Soms het gevoel dat mijn zoontje te weinig melk krijgt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tamtam78, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje van bijna 7 weken drinkt goed aan de borst.
    2 weken geleden ben ik over gestapt naar volledig kolven, omdat mijn zoontje nog al druk was aan de borst.
    (Mijn toeschietreflex is erg hoog en had ook al in het begin afgekolfd)
    Hij dronk stukken rustiger en ik vond het ook fijner, omdat ik dan kon zien of hij genoeg dronk.
    Vanaf vorige week kreeg ik er met kolven steeds minder uit, dus toen heb ik weer besloten om hem aan te leggen.
    Nu heb ik af en toe het gevoel dat hij niet genoeg krijgt terwijl ik hem allebei de borsten aan bied en voor mijn gevoel drinkt hij ze ook leeg.
    Vanmiddag kwam hij ineens na 2 uur alweer terwijl het normaal 3 uur is.
    Ik luister wel of hij slikt, maar soms doet hij dat een stuk minder.
    Ik kolf voor dat ik ga voeden wel de sterkste stroom weg.
    Gisteravond waren we bij mijn schoonouders en toen heb ik een flesje gegeven(niks gekolfd)
    Om half 10 wilde hij nog 1 borst en 's nachts heeft mijn man een flesje gegeven(ook niet gekolfd)
    1 borst was dus erg vol het liep eruit, dus heb het ergste gekolfd en de andere borst ook het begin en had toen 1 flesje.
    Moet ik nog vaker gaan aanleggen?
    Ik stond gisteren bijna op het punt om over te stappen op flesvoeding, maar wil het toch nog proberen.
    Vind het zo moeilijk om te zien of hij genoeg krijgt.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je denkt dat je kindje niet genoeg krijgt omdat hij nu om de 2 uur kwam i.p.v. om de 3 uur ?

Weet je hoe je kan zien of je kindje genoeg krijgt ?
    Hoe zijn de plas en poepluiers. Is je kindje tevreden en allert ? Hoe is de groei ?

I.p. is om de 2/3 uren komen heel normaal hoor.

Hier nog een artikel waar jij vast iets aan hebt: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Krijgt mijn baby wel genoeg?

Deel Deze Pagina