Nou ik ben niet zo'n schrijverd, ik reageer meestal op anderen, maar moet deze week toch even met jullie delen. Vorige week zaterdag (was ik 18 weken) had ik nog een bescheiden buikje, vonden ze in het z'huis en op mijn werk ook, ook ik vond dat, maar daar voelde ik vorige zaterdagochtend ineens plopjes...dus ik had wel het idee dat dat de baby was. Sinds woensdag voel ik de plopjes elke dag wel een paar keer, maar gisteravond had ik mijn hand op mijn buik, ik lag in bed, en daar kwamen de plopjes weer, maar deze keer voelde ik echt duwtjes tegen mijn hand aan! Sjonge dat dat zo snel zou kunnen. Nu voel ik overdag toch zo'n 3-5 keer allerlei plopjes en duwtjes in mijn buik. En al schrijvende zit ik hier en heb ook ineens een ronde toeter gekregen in de laatste paar dagen zeg! poeh nu is de buik echt al veel groter dan vorige week! Dat je in één week tijd zoveel veranderingen kunt merken! Ik heb wat onrustige eerste zwangerschapsmaanden achter de rug, omdat ik twee miskramen hiervoor heb gehad, en toch vooral heel angstig bleef, maar sinds deze week krijg ik er echt lol in, en begin me nu ook echt zwanger te voelen! Nou misschien dat ik toch nog eens op die roze wolk beland...ik hoop het!!
Die schopjes zijn zo bijzonder.... Geniet er maar van! Dan komt die roze wolk wel. Het gekke is dat je na je zwangerschap je niet meer het gevoel precies kunt terughalen. Je weet alleen nog maar dat je schopjes voelde, maar hoe dat ook al weer was... Dat mis ik soms wel van zwanger zijn!
Geniet er van! Het word op een gegeven moment ook vermoeiend hoor, dat geschop en geduw. Ik heb nu soms echt zo'n voetje in mijn hand *zwijmel* Veel plezier met je ukje!
Ik weet nog wel dat ik en dacht in week 22 zoiets had van hé voel ik nou wat en de avond erna weer en toen was het eropeens veel vaker en ging ik het herkennen in het bewegen van de baby en nu ga nu week 29 in heeft het echt gerichte tijden ´s ochtends en ´s avonds, maar ook vaker overdag en dat voelt heel fijn en heel vertrouwd, klinkt raar, is pas de eerste zwangerschap, maar elke keer als ik hem of haar weer voel en mijn man voelt het sinds een paar weken ook is het weer een teken van de kleine om aan te geven hallo hier ben ik. Snap dat je na een miskraam nogal wat onzekerheid hebt, maar volgens mij gaat je zwangerschap nu goed en je gaat de kleine voelen en je buik groeit en ja dat merk ik hier nu ook, buik groeit echt per week en is wel heel erg mooi en leuk om te zien...soms wel vermoeiend vooral als je veel staat en loopt op je werk zoals ik, maar ik mag niet klagen en hopelijk blijft bij jou ook alles goed gaan.