afbouwen ook beter voor je kindje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mabidami, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ik had een vraagje. omdat aanleggen niet wil heb ik vanaf dat daan 3 dagen oud was gekolfd. nu merk ik dat ik minder productie heb. dus ondertussen krijgt hij nu 2 kv van de 7. maar sinds gisteren lukt het me niet om de hoeveelheid die hij drinkt uit mn borsten te krijgen.
    nu wil ik gewoon stoppen met kolven en wachten op stuwing en dan als het te erg word de druk eraf kolven. kan dit?
    en is het ook beter als je geleidelijk aan begint met kv voor je kindje of kan ik zo overstappen en het eventueel gekolfde melk 's avonds geven.
    krijgt hij hier dan geen last van?

hoop dat je mn verhaal een beetje snapt.
    alvast bedankt.
    groetjes bianca

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi Bianca,

wat je wilt doen kan i.i.g. : ) Wel moet je zeker weten dat je klaar bent met het kolven, want je productie krijgt een behoorlijk klap en weer opbouwen kan wel, maar kost wat tijd en energie.
    Of je kindje er last van krijgt kan ik helaas niet zeggen. Hoe reageert hij tot nu toe op de kunstvoeding?
    Je mag moedermelk en kunstvoeding ook mengen, zodat de overgang wat makkelijker is trouwens.

groetjes en succes.
    Kirsten

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ik heb vandaag elke keer nog gekolfd en dan wat ik tekort had apart als kv gegeven. dus eerst de moedermelk zodat hij die in ieder geval wel op had.
    hij reageert eigenlijk wel goed op de kv. merk niks bijzonders.
    met het kolven ben ik eigenlijk wel klaar. het is echt een gedoe als je alleen bent. en daan voeden en daarna kolven voor dat ik het wist kon ik weer opnieuw beginnen. kost veel energie en soms ook stressen als ik eens weg wil.
    en nu voelde ik me er al helemaal niet lekker bij omdat ik zo weinig kolf.

Deel Deze Pagina