanneer noem je het nu echt doorslapen?
    hij gaat om 22.15 naar bed en word om 6.30 wakker (wel vaak vragen om zn speen), daarna weer slapen tot 9.00 en dan gaan we eruit

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Tja hier eentje die idd heel snel al ging doorslapen.
    Totdat ze 5/6 maanden was toen deed ze dat niet meer,nu nog steeds niet dus.
    Als ik mazzel heb hoef ik er maar 1x uit maar meestal is dat 2/3x.
    Nu is het helemaal knudde maar ja ze is ook wat ziekig.

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    meid, heb ook echt met je te doen, ik ben dus helaas 1 van die opschepsters wiens kindje al vanaf 7 weken doorslaapt, maar weet ook hoe gelukkig ik me mag prijzen!! Want IK ben de uitzondering, niet jij! en ook ik weet dat het niet voor altijd hoeft te zijn............. kleine van vriendin van me is 3 maandjes ouder en spookt nu al bijna 2 maanden elke nacht een paar uurtjes! Dus we genieten zolang het kan van onze slaap ;)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft in 20 maanden tijd nog geen 10x doorgeslapen.

Ik weet niet beter!;)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En sommige mensen hebben gewoon werkelijk geluk... maar dat is het dan ook wel. En nee, ook DIE kinderen slapen niet ALLE nachten keurig door (maar wel 90% van de tijd).. dus niet alle verhalen zijn stoer en niet ieder snel doorslapend kind gaat in een later stadium alsnog veel wakker worden. Sommige kinderen zijn gewoon goeie slapers!

15. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Weet precies wat je bedoeld! Mijn dochtertje heeft eigenlijk ook nooit echt doorgeslapen. Soms sliep ze wel is van 12 tot 5, bij wijze van uitzondering, maar vaak werd ze ook klokslag elke 3 uur wakker.
    Ze is nu 6 maanden en sinds een weekje gebeurd het steeds vaker dat ze van 9 savonds tot 6 sochtends slaapt en daar geniet ik dan de volle 100% van! Dus wie weet komt het echte doorslapen steeds dichterbij :) ooit komt die dag toch echt waar we allemaal stiekem naar verlangen :p

16. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Haha, wat kan weinig nachtrust veel frustraties opleveren he? Ik herken het hoor, heel goed zelfs...
    Ongelofelijk... ik ging vandaag samen met mijn man en zoontje kennis maken met de juffrouw van de basisschool. Mijn dochtertje was thuis bij oma. Toen we op school aankwamen, was er ook een ander kindje die kennis kwam maken, harstikke leuk dus. Sta ik naderhand met de moeder op het schoolplein te kletsen bleek zij ook een dochter te hebben maar dan van 8 weken oud... en wat denken jullie... jawel.... ze zei: ik heb zoooooooo'n makkelijk dochtertje, ze slaapt al sinds 3 weken door, hahahahaha. Jaa ik moest wel een beetje lachen in mezelf. (not) hihi

@ Snowy, ik geloof dat onze dochtertjes een beetje hetzelfde slaapgedrag hebben. Alleen ons meisje wordt rond 22.30 wakker voor een avond voeding. Dit is pas sinds een week. Voorheen heb ik ook wel eens geprobeerd om hem over te slaan, maar toen werd ze wakker om 2.00 en daarna wilde ze niet meer slapen. Ze was toen wel wat kleiner... wie weet lukt het nu wel, Maar nu wordt ze standaard wakker voor de avond fles, en die drinkt ze goed, dus houden we die er wel in.
    Vaak geven we haar dan ook nog de fles om 5.00 en dan gaat ze nog eventjes terug, maar tussen de avondfles en 5.00 slaapt ze zooo onrustig....Soms zeggen mijn man en ik tegen elkaar, tot morgen om 7 uur he, hahahaha lekkere sarcasme.

Ach, hopelijk komt het goed, als ze straks 18 is dan zal ze vast wel doorslapen, hihi

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Had mij 2 van die kinderen gedaan :D (Grapje, ben heel blij met mijn lieverdjes hoor ;))

Mijn oudste sliep zoals Rozemarijke vertelde inderdaad door met 8 weken en toen met 8 maanden opeens niet meer. Niet dat hij toen honger had, hij werd gewoon meerdere malen per nacht wakker en sliep met de speen wel weer direct verder. Pas met 14 maanden was het opeens over, om deze nachtelijke spookmomenten om de zoveel tijd weer te herhalen. Nu heeft hij bijvoorbeeld ook alweer 2 rommelige weken gehad.

Gelukkig heb ik een man die het grootste gedeelte van de nachtelijke rompslomp op zich neemt :D Hij tukt namelijk direct weer verder, ik blijf gerust een uur liggen woelen. Dus het hakt er bij mij het meeste in.

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bella
    als ze straks 18 zijn wordt je 's nachts om 3 uur wakker omdat ze thuis komen van een feest :) hihihi
    gister en eergister is ze opeens om 22.30 wakker geworden voor een fles. joehoe! ja lekker erin houden hoor, die late avondfles. vannochtend pas om 05.45 de fles. maar tussendoor uren naast haar bed gezeten. Dit komt omdat ze helaas nu echt ziek is. Heeft een virus opgelopen op het kdv en de hele tijd hoesten e.d. Echt zoooo zielig! kan ik echt slecht tegen, maar ja hopen dat het snel over gaat.
    Hihi blijven zeggen tot morgenochtend 7 uur ;) wie weet werkt het :D Heb zelf weleens gehad dat ik om 0.00 wakker werd en het zo stil was dat ik dacht: wat gebeurt hier? alles goed? toch even kijken. En toen sliep ze.. zo lag ik dus wakker tot 2 uur, totdat ze wilde eten ;) slaapt zij goed, ik wakker. Daar moet ik dus weer aan wennen :D

19. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    @ Snowtje, hahaha ja inderdaad, als ze straks 18 zijn dan hebben we ergens anders slapeloze nachten van..pfew.. moet er niet aan denken zo'n mooi meisje straks op stap.. brrrrr!!! Gelukkig duurt dat nog heeeeel lang...;)
    Helaas vannacht is het ook bij ons niet gelukt... 23.00 uur de laatste fles, en ze begon weer te spoken om 01.30 (je kunt er de klok op gelijk zetten) om het uur/ anderhalf uur wordt ze ongeveer wakker, speentje erin en om 4.00 uur wilde ze echt de fles. Daarna is ze nog wel gaan slapen maar toen werd ons ander kindje om 6.00 uur wakker, pfew...
    Het lijkt wel of ze een of ander buik virusje heeft, ze heeft diaree, en ze drinkt sinds vandaag weer halve flesjes. Met haar is het in iedergeval altijd wel spannend, haha, geen dag hetzelfde ;)

20. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bella
    ja heerlijk toch, dat niet iedere dag hetzelfde is!
    oh jee, nog eentje die vroeg wakker is, heftig hoor :) bij ons is het de eerste en ik denk dat we voorlopig even wachten met de volgende tot deze lieve meid doorslaapt ;)
    De griep heerst wel heel erg hoor, even goed opletten maar. Ziek zijn is altijd heel vervelend :( Sterkte!

Deel Deze Pagina