Vandaag, na 6 mnden, waren onze hondjes een hele dag alleen, ik was aan het werk. Dat betekend dat ze 1 uitlaatronde gemist hebben. Nou mijn god ik kwam uit mn werk, heel de keuken lag onder! 1x gepoept, en 4!!!!!!!!! x geplast! Nou zijn ze al niet echt zindelijk bij de chihuahua is t ws dominantie en bij mn boomer geen idee die heeft t opzich wel door maar sinds een paar maanden plast hij 's nachts in huis... We hebben al vanalles geprobeerd zijn al meerdere malen opnieuw begonnen met zindelijkheidstrainig. Heb een van de manden een tijd lang in de keuken gehad maar hielp ook minimaal... Alsjeblieft als iemand hier een antwoord op weet graag! Want hier word ik zooo niet blij van als ik eindelijk na t werken thuis kom!!
Wat denk je van stress? Hondjes horen niet zo lang alleen thuis te zijn. Het zijn roedeldieren. En dan ook nog een uitlaatronde gemist hebben... Is echt niet gek dat ze alles ondergeplast en gepoept hebben. Wat zullen die hondjes zich ellendig gevoeld hebben!
haj ik heb ook een pup van 7 maanden en die heeft het ook als hij zich achtergesteld voelt dan gaat hij op die manier aandacht trekken bijv als ik ga dweilen en hij even in de gang moet dan gaat hij plassen in de gang en idd als ik gewerkt heb en hij heeft een ronde overgeslagen heeft hij gepoept idd een raadsel maar mij is verteld dat het de hormonen nog zijn en ze flink aan het pubberen en dat het vanzelf overgaat je hoort het best veel hoor maar mensen zeggen niet graag o mijn hond doet het nog in huis en daarom hoor je niet zulke verhalen
Nouja na 6 maanden zou dat toch een keer moeten kunnen hoor. jammer dat ze alles ondergeplast hebben , das indd balen. Staat het in de planning dat ze vaker zo lang alleen zijn? Lijkt me niet de bedoelling toch?
licht eraan hoelang je ze aleen laat en wat je heb se heb geleerd er zijn honden die kunnen 8 uur aleen zijn en de ander max 4 het is erg verschillend persoonlijk vind ik 8 uur ook lang dan zorg ik dat er iemand is die hem tussendoor ff uitlaat maar soms doet hij het nog in huis mijn vriend kan heel erg boos worden en ik denk weer snel ach hij is nog klein en die hormone haha
Maar het is toch logisch dat als ze de hele dag niet uitgelaten worden, ze binnen poepen en plassen. Waar moeten ze 't anders doen?
de ene hond wel de andere niet ik hoor best vaak dat ze nog lang in huis doen tuurlijk het hoort niet maar het is niet iets waar je altijd wat aan kan doen vaak wel maar niet altijd
Nee is ook zo.. en 1x plassen vind ik niet erg.. maar tis nu toch echt te gek aan het worden. Ze doen het ook alleen maar in de keuken, dus ga morgen een traphekje komen en kijken of het helpt dat ze niet in de keuken plassen En ladyxochi stress is het niet maar bedankt voor je oh zo aanvullende reactie! Daar kan ik iets mee! Ze zijn t beide gewend om een aantal dagen alleen te zijn, maar ook als ik er wel ben dan doen ze t in huis (misschien 1x 1 plasje)
idd linda ben met je eens maar er zijn honden die het so lang kunnen ophouden en veel honden niet maar dan moet je als baasje toch maatregelen nemen en zorgen dat hij uit gelate word ook als je aan het werk ben gelukkig bestaan er uitlaatservice
ja ik heb ook gehoort dat ze het doen om hun geur achter telaten komen er ook andere honden bij jou thuis en dat se het uit dominatie doen
Ze worden niet de hele dag niet uitgelaten.. lezen mensen! scheelt veel! Ze worden 's ochtends vrij lang uitgelaten.. Normaal gaan ze rond een uur of 2 weer en dan om 5 uur weer en dan rond 10 uur weer, dus zeg niet dat ze niet uitgelaten worden. Ze hebben alleen de ronde van 2 uur gemist. Maar ze kunnen het wel! En nu gaat het gewoon weer mis.. Ik werk 3 dagen in de week dus ze zijn dan ong 6 uur alleen op een dag..
