Soms heb ik echt een man nodig...

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Als vrouw zijnde kan ik best goed mijn boontjes doppen. Kan wat klussen in huis, ik repareer de vaatwasser en de afwasmachine zelf als het nodig is. Kan een fietsband plakken. Kortom kan me al jaren prima redden en hoef niet bij elke poep of scheet mijn man te roepen :p

Alleen nu kom ik net thuis en geeft de ketel een A1 storing aan. Paniek in de tent want wat is nou weer een A1 storing. Toch maar man een berichtje gestuurd. Hij zegt bijvullen. Prima, ik weer terug naar de ketel kast. Shit, monteur heeft dat allemaal veranderd de laatste keer met controle. En nu? Nu zit ik hier dus tot half 8 vanavond zonder verwarming en een storing in de ketel want manlief is dan pas thuis en ik durf niet zomaar elk dingetje open te draaien op de ketel. Blijkbaar heb ik soms toch echt een man nodig :p

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Een p*emel hebben verandert hier weinig aan hoor. Er zijn genoeg mannen die dit ook echt niet weten. Weet je wie je kan helpen, Google! Dus eigenlijk heb je alleen maar Google nodig. Of een monteur. Bij mij was de monteur van de cv trouwens laatst een vrouw ;)

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dat heb ik ook omdat ik bang ben dat het anders in mijn gezicht ontploft! Gister een tegen in de tuin op m'n middelvinger laten vallen.. Die is nu dik en blauw en ik moest zeker een uur lang huilen.. Laat ik vervolgens ook maar alleen de man doen.. Mijn vingertjes zijn veelste fragiel :p

4. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik doe eigk alles zelf.. Dont need a man to make it happen... Ook de ketel dus. Altijd al gedaan overigens, ook in relatie. En ik heb toch echt geen p**mel

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    ik probeer zoiets ook vaak te googlen.
    Vaak kan je de handleiding van het toestel wel ergens op internet vinden. In die handleiding zou dan moeten staan wat voor soort storing het is.

Ik ben ook niet veel met mijn man, want ik ben zelf handiger dan hij :D

6. augustus

augustus Niet meer actief

ik ga dan op youtube kijken of ik daar wat kan vinden van iemand die het voordoet... :) Ben daarmee al zo vaak geholpen!

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Met heel veel dingen ga ik dus ook op het internet zoeken maar met de ketel ben ik extra voorzichtig ivm koolmonoxide ed. Ik bedacht me in ene dat we een huurwoning hebben met onderhoudscontract en heb even gebeld, valt gewoon onder het contract dus tussen nu en 16.30 komt er een mannetje (of vrouwtje :p) om even te kijken.

8. augustus

augustus Niet meer actief

OOOh wat fijn!!!!

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bij gebrek aan een man is Google mijn beste vriend :D.
    Fijn dat er iemand komt!

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    radiatoren een beetje af laten koelen, slang aansluiten op kraan en tappunt ketel, langzaam bijvullen tot max. 2.0 bar

11. Valora

Valora Lid

18 sep 2015
    65
    0
    0
    NULL
    West-Vlaanderen
    Oh je hebt geluk dat er zo snel iemand voor komt! Ik was me net aan het bedenken om ook een topic te openen over onze gloednieuwe (3 maand oud) pelletkachel, die het gisteren begeven heeft. Helaas wil onze leverancier pas volgende week maandag komen kijken ervoor. Ondertussen is het hier 12° en hebben we al alles geprobeerd wat we konden om het te repareren, maar niets helaas.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Mijn man is vaak op reis... dus als ik zoiets heb bel ik mijn schoonvader of eventueel vraag ik een buurman...

Maar in het geval van een kachel bel ik het bedrijf die hem in onderhoud heeft.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben toch echt van de girlpower. Ik probeer alles zelf te maken. Desnoods via google/Youtube (ook heel handig met computerproblemen).
    Als ik er echt niet uitkom bel ik mn vader. Niet omdat het een man is maar omdat die meer ervaring heeft met sommige dingen. En als het dingen zijn waar ook mijn vader geen verstand van heeft, dan bel ik een monteur.

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik had laatst ook geen verwarming. T was 14 graden in de woonkamer. Gelukkig was ik de hele dag niet thuis. Maar anders was ik naar de winkel gereden voor een convector kacheltje (werkt op elektriciteit).

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, normaal probeer ik dus ook echt alles zelf maar met dit soort dingen durf ik geen risico te nemen. Vroeger had ik mijn vader ook gebeld maar die is helaas alweer bijna 7 jaar dood. Mijn man en schoonvader werken in hetzelfde bedrijf dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit wie ik bel/sms :p

Ben ik dan echt een watje dat ik dit niet google? Ben zo bang dat ik iets fout doe en dat we koolmonoxide vergiftiging krijgen ofzo :):)

16. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik doe veel zelf maar de verwarmingsketel kom ik ook niet aan hihi. Wel dikke paniek als er iets mis mee is.
    Helaas is mijn man een schatje met twee linker handen. Als is hij al veeeeel handiger geworden sinds we vaak samen met m'n pa klussen.

17. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Nee hoor.. of nou ja, je bent in ieder geval niet het enige watje :p Dingen waar ik geen verstand van heb blijf ik met mn handen vanaf.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wow, wat slecht! Sterkte en in de tussentijd misschien een elektrisch kacheltje?

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik had de ketelkast een beetje leeg gehaald voor de monteur en toch nog een keer gereset en hij doet het weer. Vreemd ding! Man straks maar een schop onder zijn kont geven dat hij hem in ieder geval even bijvult en ontlucht.

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou bijvullen en ontluchten heb ik zelf ook wel eens gedaan. Maar echt sleutelen zou ik inderdaad ook niet doen hoor. Bij een CV ketel moet je wel weten wat je doet, idd ivm koolmonoxide enzo.

Deel Deze Pagina