Hoi! Aangezien het steeds warmer wordt zou ik heel graag de slaapzak afbouwen bij mijn zoontje(20 maanden), maar zodra ik hem op bed leg zonder slaapzak begint hij heel hard te huilen... Even over z'n bolletje aaien, of speen terug geven of iets dergelijks helpt niet, hij raakt er zo van overstuur tot kokhalzen toe en dat is natuurlijk niet wat we willen als hij lekker moet slapen... Zodra hij z'n slaapzak aan heeft wordt hij weer rustig, maar door de warmte duurt t heel lang voor hij in slaap valt en hij is dan echt nat van het zweet, krijgt warmte uitslag waardoor hij z'n huid kapotkrabt, echt zo sneu! In zijn slaapzak heeft hij alleen een luier aan en ik zet de ventilator aan op de laagste stand. (Als wij naar bed gaan zet ik die weer uit ). Heeft iemand een goede tip om de slaapzak af te bouwen? Hoe ging het bij jullie kindjes en hoe oud waren ze?
Wij stopten met de slaapzak toen dochterlief onder een dekbedje ging slapen. Ik denk dat dat met een anderhalf jaar was. Ging eigenlijk vanzelf omdat ze het dekbed ook reuzeleuk vond. Misschien kan je je zoon nu nog in een dunne slaapzak houden en zodra het weer wat kouder wordt, het dekbed introduceren.