Werkgever?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door talithatje, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Ik heb er veel gezeur met mijn werkgever.
    Ik ben vorig jaar met 36 uur aangenomen. Na ruim een half jaar wilde ze mijn contract ineens verlagen naar 25 uur. Volgens hun wegens bezuiniging. Wat niet klopte want er waren meer inkomsten dan uitgaves.
    Na lang getouwtrek bleef het toch bij 36 uur. Wat mij erg veel rust gaf, aangezien je een filnke stap achteruit doet qua financien.
    Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad. Daarvoor ben ik geen dag thuis gebleven. Ik had voor mijn eigen gevoel, ik kan beter werken want dan heb ik afleiding dan dat ik thuis ga zitten malen.
    Deze zwangerschap loopt helaas niet zo als gepland. Ik heb zware bekkeninstabiliteit waardoor ik dit niet kon combineren met mijn werk. Ik moest op verzoek van de huisarts en fysio per direct stoppen met werken. Ook daar deden ze moeilijk over want ik was niet zo snel te vervangen. De bond heeft zich ermee bemoeid omdat het niet goed was voor mij en de baby om door te blijven werken.
    In mijn ziektewet werd ik gebeld dat mijn contract gewoon verlengd zou worden met 36 uur. En dat ik na mijn zwangerschap ook weer welkom was voor 36 uur.
    Nooit heb ik een telefoontje gehad om te vragen hoe het er mee is. Als ze belde hadden ze me ergens voor nodig en werd ook de vraag niet gesteld. Ik heb ook nog nooit een belletje of een bezoekje gehad van de arbo.
    Ik ben zelf een aantal keer met moeite langs geweest (omdat de pijn soms te heftig is om naar buiten te gaan) Elke keer lieten ze me blijken dat ik nog steeds welkom was.
    Tot ik van de week ineens een brief binnen kreeg dat mijn contract per augustus niet verlengd werd. Ik schoot alweer helemaal in de stress. Iets wat ik niet kan gebruiken.
    Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en zit dus officieel in mijn verlof naast mijn ziektewet.
    Iemand ook zoiets meegemaakt of tips voor me??

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt....

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Poeh wat een verhaal! Ik heb zelf veel rottigheid gehad met mijn werk en mijn beste tip tot nu toe is nog altijd: blijf rustig en blijf overleggen.

Misschien een paar vragen om jezelf te stellen:
    - Wil je hier nog wel werken (als het zo moet...)?
    - Hoe gemakkelijk heb je ergens anders werk?
    - Zou je het financieel een poosje redden in de positie waarin je nu zit?

Daarbij is het natuurlijk belangrijk om met je werk in gesprek te gaan om te vragen waarom dit gebeurd is. Ze hebben je dingen beloofd die ze niet nakomen en dat is niet netjes. Daarbij ook rustig blijven. Nee heb je, ja kun je krijgen als je wilt.

Daarbij zou ik rustig gaan kijken naar wat ander werk. Je hebt nu de tijd en nog 4 maanden voordat je weer aan het werk moet. Ideale tijd om werk te vinden!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afgezien van het bovenstaande mogen ze je (officieel) niet eens ontslaan. Ik zou even contact opnemen met de bond, die weten hier vast wel raad mee. Als je juridisch verzekerd ben kan je die ook nog aanspreken. Misschien kan je hierover ook contact opnemen met het UWV en hun vragen wat je hiermee kan. Zonder geld kom je niet te zitten want je kan na je zwangerschapsverlof eventueel ww aanvragen.
    Meid, laat je zwangerschap en dadelijk je kraamtijd e.d niet verpesten door je werkgever! Probeer er toch van te genieten. Ik heb ook zo'n l*l van een baas en loop soms ook te stressen maar ze zijn het écht niet waard!

Liefs!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

contract niet verlengen mag wel!

5. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hoi,
    Wat een rotsituatie zeg. In principe is een mondelinge afspraak ook bindend maar het is natuurlijk lastig te bewijzen. Ik zou eens contact opnemen met een rechtswinkel. Heb ik ook eens gedaan en zij konden me toen erg goed uitleggen wat er wel en niet mocht door de werkgever zeg maar. En inderdaad zou ik me als ik jou was, daarnaast ook eens afvragen of je daar idd nog wil werken.
    Heel veel succes en laat je ons weten hoe het verder loopt?
    Enneh, probeer ondertussen ook maar te genietn toch want er is verder niets dat je kunt doen. Haha dat kan ik mooi zeggen zo he, ik zou me ook in de ronde stressen.

6. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik wil er inderdaad, door dit alles, niet meer werken. Maar ja zonder geld kan ik ook niet zitten.
    Ik ga me wel even overal laten informeren. Mijn vriend zegt dat ik me ook geen zorgen moet maken, omdat ik al in mijn verlof zit en daardoor zijn ze verplicht mijn contract te verlengen tot na mijn verlof. Maar het is altijd makkelijk gezegd dat je je geen zorgen moet maken. Maar dat gaat vaak vanzelf.
    Dank jullie wel voor jullie reactie ;)

Deel Deze Pagina