soms ineens ongerust zonder echte reden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eve, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Was echt heel blij toen ik de 12 weken was gepasseerd. Daar had ik zo lang naar uitgekeken. Maar nu maak ik me soms ineens weer zorgen dat het misgaat. Dat bijvoorbeeld het hartje is opgehouden met kloppen (hoewel dat geloof ik niet heel vaak voorkomt). Zou dan het liefst meteen naar de verloskundige gaan om te luisteren. Maar ja, daar is geen echte reden voor natuurlijk.

Hoe gaan jullie met dit soort ongerustheid om?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Is heel normaal hoor.. dat hou je waarschijnlijk ook wel je hele zwangerschap..
    de eerste 3 maanden hoop je dat het geen miskraam wordt
    de middelste 3 maanden hoop je dat alles met het kindje goed is...
    en de laatste 3 hoop je dat de bevalling goed zal gaan..hihi
    Hoort erbij! Maar is erg vervelend als je het niet naast je neer kan leggen en genieten.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    precies het hoort erbij, en zelfs na de bevalling zal die ongerustheid er nog zijn.

4. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik werd juist pas onzeker na de 3de maand!!!
    Ben net weer naar de VK geweest en dat ben ik weer even gerustgesteld!
    Maar hij zegt ook dat dat erbij hoort en dat als ik de baby straks ga voelen dat ik dan voor mezelf wel een bevestiging krijg dat alles goed is...
    Hoop dat ik gauw een goed teken uit mn buik krijg!!!

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De manier waarop ik er mee om gaan is over me heen laten komen en relativeren.

Stel mezelf de vraag:

- Waar komt de ongerustheid vandaan?
    - Heb ik reden om ongerust te zijn?

Op deze manier zet ik de boel weer een beetje op een rijtje..

6. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Ja dit is precies wat ik ook had..!!! Mooie omschrijving trouwens

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was super blij dat de 12 weken voor bij waren. Maar ik maak me nu ook weer druk over andere dingen. Zal er allemaal wel bij horen.

Gelukkig ben ik tot nu toe niet bang voor de bevalling ik denk dat dat wel scheelt. Nu maar hopen dat het zo blijft.

8. Aline86

Aline86 Lid

29 jun 2006
    8
    0
    0
    Doktersassistente
    Haulerwijk
    Hallo,

ik herken mezelf hier ook erg in, ik ben de eerste weken zo bang geweest voor een miskraam en heb ook nog 2 x bloedverlies gehad, dus stress werd toch wel steeds wat meer. Ik ben nu 18.5 wk zwanger en moet over 1.5 wk voor screeningsecho, nu ben ik bang dat ons kindje misschien een afwijking heeft. Ook maak ik me ongezond ongerust over dingen als kattenpoep ongewassen groenten en z en z....terwijl ik eigenlijk weet dat het helemaal niet nodig is om zo hysterisch te doen maar toch raak ik dat gevoel niet kwijt. Ik denk dat het een soort beschermingsreactie is voor ej kindje, omdat je zo graag wilt dat alles goed komt met dat kleintje in je buik..... Ik wil er alles wel voor doen als het allemaal maar goed komt, maar ja helaas weet je dat soort dingen nooit voor de tijd.

We proberen van deze 'onrustige' gedachten af te komen.
    haha

Groetjes Aline

-------------------------------------------------------------

Deel Deze Pagina