Nee ben ik met je eens, alleen de manier hoe jij het wilde zou ik zelf nooit hebben gedaan: kijken of hij het verdiend om de ds 1 dag naar school mee te nemen en dan weer tot zondag in de kast. Ik had gewoon gezegd: tot zondag in de kast, en dus ook niet mee naar school. Of voor straf de ds niet mee naar school en hem daarna weer geven, dat is was consequenter, maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier en als je er altijd alleen voor staat is dat pittig op zijn tijd, heb het zelf ook 10 jaar alleen gedaan.
Als antwoord op deze vraag. Mijn puber krijgt geen abonnement. Dat mag hij afsluiten als hij zelf zijn rekening mag gaan betalen. Als ik merk dat hij bijvoorbeeld mijn mobiel zou gaan misbruiken. Dan mag hij toch echt een krantenwijk gaan nemen om mee te helpen betalen. Ben wel goed maar niet gek Doet mijn denken mijn zusje heeft dat vroeger ook eens voor elkaar gehad. Lekker bellen ( oude tijd nog van de vaste telefoon zonder mobiel) mijn ouders kregen een rekening van 600 gulden. Ze heeft het tot de laatste cent mogen terug betalen. ( mag niet liegen minimaal de helft) ze was 15? zo iets lekker met vriendinnen aan de telefoon hangen haha.
Nee, tuurlijk niet, dit gaat alleen op voor dingen die niet gevaarlijk zijn. Oversteken is (was bij de oudste) hand vasthouden, of ze dat nu leuk vinden of niet, over sommige punten valt niet te onderhandelen. Ik leg het ze wel uit, maar als ze het dan toch niet willen is dat jammer, veiligheid voor alles.
Mijn zoon krijgt in de eerste plaats al geen scooter als ik niet geloof dat hij verantwoordelijk genoeg is om een helm te dragen,
Klopt hoor, die van mij hebben/hadden prepaid, mijn zusje had een abbonnement, die heeft in 1 mnd tijd 2500 euro verbeld.....En toen vond ze het nog raar dat mijn vader woedend was en ik geen medelijden had
Nou, ik heb ook weleens met mijn handen in het haar gezeten hoor, pfff, en je kunt gewoon op niemand terugvallen, dat is best heel zwaar. Als ik er nu even doorheen zit, zeg ik tegen mijn man: zo, nu ben jij even aan de beurt, ik ga koken, ajuus! Dan kun je zelf ook weer even op adem komen.
Heb ik niet gedaan, cadeautje van opa en oma, waarvan ik duidelijk heb gezegd dat ik dat niet nodig vond, maar ja, toen had hij hem al gekregen.
Het was wel de verleiding van die fiets he, als hij er niet had gestaan, dan had hij hem ook niet gepakt...... Toch?...... Dus dan is het uiteindelijk dus toch jouw schuld, want die fiets had daar helemaal niet moeten staan. Waar hij ook vandaan kwam. Want dat hij die fiets wilt pakken, tjah dat snapt hij nog niet helemaal.
Oh pfff, alsjeblieft zeg... dan hoop ik dat hij met zijn 16 jaar de risico's beter in kan schatten dan nu met zijn zes jaar. Want jij komt jezelf ok nog wel tegen als je denkt dat een 16jarige zich laat tegenhouden doordat zijn moeder zijn sleutels afpakt, helemaal gezien hijj u toch al zo stiekem dingen doet die hij niet mag, werkt blijkbaar heel goed al die straffen.... was ook niet de eerste keer immers dat hij iets stiekems deed immers zei je zelf al.
Nee ik ook niet, maar dat was de stelling niet. De stelling was abbo met een rekening van 600 euro ... Wat doe je? Nou, ik doe dat dus .. En inleveren en meebetalen. In de grote-mensenwereld wordt je telefoon ook afgesloten als je de rekening niet kan betalen ...
Vind ik ook. Mijn stiefdochter moet 's avonds haar mobiel ook in de woonkamer laten liggen, die gaat niet mee naar haar kamer. En die is net 13. Denk wel dat het handig is om nu consequent te zijn, maar lijkt me dus wel beter dat dat ding gewoon niet op z'n kamer ligt. Pre-paid trouwens, no way dat een 13-jarige een abonnement krijgt en papa of mama vervolgens de torenhoge rekening kan dokken, (die dan wel terugbetaald zou mogen worden trouwens, daar niet van).
Ja, maar ik zou het waarschijnlijk niet zover hebben laten komen en of je die telefoon nu afpakt of niet, rkening moet toch betaald worden, dan kan ze er mooi zelf voor werken.
Nou die van mij had toch echt een preek gekregen als hij een fiets gepakt had waarbij ik van te voren duidelijk gezegd had dat hij dat niet mocht.