baarmoederfoto: hoe pijnlijk is dat of valt het erg mee?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pooltje, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Volgende week donderdag wordt er een baarmoederfoto bij mij gemaakt. Nu lees ik in de folder dat geadviseerd wordt om van te voren een pijnstiller te nemen en na afloop mag je niet zelf naar huis rijden.
    Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen: is dit onderzoek echt pijnijk of valt het alles mee? En ook: is jullie vriend/man meegegaan naar het ziekenhuis hiervoor (voor mij is vrij nemen iets makkelijker als voor hem)?

Tot nu is er nog geen aanwijsbare reden gevonden waarom het zwangerworden bij ons niet wil lukken. De baarmoederfoto is de laatste stap in de onderzoekenreeks. Mijn angst is enerzijds dat er op de foto iets te zien is dat niet goed is. Van de andere kant ben ik ook bang als er uit deze foto niets naar voren komt, want dan is er dus geen aantoonbare reden waarom het maar niet wil lukken (2 jaar bezig, 2 x mk). Hoe moeten we dan verder? Wachten tot het geluk wel een keer met ons is? Afijn, ik weet het, eerst maar eens de foto afwachten en dan zien we wel weer verder...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de baarmoederfoto en de uitslag daarvan.

groetjes, Pooltje

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Pooltje,

Ik heb dat afgelopen donderdag gekregen en ik persoonlijk vond het meevallen. Ik had wel 2 speciale pijnstillers een uur van te voren ingenomen. Natuurlijk is het geen fijn gevoel, het voelt een beetje als hele hevige menstruatiepijn. Mijn buik voelde beetje beurs daarna maar verder nergens last van. Alles was ook goed dus waren heel opgelucht. Als je vriend moeilijk vrij kan nemen kan je misschien iemand anders meenemen? goede vriendin of je moeder, zus etc.

heel veel succes. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

gr vruchtje

3. Oleole

Oleole Niet meer actief

hoi hoi,

ik heb het zelfde ik heb de hsg volgende week. Mijn man rijd op de vrachtwagen en kan niet zo makkelijk vrij krijgen. Ik vind het zelf onprettig om daar naakt op de tafel te liggen met bijv. je moeder naast je. Is het echt onmogelijk auto te rijden erna? Anders ga ik wel met de bus of zo. Ik zie ook erg op tegen de verhalen die je over hsg hoort. O en vruchtje ik zag dat je vermeld dat je geen clomid slikt ivm hsg. Ik heb juist wel clomid gekregen. Weet iemand hoe dat dan zit?

groetjes Nicole

4. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Haai,'

Ik kan allleen maar zeggen dat het voor iedereen anders is.
    Ik heb zelf de HSG als heel erg rot onderzoek ervaren.
    Ik moest voor de tijd een Naproxen innemen.Ik was ook erg zenuwachtig ,kon moeilijk ontspannen.
    De contastvloeistof die ze inspuiten vond ik het ergste.Ik moest mijn handen onder m'n hoofd houden,maar automatisch gaan ze naar je buik omdat je daar pijn hebt.
    Ik werd na het onderzoek ook wat raar in het hoofd..moest even wat langer blijven liggen.
    Was erg blij dat hubbie mee was.......
    Ik raad jou ook aan om toch iemand mee te nemen.....

Heel veel succes...........

5. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    hoi Pooltje,

Ik zit in het zelfde schuitje en mag volgende week dinsdag voor de foto. We zijn nu 1,5 jaar bezig en nog helemaal niks.Heb 100mg clomid en gelukkig een fantastische gynacoloog.Voel me erg bij hem op me gemak.Gelukkig kon mijn hubbie wel makkelijk vrij krijgen en hij is er dus bij. Ben best zenuwachtig maar zal aan je denken volgende week.

gr,
    Samen

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat minou zegt het verschilt per persoon. Ik had wel 2 naproxen. Ik had zelf wel auto kunnen rijden en alleen gekund, maar je weet het niet van te voren hoe je erop reageert. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn moeder me naakt met mijn benen wijd ziet liggen maar ze kan ook op de gang wachten.

Nicole b: ik wist het niet dus belde voor die tijd de poli van de gyn en zei ging overleggen en zei slik maar even geen clomid deze maand.

Maar vroeg aan de arts assistent gyn tijdens het onderzoek HSG of er wel gewoon een eitje groeit. En zei zij ja dus lijkt mij dat je dan ook gewoon clomid kan slikken. Heb ook gevraag of het je cylcus in de war kan brengen en toen zei ze Nee.

Nou hoop dat je zo iets meer weet.

gr vruchtje

7. er word aangeraden zelf niet te gaan rijden. mijn man ging mee en ik vind dat wel prettig want ik was zo zenuwachtig geweest dat ik echt aan het natrillen was. ik had ook 2 pijnstillers ingenomen. het voelt idd aan als hevige menstruatiepijn. maar het duurt niet lang gelukkig.
    ik kan me voorstellen dat je je moeder liever niet naast je hebt, zou ik ook niet doen (maar dat verschilt bij iedereen natuurlijk). je kan opzich wel alleen, maar misschien kan je vragen of iemand je kan ophalen? dan wacht die persoon in de hal, of auto, is wel fijner hoor!

het is echt geen onmenselijk onderzoek, het doet gewoon beetje pijn, maarja, wel te doen hoor! heel veel succes!

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik heb een kleine maand geleden ook een HSG gehad en zoals hierboven beschreven verschilt dat idd van persoon tot persoon...

Op het moment (het begin vooral) deed het bij mij wel pijn (ik wou steeds mijn buik vastpakken maar dat mag natuurlijk niet) maar na een tijdje begin je te relativeren... je gaat er echt niet dood van ;) Gewoon zien dat je zeker sterke pijnstillers inneemt (mijn gyn zei onmiddelijk dat dafalgan niet voldoende zou zijn maar dat ik perdolan of zo moest nemen).

