hey meiden, Ik moet even mijn ei kwijt. Momenteel ben ik zo'n 16 weken zwanger en dus begint het te komen dat familie en vrienden op de hoogte gebracht worden. Bij de vrienden gaat het soms via via en ik kreeg dan ook onlangs een raar smsje van een vriendin. Ze smste "dat ik dat wel wat eerder had mogen zeggen dat ik zwanger was en dat ze met een ei zat dat ze al tijdje kwijt wou" ze had ook blijkbaar via via gehoord dat het ons niet zo mega voor de wind ging om kinderen te krijgen. (we hebben er een jaar en een miskraam tussendoor voor moeten doen.) Ik smste terug dat ik het zelf nog maar half besef dat het zo ver is en ik nog voorzichtig ben. Toen wou ze even afspreken, ik stemde in en vond het een beetje raar. Nu ja we spraken af en ze zei dus dat ze met iets zat dat ze al lang wou zeggen. Ik luister zei ik en toen vertelde ze me dat ze abortus had gedaan Ik zei: oei en waarom dan wel? En ze zei dat ze nog niet ver was toen het heel slecht ging in haar relatie met haar vriend en er waren hevige ruzie's en zo en toen is ze terug bij haar ouders gaan wonen en heeft ze beslist om abortus te doen, ze zou het niet aankunnen met een kind alleen en zo van die dingen. Efin ik heb er goed op gereageerd heb haar gewoon een beetje uitgevraagd hoe dit allemaal in zijn werk ging enzo. Begrijp wel niet goed dat dokters haar niet omgepraat hebben. Ze is 24 en geen 17 hé. Enfin nu weet ik wel waarom je die nekplooitest moet doen aan 11 weken: dan heb je nog kans als er iets mis is om het weg te laten halen hé. Efin met haar kindje was er niets mis mee. Eigenlijk doet het me nu zo veel niet meer, ik ben gelukkig met mijn zooooooooooo gewenste baby in mijn buik, maar had ze dit voor ik zwanger was verteld, ik had haar doodgeklopt waarschijnlijk. dat was het dan! Liefs Winter en merci voor het lezen van mijn ei!
Pff ik schrik wel een beetje van zo'n berichtje eigenlijk. De ene vecht ervoor en doet heel veel moeite om een wondertje te krijgen. En een ander haalt het zo ineens weg, alsof het niets is.. *zucht* Liefs Kiss
ieder heeft zo zijn eigen redenen, ik heb ook eenmaal een abortus gedaan, omdat ik wist dat ik dat kindje niet de juiste zorg liefde en aandacht kon geven.
Ik zou echt schrikken van dat bericht. Had het ook liever niet geweten nu kijk je toch met andere ogen naar haar. gr Chantal.
:x ik snap echt niet dat je zomaar een kindje weg laat halen! Ik zie dit echt als moord! Je bent toch ook volwassen genoeg om met iemand naar bed te gaan? Je weet dat dit altijd een risico is bij het hebben van sex, neem je verantwoordelijkheid dan ook! bah
daar ben ik het niet mee eens. als ik even voor mezelf spreek. het was een ongeplande zwangerschap(net nadat mijn eerste was geboren) zelf had ik graag nog een kindje willen hebben. maar ik heb het gezien vanuit het "kind". het kindje zou niet het leven hebben gehad wat het verdient zou hebben. en "moord" zo zie ik dat al helemaal niet. maar goed ieder zijn eigen mening. maar als ik het dus goed begrijp vind het meerendeel hier dat de vriendin van winter, het kindje had moeten houden, ondanks dat ze er in haar ogen niet goed voor zou kunnen zorgen. maar hoe zou dat kindje opgroeien dan. (ik val niemand aan hier, ik probeer het ook van uit jullie mening te bekijken) gr. kim
Ik ben gewoon van mening dat je een kindje krijgt en niet zelf kan beslissen daarover. Ik ken vrouwen die meerdere malen een abortus hebben gepleegd omdat ze "te lui" zijn om de pil te slikken of om het veilig te doen! Denk eens aan die meiden die geen kinderen kunnen krijgen? Of die 10 jaar bezig zijn en jij gooit zomaar een kindje op straat? Ik vind dat zoiets al behoorlijk levend is. Als ik nu kijk naar hoe me kindje eruit ziet met 9 weken dan is het al echt een mensje, ik bedoel het hartje klopt al. Dat is toch onmenselijk om weg te halen? Vooral als het een gezond kindje is?
ik ben van mening dat het onmenselijker is om het te "houden" ondanks dat het niet het leven kan krijgen wat het verdient. natuurlijk vind ook ik dat het niet goed te praten is dat sommige mensen niet goed aan anticonceptie doen. maar dan alsnog is het in mijn ogen het kindje niet geboren te laten worden beter, dan wel en dat het geen goed leven krijgt. of niet liefdevol wordt opgevoed.
