Warm weer en make-up

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb dit probleem al jaren! En omdat ik niet zo goed weet hoe ik het in een zoekterm moet stoppen om het te Google, dacht ik hier het hier te vragen.

Ik draag altijd alleen mascara en eyeliner (en doe mijn wenkbrauwen, maar daar gaat het nu even niet om ;) ) en al jaren met warm weer loopt mijn make-up uit. Als of het smelt! Ook al gebruik ik alles waterproef dan krijg ik als nog van die mooie panda ogen. Ik gebruik Hema make-up en heb al heel wat merken en soort geprobeerd maar ik jou dit probleem. Wie heeft de oplossing?

2. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    yes ik had dat met de essence make up van kruitvat, mn eyeliner ging eraf dus zat ik met een haperend stuk lijntje boven me ogen
    heb nu duurdere merk make up en het blijft mooi hele dag zitten

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad de wat duurdere make-up kopen, ik heb altijd mascara van Mabeline, niet waterproof, nergens last van! Blijft de hele dag goed zitten!

4. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Mijn oogpotlood loopt altijd uit, maar heb niet het idee dat dat met de duurdere merken anders is. Mascara wél, maar daar vind ik de duurdere merken sowieso mooier van. Heb het met foundation ook, gebruik nu die van etos, maar zowel de etos als hema vervagen altijd na een tijdje. Dan heb ik alsnog een glimneus.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik gebruik altijd de duurdere merken maar herken het ook. Altijd een vaag zwart gebied rond m'n ogen als ik mascara op warme dagen op heb dus lees graag mee

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Heb je een vette huid, of gebruik je een vette crème? Ik had dit voorheen namelijk ook, mascara gaf dan af omdat de huid rondom vet was. Dit is makkelijk op te lossen door een beetje matte of transparante poeder te gebruiken.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Probeer eens een eye primer rond je oog te gebruiken, die hebben ze ook van de goedkopere merken :) door het warme weer wordt je huid vetter en loopt je make up inderdaad sneller uit, bij mij helpt het om dan een primer te gebruiken die er voor zorgt dat je make up te hele dag blijft zitten.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Geen idee. Op de meest warme dage vermijd ik make-up :p
    Of draag alleen een foundation met wat mascara. Duurdere spul blijft wel beter zitten!

9. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Duurdere merken blijven inderdaad beter zitten, de extended play mascara van mac blijft bij mij zelfs zitten als ik ga zwemmen. :) net zoals de black track fluid line van mac (eyeliner)

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Je zou inderdaad eerst een primer kunnen proberen.
    Ik herken het zelf niet, mijn eyeliner is waterproof en blijft ook met hoge temperaturen goed zitten. Normaal heb ik gewoon normale mascara, alleen als ik ga zwemmen heb ik waterproof van L'Oreal en die blijft ook goed zitten.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ben normaal vsn wat foundation en wat mascara maar in de zomer niet. Vooral omdat we dan veel zwemmen en anders wel ga zweten en dat ziet er niet uit. Dan maar een blote billen gezicht. Gebruik weinig maar wel merk make up. Ook ivm agne huid is goedkope foundation niet aan te raden

12. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Met warm weer gebruik ik alleen mascara en wenkbrauwpotlood. En ik gebruik eigenlijk altijd een goedkoop merk zoals Miss sporty of essence, maar het loopt nooit uit. En dan heb ik nooit waterproof spullen en ook nog eens een vette huid.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik gebruik makeup primer en eyeprimer. Nergens last van.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad een primer gebruiken of een matte poeder :)

15. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Misschien wat poeder onder je ogen aanbrengen, zodat die eventueel het zweet wat absorbeert. Verder geen tips. Ik gebruik zelf gewoon etos mascara voor gevoelige ogen (waterproof) en heb nooit last van uitloop;).

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb een tijd Dior en Chanel mascara gehad en toen had ik het ook. Dus de duurdere merken gaan niet altijd op ;) Ik ga een primer proberen! Kan iemand mij iets aanraden voor de ogen?

Maar ik denk dat ik mij ook eens aan mac ga wagen. Ik hoor daar veel goede dingen over.

17. Mijn hele goedkope Etos waterproof eyeliner overleeft elke jankbui :D Met warm weer ook geen problemen, maar als het écht heet is en m'n haar op m'n voorhoofd geplakt zit en ik knálrood ben, let ik daar misschien ook iets minder op.. :)

Deel Deze Pagina