Soms even teveel...

Discussie in 'De lounge' gestart door Brielle, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dapper dat je aangifte gaat doen! Dat zal ook niet makkelijk voor je zijn denk ik.. Sterkte!

2. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Nou ik heb vanmorgen dus even gebeld met de politie en het blijkt dus nu dat het heel moeilijk is om tegen je familie aangifte te doen. Er wordt dus in eerste instantie gekeken naar de relatie die je met degene hebt die je wat aandoet en dan pas naar hetgeen wat je is aangedaan.

Ik moet dus nu eerst wachten op de uitslag van het AMK voor ik wat kan doen en dan nog wordt het lastig...

Mijn familie mag dus wel meldingen bij het AMK doen en zo schade aan mijn gezin en kinderen berokkenen... Dat is niet erg...

Het belang van het kind is dus niet het belang van het kind, maar het belang zoals het uitkomt!

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als ik jou was zou ik kijken hoe het juridisch zit. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan kan je daar gebruik van maken. Het is vaker zo dat als je er de wet op na houd het allemaal toch weer wat anders ligt dan wat een agent je in zo'n geval zegt. Alleen moet je dan waarschijnlijk wel wat andere wegen bewandelen. Het is er alleen al om dat je vals beschuldigd wordt en dat ten nadele van jou kan werken. Maar ik zou er wel heel goed over na denken. Het is en blijft wel je moeder en als je zulke stappen onderneemt, dan is de weg terug misschien ooit, wel heel gecompliseerd.

Sterkte ermee!

4. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Suenne, wat je zegt klopt idd. Als ik besluit aangifte te doen is de weg terug ook heel moeilijk...

Alleen, denk ik dan, ik ben 10 jaar bezig geweest om mijn moeder het duidelijk te maken op de meest mogelijke en denkbare manieren, maar mijn moeder wil het niet inzien en blijft het onacceptabele gedrag vertonen. Daar komt dan ook bij dat zij het al onmogelijk heeft gemaakt door een melding bij het AMK te doen en dan in ieder geval haar zus ook nog hiertoe aan te zetten.

Dus een weg terug is er al niet meer...

Ze hebben me met een mes in de rug gestoken... zo voelt het...

Helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering, maar ik ga me daar toch maar eens in verdiepen...

Ik heb het juridisch loket wel al eens gebeld en het enige wat die me kunnen melden is dat het een rechtzaak wordt en dat oma dan een omgangsregeling kan aanvragen en die in 99% van de gevallen ook gewoon zal krijgen van een rechter.
    En tja.. ik heb juist het contact verbroken omdat het beter is voor de kinderen dat ze oma niet meer zien...

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @brielle, hoe moeilijk ook, denk ik dat het de kortste en makkelijkste weg is om t een plekje te geven..
    En te proberen het contact met je moeder (en mensen die achter haar staan) idd helemaal te verbreken.

Ik heb echter nog nooit gehoord over een oma die een omgangsregeling kreeg via de rechter.. (maar goed heb me daar dan ook niet in verdiept)
    En ik snap heel goed dat jij vindt dat het beter is als oma niet meer in jullie leven is.
    En als de kinderen oud en wijs genoeg zijn (en oma leeft nog) kunnen ze altijd zelf bepalen wat ze willen toch?

6. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Op dit moment is het niet mogelijk om het echt helemaal te laten voor wat het is, omdat het onderzoek van het AMK nog gaande is en ik woon nog in hetzelfde dorp als mijn moeder.
    We willen wel gaan verhuizen en op dat moment zal het ook een stuk eenvoudiger zijn...

Voor wat betreft de omgangsregelingen voor oma's: dat is er nog niet zo lang door, maar ontstaan uit het ongenoegen van opa's en oma's die hun kleinkinderen niet meer konden zien doordat kinderen uit huis geplaatst werden. Dat hebben ze dan maar meteen doorgetrokken naar alle oma's en opa's....
    Helaas...

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @brielle, ow das minder zeg over die omgangsregelingen.. bah...
    En ik snap dat t nu nog niet kan met het AMK enzo. Maar hopelijk daarna wel..

Welke moeder/oma, doet haar eigen kind en kleinkinderen nou zoiets aan! Kan er gewoon niet bij...

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat kan het recht toch krom zijn he...

9. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Ik dus ook niet... snap er ook helemaal niets van.
    Vanmiddag gesprek gehad met de ha. Hij zei ook dat hij niet kon aangeven dat er iets mis was hier in huis. Hij heeft in ieder geval nooit een reden gehad om aan te nemen dat het hier niet goed zou zijn. Ik heb een kopie van het verslag van hem gehad en daar staan ook geen rare dingen in. Niets wat tegen mij gebruikt kan worden in mijn ogen..

Dus ik ga er vanuit dat het met een sisser afloopt allemaal...

Punt is denk ik ook dat mijn vriend zo weinig thuis is en altijd aan het werk is en ik hem dus ook niet zo vaak kan storen. Er zitten altijd wel patiënten bij hem en dat is dan gewoon niet handig...
    Je kan het dan weinig bespreken... en dan is een uitlaatklep als deze wel heel prettig ;)

Tis idd minder met die omgangsregelingen... zo zie je ook maar weer: wat voor de een goed is... is voor de ander nadelig...
    Een gulden middenweg kent Nederland ook in dit soort dingen weer niet... helaas..

10. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Het recht zit heeeel krom in elkaar... Ik begrijp ook niet meer waarom we het nog recht noemen eigenlijk haha

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je moeder zal nooit een omgangsregeling krijgen als ze blijft ontkennen dat je kindje PDD-NOS heeft en weigert daar mee om te gaan zoals je hulpverlener voorschrijft.

12. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Ik hoop echt dat dat zo is LadyXochi... maar ik ben er wel bang voor dat dat niet opgaat...

Een rechter kijkt nl. naar het feit of er een binding is met het kind en die is er 9 jaar lang geweest en ook heel hecht. En dan zegt het rechtsysteem tegenwoordig in Nederland dat je het kind dus niet mag onttrekken aan deze binding omdat dat niet goed is voor het kind..

Ik vind het risico ontzettend groot als je de wet er nu op na slaat....

Ik hoop maar dat het AMK snel met een eindoordeel komt.. Ik word gek van die onzekerheid.

Deel Deze Pagina