Je kan het toch ook nog altijd afstaan? Mocht je tijdens je zwangerschap en erna nog steeds niet het kindje willen? Er zijn zoveel mensen die niet zomaar een kindje kunnen krijgen. Ik denk ook niet dat je in Nederland zorgen hoeft te maken over de opvoeding van je kindje. Er zijn altijd oplossingen te vinden maar om meteen een einde aan het leven te maken van de kleine vind ik gewoon heel erg. Ik heb nu ook veel twijfels over me zwangerschap, kan ik het wel lukt het wel hoe zal het gaan. Iedereen heeft die twijfels, zodra je je kindje in je armen hebt zal je er heus wel van gaan houden en je best doen om er voor te zorgen.
Dit is en blijft een moeilijk onderwerp. Iedereen moet het voor zich weten maar zoals ik erover is dat een kind gewild moet zijn want al ben je een ongewild kind is zo erg! En adoptie...ach mensen adoptie is ook geen ideaal iets.....het is verschrikkelijk goed dat het er is maar er gebeurt ook nog zat ellende mee.
=D> =D> =D> =D> helemaal met je eens Moet je kijken als je je eerste echo ziet, het hartje dat klopt en dat kleine frummeltje Mijn oma had een keer een documantaire gezien hoe zo'n abortus ging toen die (naald?) erin ging kroop de embryo helemaal naar boven Vind het ook moord! Hou je beentjes dan bij elkaar, er zijn zooooo veeeeeeeeel dingen tegenwoordig om niet zwanger te worden... Sommigen zijn jaren bezig gggrrrrr Sorry hoor moest er even uit jessica
hey meiden, Leuk dat jullie hierover duidelijk je mening zeggen. Daan: Met toen doodgeklopt bedoel ik niet echt dat ik mijn vriendin zou doodkloppen hé, maar als ze het me had verteld op een moment dat ik net mijn miskraam had gehad ofzo of op een moment waarop ik dacht: hoe lang gaat het nog duren voor ik zwanger ben, dan zou ik er enorm hebben van afgezien dat zij dan juist abortus moet doen. Efin ja t is haar keuze nu geweest. En in haar geval mss beter zo dan het kind verwaarlozen tot en met omdat ze het niet zag zitten. Het kindje afstaan zie ik zeker als geen optie. Zou ik zeker nooit doen. Enne abortus zou ik persoonlijk enkel doen als ik verkracht werd of als het heel heel erg gehandicapt was. Liefs Winter ***
Ehm, sorry Jessica, maar dit soort dingen wil ik liever niet lezen, daar kan ik echt niet tegen... Van die documentaire bedoel ik dus.
Kan me voorstellen (ik heb het dus gelukkig niet gezien) maar misschien als sommigen het wel zien dat ze dat nadenken wat de gevolgen zijn... Van de week was die abortusboot nog op het nieuws :x bah jessica
nou ken nog wel een verhaal... een bepaald iemand had geen vaste relatie maar wel regelmatig sex met een vaste jongen. toen was ze opeens zwanger (onveilig sex en geen pil slikken) maar de jongen was er nog niet klaar voor en wilde het kindje niet (vind ik niet eens zo heel erg gek, hij was 21). dus mevrouw laat een abortus plegen met 12 weken. ik geloof 8 weken later verteld ze doodleuk dat ze opnieuw zwanger is en dat het dit keer gepland is. na de abortus hebben ze toch een relatie gekregen en 4 weken later was ze weer zwanger. ik heb echt medelijden met het kindje wat ze in mijn ogen wel heeft vermoord. het was 12 weken oud, hartje klopte en al. niet gewenst omdat het hun niet uitkwam en 8 weken later weer zwanger.... daar kan ik geen chocola van maken...
Kijk aan deze reacties kan ik dus zien dat Nederland zo vreselijk intollerant is. Nou ja, de meeste mensen dan. Oordelen en veroordelen kan men het beste. Niemand weet waarom iemand iets doet, en nou en...... Laat mensen nou eens zelf bepalen wat ze doen. Wie ben jij om daar over te oordelen. Ook al heb je een miskraam gehad. Heb ik ooit ook gehad. Dat is de natuur. Een vriendin van me heeft een abortus gepleegd ( door het spiraal door zwanger geraakt) en het was echt niet verantwoord om de baby te laten komen. Ik geloof dat ook abortus voorbestemd kan zijn. Misschien moeten sommige mensen de kokers voor hun ogen vandaan halen.