Wat de resultaten betreft... meestal zijn deze positief hoor! De reden dat ze dit onderzoek doen is volgens mij om te kijken of het IUI of IVF moet worden (met eventueel nog een wachttijd)... aangezien je zo te lezen al 2x zwanger bent geweest heb je volgens mij wel een dikke kans dat de uistlag zal meevallen.

9. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Heb begin deze maand een HSG gehad, hmm vond het geen pretje, met namen die klemmen op je baarmoedermond waren pijnlijk, toen die eraf waren viel het wel mee. Tja ik dacht bij mezelf, ik kan me heel druk maken voor dit onderzoek, maar wat moet dat moet dus....kiezen op elkaar en doorbijten maar. Bij de tandarts is het ook geen pretje. By the way bij ons waren alle onderzoeken goed.

10. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Mijn vriend kan gelukkig toch mee, dus dat is wel erg prettig. Verder is het inderdaad maar een kort onderzoek, dus even tanden op elkaar en dan zijn we van de onderzoeken af. Ik ben benieuwd wat daarna op ons af zal komen wat betreft behandelingen...
    Groetjes, Pooltje

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wel fijn dat je mannetje mee kan... wil je iig veel succes wensen!

12. Ponchy

Ponchy Lid

20 feb 2007
    90
    0
    0
    Veel succes meis!

Ik was toen alleen gegaan.
    Uitslag was gelukkig goed,
    onderzoek ging minder had veel pijn, toen contrast vloeistof werdt gespoten.
    (kwam nog door de operatie, eileider verwijdert)..

13. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hoi,

Bij was het erg pijnlijk, ik moest zelfs erg huilen, maar het verschilt per persoon. ik ken een collega die niet veel pijn voelde. Maar gelukkig was de foto bij mij wel goed.

grt. marleen

14. Niet meer actief

Nou ik heb gisteren een HSG gehad, zo wat een ellende. Gelukkig was het een paar seconde. Toen het cotrastvloeistof ingespoten werd heb ik het uitgeschreeuwd van de pijn, t*ng wat deed dat pijn. Gelukkig duurde het heel even en was de pijn zo weg. Heb savonds nog wel een pijnstiller genomen had er behoorlijk last van. Vandaag nog wat gevoelig maar geen pijn.

Alles was trouwens goed.

15. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hè gatver meid, wat vervelend om te lezen! Klinkt heel naar. Ik weet niet of mij zo'n onderzoek nog te wachten staat maar ik heb er nu al geen zin in. Je zal idd net de pechvogel zijn die er net zo'n last van heeft als jij.... Gelukkig dat het vandaag al weer beter gaat en dat de uitslag goed was. Maar wat gaat er nu dan gebeuren. Als alles goed is, wat dan?

16. Niet meer actief

Dan gaan we verder om zwanger te worden via IUI.

17. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hoi Hoi,

ik heb een uurtje gelden mijn hsg achter de rug. Het viel mij echt 100% mee! ik dacht nav alle verhalen hier op het forum dat het een drama zou worden. Het enigste wat ik minder prettig vond is dat als de eendebek inbrengen. Maar als je al uitstrijkje/samelevingstest heb gehad weet je hoe het voelt. Ik hoop dat je wat aan deze positieve ervaring hebt....
    Helaas kwam er bij mij niks uit dus weten wij nog steeds niet waarom het na twee jaar nog niet gelukt is......

groetjes nicole

18. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Hoi pooltje,

Heb het onderzoek dus achter de rug en vond het verschrikkelijk :cry: :cry: :cry: Het deed ontzettend pijn en voelde absoluut niet naar menstruatiekrampen.Het was uiteindelijk goed maar mijn eileiders werden wel doorgespoten.Hoop dat het voor jou wel is meegevallen. We gaan nu maar weer flink bonken en hopen dat het doorspuiten heeft geholpen.

gr,
    Samen

19. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zo, het (voorlopig) laatste onderzoek zit er ook op en het viel gelukkig hardstikke mee . Even tanden op elkaar, maar het deed niet echt pijn en het was binnen 10 minuten klaar.
    De dokter vertelde dat alles er goed uit zag, de eileiders waren goed doorgankelijk dus dat is erg fijn om te horen :thumup: !

Op 17 okotber hebben we weer een afspraak met de fertiliteitsarts en horen we welke behandeling nu wordt voorgesteld. Daar kan ik me nog weinig bij voorstellen. Uit de onderzoeken is geen aantoonbare reden gekomen waarom de zwangerschap nu al een jaar uitblijft na mijn 2e miskraam. Wat voor een behandeling zullen ze dan voorstellen? Of zeggen ze wellicht 'alles ziet er goed uit dus probeer het eerst nog maar en tijdje op de natuurlijke manier'?
    Afwachten... in ieder geval weten we nu dat er niets mis lijkt te zijn en het voor hetzelfde geld binnenkort wel een keertje raak is. We weten wat ons te doen staat dus :) !
    groetjes, Pooltjes

20. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ook die foto moet laten maken. Ik vind het erg spannend! Tot nu toe vond ik elk onderzoek wel spannend maar ik heb het gevoel dat ze wel steeds vervelender worden. Eerst was het vooral het intieme en het onbekende en nu is het meer het gevoel dat het wel eens zeer zou kunnen doen. Ik las dat de ervaringen van jullie allemaal nogal wisselend zijn dus het enige wat ik kan doen is gewoon maar afwachten..... Dit is het laatste onderzoek van het vruchtbaarheidsonderzoek en ik ben daarom ook benieuwd wat er voor conclusie uit komt. Hebben jullie dat ook?

Deel Deze Pagina