13 weken zwanger: voel/merk helemaal niets!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosje1984, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Morgen ben ik 13 weken zwanger en ik merk er helemaal niets van. Nu had ik sowieso al heel erg weinig klachten, maar ik voel echt niet dat er in mijn buik iets gaande is. Geen 'groeipijn', geen gerommel, geen krampjes... helemaal niets. Daarbij heb ik ook nog geen buik en voel ik mijn baarmoeder volgens mij ook niet. Dit alles maakt mij erg onzeker (ben nogal een controlfreak), terwijl ik bij 10+4 weken wel een prachtige termijnecho had. Ik vind het maar een onzeker periode nu je nog geen buik hebt en het kindje nog niet kunt voelen... Ik merk dat ik mezelf hier soms helemaal gek mee kan maken en het moeilijk vind om te genieten en vertrouwen te hebben in mijn lichaam. Terwijl ik me lichamelijk dus gewoon goed voel en volgens mij juist blij moet zijn dat ik de kritieke weken voorbij ben. Maar niets is minder waar....

Meer dames die de 12 weken voorbij zijn en hier last van hebben? Hoe gaan jullie hier mee om?

Liefs

2. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb tot 14 weken niks gevoeld in of aan mijn buik en daarna was het alleen af en toe een spiertrekkinkje (misschien de baby, misschien echt een spiertje), en vanaf zestien weken pas groei'krampjes' en af en toe een trekkend gevoel in m'n banden. Dat kramperige gevoel heb ik nog steeds af en toe, als er een groeispurt gaande is, maar met dertien weken voelde ik echt nog niks.

Nou wist ik het toen ook pas net een week en mede om die reden dacht ik dat ik in de maling genomen werd :p

Oh, ik kon wel de bovenkant van mijn baarmoeder voelen met dertien weken, maar alleen 's ochtends als ik heeeeel erg moest plassen, en dan vlak boven het schaambot.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb me mijn hele zwangerschap niet anders gevoeld dan anders, soms zou ik haast vergeten dat ik zwanger ben! Pas sinds 30 weken heb ik wat klachten.. en dan ook nog niet eens heel heftig :). Geen zorgen dus, geniet van je zwangerschap!

4. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Datbheb ik ook, misschien kun je een doppler kopen.
    ik heb met 9 weken een angelsound gekocht en kon toen het hartje ook al horen, nu hoir ik het meestal om de dag even. Stelt mij erg gerust.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap heb ik ook totaal nergens last van gehad. Alleen op het einde soms wat maagzuur als je net lekker in bed lig 's avonds. Dat was ook het enige. Ik was wel tussen een week of 8-12 meer moe, maar ook dat viel best mee.

Ben je ook niet erg moe geweest dan?

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Wees blij dat je geen klachten hebt! Echt.. er zijn zoooveel vrouwen die met je zouden willen ruilen. Snap de ongerustheid wel hoor..

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Begrijp je ongerustheid maar maak je geen zorgen. Wees blij dat je nergens last van hebt, maar dat het je onzeker maakt is niet fijn.
    Ik las rond de 14e week ook verhalen dat je de baarmoeder moet kunnen voelen als je op je rug ligt met je benen opgetrokken. Ik kon niks voelen en dacht dan ook steeds dat het niet goed was. Nu ligt mijn placenta aan de voorkant dus daar zit een extra beschermlaag voor en dus voelde ik niks, ook geen schopjes. Het is nu eenmaal een onzekere periode. Maar hou je vast aan je goede echo en zolang je geen bloed verlies hebt of enorme krampen kun je er vanuit gaan dat alles daarbinnen goed is.
    Geniet ervan dat je nu nog niets voelt, want dat komt echt wel hoor!

8. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Hier ook totaal niets gevoelt of gemerkt sinds ik zwanger ben, nu voel ik hem dan elke dag wel schoppen en heb ik pijn in mn bekken/rug, maar daarvoor had ik echt momenten dat ik het ("vergat") dat ik zwanger was, heel bizar haha.
    Lekker van genieten, niet elke zwangerschap is ziekzwak&misselijk! ;)

Edit: ohjah het enige wat ik wel merkte was dat mn buik snel groeide! :p

9. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Dank voor jullie reacties. Altijd fijn om te horen dat er meer dames zijn die niets voelen/merken rond deze periode. Ik ben in week 7,8 en 9 wel wat meer moe en prikkelbaar geweest en ook waren mijn borsten toen erg gespannen. Dat is inmiddels allemaal aardig weggetrokken. Momenteel alleen mentaal nog erg emotioneel. Maar aan mijn lichaam merk ik dus niets... En daarover maak ik me meer zorgen dan goed voor me is, terwijl ik rationeel ook weet ik nu nog niets kan/hoef te voelen. Ik begrijp dat ik het kindje nog niet kan voelen, maar je zou toch verwachten dat je wel iets van groeipijn/krampjes/gerommel of iets dergelijks zou voelen in je buik? Maar niets van dat alles dus... Ik moet er inderdaad maar van genieten, helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan ;)

Liefs

Deel Deze Pagina