Soms even teveel...

Discussie in 'De lounge' gestart door Brielle, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hai Brielle,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je in 2 strijd zit. Je wilt je moeder niet kwijt, maar wilt je kind ook op jouw manier opvoeden. Ik ken PDD NOS niet, maar het zal vast nodig zijn om dit op een speciale manier te doen. Ik neem ook heel veel van mijn moeder aan, maar zou er absoluut niet tegen kunnen als ze mij zou tegenspreken in de opvoeding van mijn kinderen. Zij heeft de kans bij jou gehad en nu ben je zelf moeder. En soms doe je het gewoon op een andere manier. Dat moet ze respecteren.

Maar wat wordt het dan lastig als ze in het ziekenhuis ligt. Jij wilt het beste voor iedereen. Ik kan je verder ook geen advies geven, maar hoop dat je bij je standpunt blijft en dat je moeder bijdraait. Want jullie kunnen het dan zo leuk hebben allemaal!

Heel veel sterkte!!

Liefs Minny

2. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Minny
    Dank je wel..
    Ja als mijn moeder minder dominant zou zijn en mij zou respecteren als volwassen vrouw en moeder van eigen kinderen... en mijn manier van opvoeden die ik ook echt niet zelf ontwikkeld heb hoor haha, dan zou het wellicht heel anders zijn.

Nu de fam. ook nog mijn vriend is gaan lastig vallen op zijn werk wordt het helemaal een vervelende kwestie. Mijn vriend werkt nl. in het ziekenhuis waar mijn moeder dus lag... en dat is dan wel heel vervelend...

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dan doe je het goed, hou je er maar aan vast. Het zijn best heftige stappen die gaat ondernemen. Ik kan wel goed begrijpen dat je het doet. Ik moest ook écht uit die omgeving weg om een kans te krijgen rust te ondervinden. Anders was het toch altijd weer via, via, via, dat er weer gezeur was. En idd het klopt, met de bijbel in de hand, mag je álles zeggen! Want het dient een hoger doel, hoe grof het dan ook wordt. Mijn zussen kregen vroeger te horen dat ze varkens waren toen ze betrapt werden met een spijkerbroek aan. MIjn andere zus werdt gedreigd dat ze niet wakker zou worden uit haar operatie omdat ze niet vroom genoeg stil zat in de dienst ect. Zo grof kan het zijn, geen middel of maatregel is te gek. Mijn moeder is hier wel op terug gekomen hoor. Dat is echt wel knap van haar, het kan dus wel! Ze heeft daarvoor wel eerst alles moeten verliezen en nu zegt ze "zo gek waren we". Ik hoop voor jou dat de afstand ook je moeder aan het denken zal zetten. Helaas weet ik ook van gezinnen waarbij de dochter gewoon doodgezwegen wordt omdat ze is gaan 'samenwonen'. Twijfel in ieder geval niet aan je eigen kunnen, jij denkt gezond!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wat een rotsituatie zeg. En wat erg dat het zover gekomen is.

Kan de hulpverlener niet een keer een gesprek met je moeder aangaan. Vreemde ogen dwingen en misschien dringt het dan wel tot je moeder door.

Veel sterkte ermee!

5. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Straks even reageren op Suenne en bonnie... maar eerst even een vraagje en dan dochter van school halen...

Weet iemand hoe je kan verhuizen en dat je nieuwe adres dan ook niet bij de oude gemeente bekend is?

Er werd mij nl. net verteld dat als je bij GBA van de gemeente werkt je het landelijke GBA kan inzien....
    Het probleem is nu dat mijn nichtje bij de gemeente werkt. Zij kan het zelf niet inzien, maar via via kan alles he...

Iemand tips? Ik wil nl. geen enkel risico lopen dat mijn nichtje erachter kan komen wat mijn nieuwe adres zal komen te zijn.