maar is toch ook moeilijk haha 4x per dag maar op commando mogen poepe en plassen haha ik moet soms wel vaker plassen op een dag en als je zwakke blaas heb is het moeilijk om op te houden meschien hebben ze wel last van hun blaas
je kan de dierenarst late kijken of er iets aan de hand is zo niet zou ik ff aankijke gaat meschien vanzelf weer over en anders een gedragstherapeut geen ervaring mee maar ze zeggen dat het kan helpen sucses nog
Ja gedragstherapeut zit ik ook aan te denken, maar dat heeft alleen nut bij de chi die uit dominantie plast (dus ook telkens dezelfde plekjes) De ander is nu heerlijk aan t puberen is mijn idee dus misschien dat het daardoor komt ja.. Ach ik weet t ook ni meer.. Heb wel een bench en daar doet de boomer niks in, maar vind t zo zielig alleen in die bench (ja ik vind t ook zielig dat ik ze zolang moet achterlaten, laat ze t liefst helemaal nie achter maarja we hebben geld nodig he..)
ik heb mijn hondje nooit in een bench gehad ja de eerste nacht maar vond so sielig haha sindsdien zit hij snachts in de gang en dat gaat goed ik denk dat het gewoon overwaait strakjes hoor ik heb er nu ook last van en hiervoor was hij goed zindelijk en nu ineens aan het puberen doet ie soms plassen ja ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat het vanzelf weer overwaait
Nah ik vind een bench zoiezo niet zielig, het is voor hun ook fijn een eigen plekje te hebben, rust van jullie en rust van elkaar wanneer ze dat willen.En 6 uur in een bench, hmm ja best veel, maar hier doe ik ze savonds ook in een bench, en als ik even weg ben (dat is dan alleen nooit 6 uur).Maar 'savonds gaan ze om een uur of 11 erin en sochtends rond een uur of 7 eruit(dat is 8 uur).Honden bevuilen hun eigen plekje liever niet, en die plek moet niet te groot zijn.(Wel groot genoeg,maar niet TE groot). Hier klagen ze niet als ze er in moeten hoor, en,... daardoor hebben ze de mogelijkheid niet het in huis te doen Succes! Liefs, Savannah
misschien rare vraag.. maar is de poep hard? als het zachte poep is of zelf diarree kunnen ze er natuurlijk echt niks aan doen al liet je ze 10 keer per dag uit. maar als het gewoon goede poep is, is het toch gewenning en training gaat de hond altijd op de zelfde tijden uit dan is ie dat gewend en stelt zich daar op in, went er aan, hoe je het ook wilt noemen. het beste zou zijn de honden en langzaam aan te laten wennen dat ze niet altijd de zelfde tijden uitgaan. (mag een paar uurtjes verschil inzitten) natuurlijk wel rustig opbouwen!!! als ze al jaren gewend zijn aan een ding gaat het wat langzamer. is de poep zacht? heb je misschien ander voer ofzo gekocht, daar kunnen sommige honden slecht tegen. bij diaree geef ze dan kip of ei met droge rijst en geen brokken! tot het beter wordt! veel succes!!!
hier doen die van ons het tegen de loopsigheid aan hihi maar als ik het zo lees heb je mannetjes toch. en ze doe neht hier alsd het regent savonds dan doen ze het snachts ook . maar goed onze oudste heeft ook een tijd lang toen ie jong was goed huisgehouden ik liep toen nog 5 dagen in de wk stage en tjah ze heeft toen onze 2 banken kompleet geruineerd en dit ondanks dat de buurvrouw haar er een paar keer per dag uitliet. ze zijn er simpel weg natuurlijk ook niet voor gemaakt zolang alleen maar jah soms gaat het niet anders. het blijven roedel dieren
hey meiss wat vervelend zeg!! maar mischien kan je je buurman/vrouw vragen om eenkeer de achterdeur open te doen ofzo.. als wij gaan werken zijn wij zo`n 9 uur van huis maar onze hond plast oof poept nooit maar dan ook nooit binnen.. heeft ie alleen de eerste week gedaan toen hij puppy was (8weekjes oud) maar verder nooit meer.. vooral niet straffen want dan gaan ze het juist alleen maar doen.. wat helpt is om een keer de neus in de urine te duwen en een keer flink mopperen maar niet schelden of schreeuwen.. maar goed je weet natuurlijk niet welke urine van welke hond is dus is wel moeilijk,.. maar om direct een probleem ervan te maken denk ik niet dat dat gaat.. succes meiss