Soms, heel soms zou ik willen dat ik voor 5 minuten geen moeder was.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Meid soms kun je het niet tegenhouden ze worden steeds slimmer. Mijn meiske mag geen speelgoed mee naar school nemen, soms stopt ze het zelfs in haar onderbroek zodat ik het niet merk...

Ik ben geen supermoeder met rontgenogen... Als de afspraak is "geen DS mee naar boven" en hij doet het toch dan houdt hij zich niet aan de afspraak. en als ik hem er dan mee in bed zou vinden zou ik hetzelfde gereageerd hebben. Heel simpel. je maakt een afspraak met je moeder, als je je daar niet aan houdt zijn de afgesproken consequenties voor jezelf.

Als ik merk dat de juf mij na schooltijd een speeltje in mn handen duwt met een blik "ze kreeg het weer voor elkaar" dan mag ze van mij niet spelen. Dat weet ze en daar houd ik me aan, wat voor een speciale dag het ook is, al is het de dag dat ze naar een kinderfeestje zou gaan. afspraak is afspraak. Ze moeten mij als moeder respecteren en de regels volgen, daartegenover staat dat ik naar hen luister en hen respecteer. Zo hoort dat te gaan in mijn ogen. En natuurlijk knijp ik wel eens een oogje toe maar ik ben blij met deze regels want als de maat vol is heb ik houwvast aan deze regels en snapt ze ook heel goed dat ze er aan sommige dingen bepaalde consequenties zitten. dan moet een kind van 8 dat al helemaal snappen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Wat een dom voorbeeld... ik neem aan dat jouw zoontje niet buiten op zijn ds aan het spelen was...

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#183 Niekepiek, 19 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2013
    Ik moet ineens zo denken aan die aflevering van dokter Tinus met Beau van Erven dorens.
    Beau speelt dan de vader van een jongetje, die ook alle vrijheid krijgt.
    Haha geweldige aflevering, moest gelijk aan dit voorbeeld denken:D.

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    wij hebben binnen ook ballen hoor...:)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik zeg toch ook niet dat hij niet snapt dat het niet mag, alleen dat de verleiding te groot was waarschijnlijk nu die ds er toch toevallig lag, LEZEN...

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee maar het feit dat het midden in de nacht was stoort je blijkbaar niet.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ja, nou ja, wij voetballen niet binnen...

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    :D:D

9. Liekj

Liekj Niet meer actief

gelukkig zijn er mensen met perfecte kinderen... wat een rijkdom ;)

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Wij ook niet. maar dat komt omdat ik REGELS heb. Deze ballen zijn om te rollen en om andere spelletjes mee te doen, niet om binnen mee te voetballen.

En doen ze het wel... ja je snapt hem al.... dan zitten daar consequenties aan. ;)

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    ik dacht het, jij zei het...:)

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    :$:$:$:$ NEE! ECHT?! Hoe dan? :$

Wat ben jij streng zeg!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou wel als iemand anders er last van heeft zolas bij voetballen, maar als mij zoontje in de nacht wakker wordt, mag hij van mij best een half uurtje een boekje lezen oid hoor. Hij mag alleen niet van zijn kamer af voor 6.30 uur, dat hebben we afgesproken en daar houdt hij zich aan.

Nogmaals, miin kinderen mogen niet alles! Ze moeten aan tafel zitten als we eten, nie door eelkaar hee praten etc etc, gewoon de normale fatsoensregels. Maar dat bereik je niet alleen door te straffen. Ze hebben op bepaalde zaken tot bepaalde hoogte inspraak, want natuurlijk heb ik als puntje bij het paaltje komt als volwassende de verantwoordelijkheid, maar ik probeer ze wel zo op te laten groeien zodat ze dingen doen vanuit intrinsieke motivatie en niet omdat een ander vindt dat iets moet of omdst er anders een straf aanhangt.

14. Liekj

Liekj Niet meer actief

haha echt hè!

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Liekj, Happy, onze kinderen zijn ook perfect. Alleen sommige moeders hier hebben blijkbaar wonderbaarlijke sprookjesachtige kinderen. Dat is iets heel anders.

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    die van mij zijn verre van perfect hoor :D Maar wel de leukste! En soms kan ik boos reageren en zodra ze dan op hun kamer zijn me slap lachen om hun actie omdat ik precies hetzelfde zou doen op hun leeftijd hahahaha

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat herken ik wel haha

18. Liekj

Liekj Niet meer actief

perfecte kinderen zijn saaie kinderen... wat je zegt happy, het zijn de leukste ;)

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat reageren jullie volwassen trouwens. ;)

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Zon reactie had ik al wel verwacht... nee, mij kinderen zijn niet perfect, ik gelukkig ook niet (verre van waarschijnlijk), maar ik probeer hier alleen te laten zien dat er meerdere wegen zijn die naar rome leiden. Dat jullie daar zoveel vooroordelen over hebben is mijn probleem niet.

Vb: mijn oudste heeft laatst stiekem zijn nieuwe fiets meegenomen, terwijl ik had gezegd dat hij dat beter niet kon doen omdst hij nog aan de grote kant was. Wel gedaan dus en gevallen, fiets kapot en knieen kapot. Huilen natuurlijk. Ik heb he daar dus niet nog een keer voor gestraft door bv zijn fiets een week af te pakken hoor, zijjn nieuwe fiets was stuk en hij had pijn, consequenties genoeg dus. Volgende keer luistert hij wel, wijze les dus,

Deel Deze Pagina