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb geen tips voor je maar wil je alleen zeggen dat ik je een ontzettend stoere vrouw vind. Je topic leest erg duidelijk en ik heb het idee dat, ondanks dat er wel heel erg veel met jou en je gezin gebeurd, je toch nog de rust kunt vinden om aan oplossingen te denken.
    Ik neem mijn petje af voor je en hoop dat je gauw een makkelijkere toekomst tegemoet gaat

7. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Petrabr
    Dank je wel voor al je complimenten!

Ik vind het ook fijn om te horen dat mijn topic ondanks alles nog duidelijk is en dat je het idee hebt dat ik nog rust kan vinden om aan oplossingen te denken. Dat hoop ik nl. ook te blijven kunnen. In mijn hoofd is het wel een beetje chaos hoor en het is moeilijk om dingen echt van me af te zetten!

8. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Ik ben zelf ook gelovig, maar absoluut niet streng! Ik laat ook iedereen in zijn/haar eigen waarde. Juist omdat de mensen die zo streng geloven dus echt alles denken te kunnen zeggen en doen.

Zo zat ik op een gegeven moment met een vriendin op de bank te koffiedrinken. Komt mijn moeder binnen en we kregen het erover dat ik graag een 2e kind wilde en dan via het ziekenhuis, dus met een gynaecoloog. Mijn moeder is het vanuit haar geloof hier absoluut niet mee eens. Zij vindt dat je persé een partner moet hebben om kinderen te kunnen krijgen en opvoeden. Dus ze maakte me uit voor hoer! Haar eigen vlees en bloed... en waarom??? Omdat ze op de meest veilige manier een kind probeert te krijgen! Zucht...
    Nu heb ik een partner, maar das ook weer niet goed want hij is ruim 20 jaar ouder en mijn gewezen gynaecoloog. Uit den boze dus!
    Wat de beste man wel niet allemaal over zich heen gekregen heeft van haar en gisteren van de familie... :(:$:)

Wel fijn dat jouw moeder inmiddels wel aan het bijdraaien is...

Het is fijn om te horen dat er wel degelijk mensen zijn die het met me eens zijn.. In die zin... dat ze mijn gedachtengang gezond vinden en dat ze het zich kunnen voorstellen!

Dank je!!! ;)

9. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Mijn hulpverlener wil helemaal geen gesprek met haar aangaan omdat hij vindt dat zij nu niet en nooit niet in staat is geweest om zelf kinderen op te voeden, zoals ze nu laat zien bij de kleinkinderen. Ze is, volgens hem, een gefrustreerde vrouw die haar zin niet krijgt en die zich nu gaat gedragen als een klein kind.

Hij heeft mij dus zelfs het advies gegeven om te breken met mijn moeder omdat dat beter is voor mijn kinderen en voor mij.

Dus dat is geen optie denk ik. Maar wel heel lief van je dat je meedenkt...

Dat het zover gekomen is, is zeker erg. Zeker ook als je nagaat hoe lang ik ermee bezig ben geweest en wat ik allemaal geprobeerd heb om dit te voorkomen...

Helaas is het niet anders... maar fijn is ook weer anders.

10. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte meid!

11. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Dank je wel...!

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    respect dat je zo uitgebreid op iedereen reageert!!

13. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Dank je... ik had er ook even tijd voor nodig hoor! ;)

Maar ik vind het fijn wanneer mensen zo met me meeleven en me iets laten weten, dat ik toch wil laten blijken dat ik dit enorm waardeer...

En als iemand tegen je spreekt loop je toch ook niet door??? ;)

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Nee dat is ook zo.. maar toch.. niet iedereen neemt en heeft er de tijd voor.. dus vind het heel tof van je dat je het doet!
    En super lief die reactie van je hulpverlener, dat is nou iemand waar je wat aan hebt (lijkt me)!

15. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Ik doe het graag...
    Ik ben ook een persoon die er graag voor een ander is... dus als ik iemand kan helpen of naar iemand kan luisteren, zal ik dat doen...

Als iemand de tijd neemt om naar mij te luisteren en de tijd neemt om een reactie te geven... is het minste dat ik kan doen tijd voor die persoon nemen...

