Soms, heel soms zou ik willen dat ik voor 5 minuten geen moeder was.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    En in dit specifieke geval had ik het er dus waarschijnlijk gewoon opgehouden dat het al straf genoeg is dat hij de dag erna kapot is en de ds sowieso niet meer meekrijgt naar zijn kamer en dit dan ook controleren.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou als ik een hele chocoladereep heb opgevroten dan denk ik waarschijnlijk oei dat het ik eigenlijk niet moeten doen. Maar of ik er misselijk van zou zijn. Nou nee.

Ik vind het eigenlijk wel grappig. Mensen gooien hier met het standpunt dat hij de consequenties van zijn daden niet kan overzien. Maar diezelfde mensen zeggen dat hij het wel zal begrijpen als hij vermoeid uit zn bed komt?

Dat laatste is namelijk een punt wat niet doordringt hoor. Ja hij is vermoeid, maar het is niet zo dat hij om 4 uur in slaap kakt, nee als het aan hem ligt wordt het weer laat. Kinderen, zeker als ze wat ouder zijn, zijn niet zo gauw moe, of geven er in elk geval niet aan toe. Jongere kinderen daarentegen slapen wanneer ze willen, maar oudere kinderen doen dat toch niet zo gauw.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ligt eraan wat ik onderspuug door de misselijkheid... Is het zijn Bose geluidssysteem heb ik de rest van het jaar geen chocola meer hoor geloof me :D

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    De DS mag sowieso niet in zijn kamer zijn na het eten.

En nee, hij is niet moe. Sterker nog, hij staat nu naast mij, te rekken en strekken want je dacht toch niet dat ie zin had om te gaan slapen? En dat terwijl hij vandaag nog een kerstdiner op school heeft gehad ook. Uitgeput zou je zeggen, niet dus.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hehehe, of je kijkt de rest van het jaar naar je speakers en denkt oei.. Zonde.. :p hahaha

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou als hij niet moe is, is er dus ook geen probleem...

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    eeehhh nee gaat hem niet worden... kijk eerder de rest van het jaar angstig mijn man aan en denkt Oei... zonde!! ons huwelijk was zo goed!!:D

8. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Jij straft een kind op een manier die niet bij zijn leeftijd past, omdat hij niet dezelfde denkwijze heeft. Hij heeft inderdaad nog onvolgroeide hersenen (jij niet ga ik vanuit) en kan inderdaad ook bepaalde consequenties niet overzien. Als ik dit doe.....gebeurt er dat. Ik heb vooral alleen jouw antwoorden gelezen zonder de reacties tussendoor en als je die alleen leest, lijkt het wel alsof je naar hem reageert als: zo! dat was fout joh! En nou ga ik LEKKER dit doen. Jammer dan voor je joh!

Misschien komt het alleen zo over, ik hoop werkelijk voor je zoontje dat je niet op zo'n manier denkt. Het IS niet goed dat hij ermee zat te spelen, maar jij wordt toch ook niet gestraft voor de context waarin het gebeurde, namelijk dat hij hem op zijn kamer had terwijl dat niet moest? Goed, ik erger me enorm aan de manier zoals jij straft, dus ik ga ermee ophouden.

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Jawel het probleem is dat hij een afspraak met zijn moeder gemaakt heeft en zich er niet aan houd. :(

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Mijn kinderen zijn juist heel anders, die kunnen prima aangeven wanneee ze moe zijn en geven ook zelf aan wanneer ze naar bed willen hoor. We hebben ook nooit een vaste bedtijd gehad, vanaf dat ze ongeveer 1 jaar oud zijn geven ze dat zelf aan.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee hoor, zal hem zn ds weer geven, en een aai over zn bolletje want het maakt toch niet uit.

Hahahaha sorry maar ik begin onderhand melig te worden van de reacties.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee snap dat dan, er is toch niks aan de hand :p Al gaat hij om 3u snachts voetballen. Maakt niks uit. Hij is niet moe. Dus waarom zou ik er wat van zeggen?

:(

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Sorry hoor maar daar geloof ik dus helemaal niets van. En als dat dus wel zo is (want ik zeg niet dat het niet zo IS, alleen dat ik het niet geloof) dan heb jij kinderen die echt uitblinken daarin want 90% van de kinderen kan dit NIET zelf aangeven.

Je geeft je kinderen hiermee echt veel en veel te veel verantwoordelijkheid. (hebben we het nog steeds over 8-jarige?) Lijkt alsof je het hier over 13 a 14 jarige hebt... En zelfs die hebben bepaalde richtlijnen daarin nodig...

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Jij hebt blijkbaar alles behalve begrepen hoe ik straf. Dus erger je vooral aan je inbeeldingsvermogen.

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    En als de buurvrouw dan aanklopt even aangeven dat je hier niets aan kan doen en dat hij vanzelf aangeeft wanneer hij moe is.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ze hoeft nooit te straffen, ze weten wat ze wel en niet mogen, en kunnen zelfs hun eigen bedtijd bepalen zo verantwoordelijk zijn ze. (Ze zijn jonger dan mijn zoon, maar hij zou nog niet het vermogen hebben om de consequentie van zn daden in te zien. Knap dat die van haar dat blijkbaar geheel op eigen houtje wel kunnen.)

Als je het niet ziet, dan is er ook niets aan de hand, toch?

Tot ze 15 zijn. Succes.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik denk niet dat ze letterlijk hebben afgesproken dat hij niet op zijn ds in bed mocht, maar zijn ds mocht niet op zijn kamer. Die lag er exhter wel en waarschijnlijk niet expres. Ik zie het dus anders, hij heeft zich niet expres niet aan de afspraak gehouden, maar hij kon waarschijnlijk gewoon niet stoppen met spelen, waarbij ik dus vind dat de fout bij beiden ligt. Hij had er niet zo lang op moeten spelen, maar moeder had er voor moeten waken dat die ds er niet lag.

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja precies, maakt niks uit, moet kunnen toch.

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    LEES LEES LEES nou eens!

Hij mag na het eten NOOIT op zijn DS. Zo ook gisteren dus niet. Als hij dan naar zn bed moet, is het dus niet zo dat hij perongeluk op zn DS zat en de tijd was vergeten ofzoiets vaags.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik heb het over een 4-jarige en een 6-jarige... en natuurlijk hebben ze richtlijnen. Ik leg ze ook uit dat wanneer ze te laat naar bed gaan, ze daar de volgende dag meer moeite hebben om zich te concentreren etc en dar snappen ze niet altijd natuurlijk, maar over het algemeen verloopt dat prima. Ze gaan hier doordeweeks ook altijd op naar hun kamer, maar mogen dan zelf bepalen of ze nog even spelen/lezen of direct gaan slapen. Mijn dochtertje gaat meestal gelijk slapen, mijn zoontje speelt meestal nog een uurtje. Ook prima.

Deel Deze Pagina