Cake vorm vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dames,

Misschien een hele stomme vraag hoor maar een hele tijd geleden heb ik zo rubber achtig cakevorm ding gekocht bij de Blokker ..

het is zo'n flexibel ding waarbij je de caker er zo uit kan wippen,
    nou vraag ik me alleen af of dat spul niet gaat smelten in de Oven :(

heb het toen gekocht en het papiertje met instructies weg gegooid maar kan ik dat ding gewoon zo in de oven zetten of smelt het dan ?

2. s1986

s1986 Niet meer actief

Nee daar is hij voor gemaakt;) Geweldig dat spul!!!

3. chantal1984

hahaha ik dacht het al maar denk vraag het toch maar ff na .. heb het nooit eerder gebruikt vandaar ;)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee het smelt niet... maar ik vind zelf een springvorm wel makkelijker, om de cake of taart er daarna weer uit te krijgen. Maar ligt aan mij denk ik hoor!

5. chantal1984

nou dit spul is zo flexibel dan wip je het er zo uit ( zeggen ze ) ik moet straks nog zien of ik idd ook niet liever de sprinvorm heb ;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het niet in de oven kon, dan bestonden er geen siliconen bakvormen!;)

7. chantal1984

hahahah dacht ik ook al daarom zei ik al dat het een stomme vraag was hahahaha :D

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Haha :D

9. chantal1984

maar goed met mij weet je het nooit, ik heb ooit ook wel eens een bord in de magnetron gezet met een zilver randje, ik dacht dat het wel kon want het was niet een heel zilver bord ..

KABOEM !!! magentron kapot, daarom sindsdien hoe dom mijn vraag ook zal kliinken als ik twijfel dan vraag ik het hahahaha:D

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wel oppassen met de vorm vullen en vervolgens oppakken om in de oven te zetten; flubbert alle kanten heen!

Enneh, zilveren randjes kan goed gaan in de magnetron; manlief kwam er laatst mee; die borden mogen zeker niet? Nee want ze vonkten wat ;) magnetron nog heel, bord nog heel, manlief nu opgevoed en pakt de goede borden!

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    2dingen

1. er bestaan geen stomme vragen. Alleen stomme antwoorden.

2. De cake eerst heeeel goed laten afkoelen voordat je hem er uithaalt. Want de kans op breuk is anders heel groot.

groetjes Janna

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb ze van Tupperware. Wat ik altijd doe is het rooster alvast uit de oven halen, vormen er op zetten en dan het beslag er in gieten. Daarna met rooster en al in de oven schuiven.
    Het is inderdaad nogal tricky met die wiebelende siliconenvormen.

13. chantal1984

Nou het is gelukt hoor :D . Het is een heerlijk Chocolade cake met Rum aroma geworden mmmmm

Hij was heerlijk ;) die kleine had gelijk maar even een stukje naar opa en oma gebracht want hij was zoooo trots dat hij de cake had gemaakt ( hij heeft alleen de mixer vast gehouden maar goed ;) )

Deel Deze Pagina