Ja lief he.. die reactie van de hulpverlener. Ik heb ook heel veel aan hem! Soms denkt hij wel wat te eenvoudig... dan zijn dingen toch niet zo makkelijk als dat hij ze doet voorkomen, maar het is een schat van een man.

Ik heb veel aan hem...

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag

haha, ach dat is man eigen dat eenvoudige denken, of vrouw eigen dat wij gewoon complexer denken! ;)
    Super dat je veel aan hem hebt! doet ie zijn werk iig goed.

17. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Idd.. ik ben er zeer tevreden over...
    Straks als het eindgesprek met het AMK is, wil hij er ook absoluut bij zijn. Hij vindt het ook zo een grote kolder... de hele meldingen!
    Volgens hem is het ook overduidelijk dat dit puur de frustraties zijn van oma en haar volgelingen... Heeft niets met kindermishandeling, - misbruik of - verwaarlozing te maken, zegt hij ook..

Ik heb vandaag ook besloten dat ik aangifte ga doen als de uitslag er is, tegen de mensen die een melding hebben gedaan, omdat het valse meldingen betreft.

1. Komt eruit dat ik hulp zou moeten hebben
    Het onderzoek van het AMK is dan onzinnig geweest, want ik krijg al hulp die ik zelf heb ingeroepen. De hulpverlener zat zelfs bij het 1e gesprek die het AMK hier had. En naast die hulpverlener krijgt mijn dochter nog meer hulp

2. Er komt uit dat er niets aan de hand is...
    Ook valse meldingen dus...

18. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    och jee wat een situatie meid, ik hoop van harte dat de meldingen worden ingetrokken of dat er niets uitkomt bij het AMK. Je hebt al een zware zorg voor je kind, zo'n moeder kun je er niet bij gebruiken bah!!! Dikke knuffel.

Het GBA is landelijk, dus tenzij je je NIET inschrijft bij de gemeente (dan sta je "zonder vaste woon- of verblijfplaats" bekend) kan iemand die het GBA raadpleegt je adres achterhalen. Maar het is een heel ernstig feit als die gegevens worden doorgespeeld, daarnaast is het ook niet integer als je je familie gaat zoeken in het GBA.

19. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Jeetje, wat een klotesituatie, zeg. Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte wensen.
    Hoe gaat het nu met je dochter? Is het alweer een beetje rustiger in haar bolletje geworden?
    Wat gemeen van je moeder om een kind zo in tweestrijd te laten zitten

Ikzelf heb ook sinds kort het contact met mijn moeder verbroken en hoe moeilijk het ook is; Ik en mijn gezin ademen weer.
    Je mag me altijd pb-en.

Hoe is het nu met je partner? Kan me voorstellen dat hij zich rotschrok toen je fam. ineens zijn praktijk binnen kwamen gewandeld. Heeft hij zijn punt toch duidelijk kunnen maken tegen ze?

En last but not least: Hoe is het nu met jou? Ik wilde je in ieder geval vertellen dat ik je heel erg sterk vind. Je doet het beste voor je kind, je beschermt haar tegen mensen uit je omgeving die haar niet in haar waarde schatten en nog erger: Haar niet laten zijn zoals ze is en geen gehoor geven aan haar WERKELIJKE ik.

Cadeautjes kopen, haar zoetigheid geven als ze niet wil eten en verdere omkooppogingen doen kan iedereen, maar beseffen wat ze werkelijk nodig heeft kan alleen maar een goede moeder, en dat ben jij.
    Je doet het goed.

Nog een heel dikke knuffel en heel veel sterkte.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Meid, ik wens je veel sterkte. Wat verschrikkelijk!

Uit je verhaal haal ik trouwens dat, ondanks je het contact hebt verbroken, ze toch nog manieren ziet om haar kleinkind te zien? Als dat zo is, zou ik een straatverbod aanvragen. Is misschien heel hard, maar als de hulpverleners al zeggen dat het beter is dat jullie het contact verbreken, dan lijkt me dit ook goed. En trouwens... hard? Die melding bij het AMK is vele malen erger.

Succes!

Deel Deze Pagina