Hier hetzelfde Oke het is geen kwestie van niet willen maar ik heb er geen verstand van dus waarom zou ik me eraan wagen als mijn man het allemaal kan.
Hahaha ik dop ook altijd mijn eigen boontjes, ben de echt de man in huis Maar als het om de ketel gaat laat ik het liever door een professional doen want bij de buren was het wel 2 jaar terug boem
Ik doe eigenlijk altijd alles zelf (al zal dat vanaf nu wel veranderen) ik ben ook veel handiger eigenlijk dan mijn man, maar soms doe ik gewoon net of ik gek ben....Ik vind het ook wel eens prettig om dingen gewoon naar hem te schuiven (terwijl ik het best zelf kan als ik moeite doe ) Maar dat ga ik uiteraard mijn man niet vertellen..... Moet ik er wel bij vertellen dat mijn man het klussen en dingen uit zichzelf doen niet heeft uitgevonden Maar écht nodig voor klussen heb ik hem niet, ik ben jaren alleenstaande moeder geweest dus kan eigenlijk heel veel zelf.
Maar dan ben je toch vreselijk afhankelijk? Als je man er niet is kun je niet even de was opruimen (want dat moet je een wasmand tillen)?
Ik deed dat wel altijd en heb gisteren te horen gekregen dat ik niet meer dan 5 kg mag tillen. Een keer 7 of zo kan wel, maar ik mag niet constant aan mijn topgrens gaan. Dit advies geldt voor de rest van mijn leven. Dat betekend dat mijn man of oudste zoon idd de wasmand naar boven moet tillen, boodschappen verdeeld moeten worden over tassen, ik geen krat bier meer mag tillen (dat laatste deed ik soms wel) Ja, je bent afhankelijk, maar als je een partner hebt die je daarin helpt omdat het moet, of je een partner hebt die het ook normaal vind om het zware werk uit de handen van zijn vrouw te nemen is dat toch geen probleem?
Ho, dat is een heel andere situatie. Als het medisch gezien niet mag, dan houdt het op, dan is het heel fijn als je partner je daarin steunt. En dat je afhankelijk bent, lijkt mij alleen heel erg vervelend voor jezelf. Wil je iets doen, moet je eerst wachten tot je man weer thuis is, zo bedoelde ik het meer.
Dat is ook anders, maar als zoals in het geval van Amy zowel Amy zelf of haar man er geen moeite mee hebben dat hij de zwaardere dingen doet is dat toch ook goed? vind dat eigenlijk ook wel heel lief van haar man. Maar inderdaad, als je moet wachten tot iemand eens de wasmand naar boven tilt voor je is dat wel lastig (heb ik nu ondervonden) aan de andere kant: als zij daar tevreden mee zijn?
Nee, zo ervaar ik het helemaal niet. Ik doe altijd mijn was 's avonds en dan is mijn man ook thuis. Het scheelt dat ik 4 dagen werk, dus niet al te veel alleen thuis ben
Iedereen heeft wel eens hulp van een ander nodig, lijkt me niet zo'n ramp toch? Ik heb nog nooit een radiator ontlucht trouwens.. En ja ik google van alles, maar als m'n vader of vriend aanbiedt te helpen sla ik hulp ook niet af uit feministische trots ofzo.