Soms, heel soms zou ik willen dat ik voor 5 minuten geen moeder was.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    dank je voor je reactie, ik vroeg het me echt al de hele dag af.
    mijn oudste zoon vertoonde juist weer erg dwars gedrag rond die leeftijd waardoor veel mensen ook zeiden het lijkt wel alsof hij aan het puberen is.
    nu is er vorige maand de diagnose pdd-nos en add bij hem gesteld en dat verklaard dus waarschijnlijk ook zijn gedrag toen hij jonger was. nu moet ik wel zeggen dat hij vanaf dat hij echt in de pubertijd zit (is nu 15) echt een ontzettend lieve jongen geworden is, dus hoop een beetje dat we het ergste gehad hebben, en van veel dingen begrijpen we nu ook beter wat de oorzaak ervan is.
    maar bij jou zoontje is het dus zijn lichamelijke ontwikkeling, had hier eigenlijk nog niet van gehoord.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee absoluut niet, maar mijn huisarts is ervan overtuigd dat het echt pubertijd is, en geen tumor. De kinderarts bezoeken is dus voor mijn gemoedsrust. Ik stuur het mailtje vanavond nog ;)

3. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    misschien had je dan toch beter eerst kunnen lezen waar het topic over ging, want de titel had helemaal niks te maken met mijn vraag.;)

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee ik had er ook nog niet van gehoord hoor. Ik ben er juist best van geschrokken, want mijn kleine mannetje wordt opeens groot.

Pubertijd is vooral iets lichamelijks. Het lichaam gaat hormonen aanmaken en rondsturen, en dat veroorzaakt ook de eventuele gedragsveranderingen. Het is niet zozeer het gedrag waaraan je het kunt zien, want gedrag is manipulatief. Het gedrag zegt niets over de pubertijd. Juist de lichamelijk waarneembare processen zegt iets over het wel of niet in de pubertijd zijn.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mijn post ging dan ook niet over jouw vraag, maar over TS' antwoord.

Ik heb jou toch ook niet gequote? Of mis ik iets? :(

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij jongens is het op die leeftijd meer pre-puberteit ;) dan al de echte pubertijd hoor. Bereid je dus maar voor op wat nog komen gaat :p

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee dat was een antwoord op haar vraag.

De titel had ermee te maken dat mijn zoon gisteravond stiekem in zn bed met zn spelcomputer zat te spelen. Ik betrapte hem om half 1. En heb toen gezegd dat hij zn spelcomputer kwijt is tot het einde van de week. Morgen mag hij speelgoed meenemen naar school, dat is 1x per jaar. Hij keek er al de hele week naar uit om de spelcomputer mee te nemen. Omdat ik het heel zielig vond, streek ik over mn hart en zei ik vanmorgen dat hij deze middag kon proberen om hem alleen voor die paar uurtjes op school terug te verdienen. Hij deed niets, dus heeft hem ook niet terug verdiend. Uiteindelijk baalt hij, want een paar uur later vroeg een klasgenootje of hij zn spelcomputer morgen mee zou nemen en realiseerde hij zich dat het niet mocht. Ik heb hem geen tweede kans gegeven, dus de ds gaat niet mee.

En waarom ik weleens zou willen dat ik 5 minuten geen moeder was, omdat ik dan de boeman niet hoefde te zijn die zei dat hij zijn favoriete speeltje niet mee naar school mocht nemen. Ik weet hoe graag hij dat wilt, mjah midden in de nacht op zn spelcomputer is ontzettend verboden, en dat weet hij. Ik moet consequent zijn.

De rest van dit topic is uitgelopen op een her en der halve gare discussie. De een vind me te streng, de ander vind me een heks, en weer de ander zegt je hebt gelijk. Maar eigenlijk ging mijn topic helemaal niet over wie er gelijk heeft.

Het ging erom dat ik ervan baalde dat hij zo'n domme streek uithaalde waardoor hij nu niet met zn ds naar school kan. Ik voel dus een vervangend rotgevoel. Maar ik moet wel zijn moeder blijven, en kan dus niet zeggen oke nou doe het toch maar. Vooral omdat het ook niet de eerste keer is dat ik hem betrap met iets in zijn bed terwijl hij moet slapen.

Zeker niet nu ik hem vanavond wederom gesnapt heb met boekjes en een doos speelgoed in zn bed. Hij heeft een nieuwe slaapkamer, ik denk dat het daarmee te maken heeft. Ik heb daarstraks alles uit zn bed gehaald. En heb hem streng toegesproken, dit zou morgen niet wederom gebeuren, anders heeft hij een groot probleem. Hij ging beteuterd slapen. Wat dat probleem dan moet zijn, moet ik nog bedenken, hopelijk komt het niet zo ver.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    #268 Kim11, 19 dec 2013
    Laatst bewerkt: 19 dec 2013
    Nou, mijn huisarts zegt toch echt pubertijd, en geen pre.

Pre heeft meer met het gedrag te maken, dit is lichamelijk.

Aanvulling: Heb even op de term gegoogeld. Pre-pubertijd wilt zeggen dat je gedrag aanleiding geeft om te vermoeden dat de pubertijd er aan komt. Er zijn dan geen lichamelijke veranderingen. Juist die lichamelijke veranderingen zijn zichtbaar bij mijn zoon. Pubertijd dus.

Deel Deze Pagina