Hallo, Sinds vorige week heb ik last van een soort ongesteldheidspijn en pijn in mijn onderrug, gisteren is hier bijgekomen dat ik me er ook nog eens behoorlijk misselijk bij voel. Het gevoel over te moeten geven heb ik er ook bij. Weet iemand wat dit is? Ik heb op het forum gezocht, maar kan eigelijk alleen het een en ander vinden over die ongesteldheidspijn, maar niet over de misselijkheid. Ik moet ook erg vaak naar de wc, vooral 's nachts. Alvast bedankt voor jullie reactie. Liefs, MissQ.
Ik heb vorige week ook een aantal nachten van misselijkheid gehad. Daarbij ook flinke steken in mijn onderbuik gehad. Nu heb ik al een aantal dagen nergens meer last van. Ik heb geen idee wat het is, maar het is wel herkenbaar.
Heb nu weer behoorlijke krampen onderin mijn buik en een zeurderige pijn in mijn onderrug. Mijn buik is nu ook wat harder dan toenet. Ik ga een lekker warm bad nemen, kijken of het dan wat beter wordt.
Dat is idd vervelend. Zijn het niet je banden die je voelt? En het kan goed zijn dat je kindje voor de misselijkheid zorgt. Doordat het tegen je maag drukt. Als je overdag ook veel last hebt van je rug kan het ook helpen om er lekker een kruik of een warme pittenzak tegen aan te houden. En als je het niet vertrouwd bel gewoon even contact opnemen met de verloskundige. Heel veel succes. Groetjes Lilian
@Selin Het is erg verschillend, maar ik heb er vooral last van als ik zit of sta. Het warme bad had wel eventjes effect, toen ik in bad lag verlichtte het eigenlijk meteen, maar toen ik opstond in bad om mezelf af te spoelen, had ik gelijk weer een harde buik en een vervelend gevoel in mijn onderbuik. Ik geloof niet dat het de banden zijn die ik voel, want daar heb ik ook al een tijdje last van. Het voelt ook eventjes iets beter als ik lig. Hoewel ook niet zo heel erg lang, want dan komt het weer terug.
Een warm kersepitkussen tegen banden die een beetje vervelend doen, helpt bij mij trouwens heel erg goed!
Hoi MissQ, Ik herken het een beetje. Ik heb ook al een paar weken een licht menstruatie-achtig gevoel in m'n onderbuik. Soms komt het op, maar het is ook zo weer weg. Bij jou lijkt het heftiger. Wie weet is het in gang gezet bij jou ...... Sterkte en succes de komende dagen/uren............. Gr. Carmen
Probeer inderdaad eens zoals Lieltje al zegt een warme kruik te maken en daarmee even rustig te gaan liggen. Verleg de kruik af en toe zodat hij je hele buik gaat verwarmen. Als het echte weeën zijn worden ze 9 van de 10 x nog erger en weet je gewoon zeker dat het is begonnen. Verder, als je het niet vertrouwd of je wil zekerheid, bel je vk gewoon. Heel veel sterkte en succes!!! Hopenlijk heb je snel je kleintje in je armen Liefs Angela.
Hoi Angel, Ik had idd ergens anders op het forum gelezen dat als je in bad gaat en of een warme douche neemt en het echte weeen zijn, deze versterkt worden door de warmte. Dat was bij mij niet het geval. Ik ben nu bezig met zo'n kersepitkussentje en het voelt een stuk rustiger aan nu. De ongesteldheidspijn trekt nu een heel end weg. Ik denk dat het oefenweeen zijn. Weet iemand of het dan nog erg lang kan duren/duurt voordat je "echte" weeen krijgt? Liefs, een onzekere MissQ.....
Klinkt herkenbaar. Bij mij waren het voorweeen. De meeste dingen die je beschrijft zijn van die vreselijke kwaaltjes die vaker voorkomen tijdens de laatste weken van de zwangerschap om het nog even extra ondraaglijk te maken voor je. (Grrrr) Zo schijnt misselijkheid in de laatste periode ook weer veel vaker voor te komen. Had en heb ik ook. Rugpijn kan komen doordat het gewicht aan de voorkant is toegenomen, maar kan ook (zoals bij mij) samengaan met je voor-/ oefenweeen. Hou nog even vol en als je je ongerust blijft maken, bel dan gewoon even je VK. Daar is ze voor, toch?
Ow fijn dat het nu een beetje wegtrekt. Betreffende de tijd tussen oefenweeën en echte weeën, pff wou dat ik je iets leuks wou melden, maar ikzelf heb beiden keren 2 tot 3 weken met fikse oefenweeën gelopen, ik had ze "gelukkig" alleen 's nachts, nadeel sliep dus ook totaal niet Gelukkig had ik overdag geen last en kon dan een beetje slaap inhalen. Ik hoop voor jou dat t een teken is dat je toch 1 dezer dagen je kleintje mag verwelkomen Liefs Angela.
Dat hoop ik ook Angela.. ik hoop niet dat ik hier nog een paar weken mee rond hoef te lopen....... had jij toen ook last van harde buiken? en van je onderrug?
Ik had inderdaad steeds last van pijnlijke harde buiken, die doortrokken tot in mijn rug en billen. Bij mij trok t ook niet altijd weg met een douche of kruik, werd soms zelfs erger. Er zat ook continuteit in en heb de vk zelfs een keer laten komen, omdat ik er heilig van overtuigd was dat het was begonnen Helaas niet dus. Probeer je rust dus echt goed te nemen, ga 's middags lekker liggen en doe niet teveel meer, dat kan echt een beetje schelen. Verder is t afwachten en hopen dat je niet te lang meer hoeft door te lopen zo ik duim voor je!!! Liefs Angela.
Dat is lief van je. Wat mij betreft mag het ook komen hoor. Ik doe al heel erg weinig. Zelfs als ik de helft van de vaatwasser heb uitgeruimd moet ik even rusten. Dat lijkt me toch eigenlijk nog niet de bedoeling. Ik bedoel, eigenlijk duurt het nog twee en een halve week voordat ik uitgeteld ben..... Liefs..
Gewoon doen hoor, je hebt een goed excuus Tuurlijk mag je vermoeid zijn en ff rusten als je de helft van de vaatwasser hebt leegehaalt, t is niet niks hoor die laatste loodjes. Wat moet ik dan wel niet zeggen haha, ben net 26 weken geweest, maar als ik de helft van de kamer heb gedweild, moet ik eerst ff zitten voordat ik de andere helft gedaan heb En bovendien moet je nu gewoon lekker genieten van je rust, strakjes heb je alle tijd om je te haasten zodra je je kleintje hebt en weer alles kan doen Liefs Angela.
Dat is ook weer zo! Ik ga het gewoon rustig aan allemaal proberen te doen en dan zien we wel waar het schip strand! Veel liefs, MissQ.
Veel succes meid en hou je ons op de hoogte???? Ben natuurlijk erg benieuwd/nieuwschierig hoe het gaat aflopen Liefs Angela.
Heb vannacht redelijk goed geslapen, hoefde er "maar" 4 keer uit om te plassen (!). Werd vanmorgen wakker zonder die ongesteldheidspijn. Dus vandaag maar een beetje rustiger aan gaan doen. Heb net gestofzuigd boven, dus ga ik maar weer eventjes zitten. Mijn moeder komt zo gezellig even een bakkie doen. En dan gaan we samen even een boodschapje halen.
Hallo, Ja ik herken het. Heb ook al zeker anderhalve week last van buipijn, veel plasse,n grote druk op mijn schaambeen en rugpijn. Er is ook nog een regelmaat in te vinden maar toch erg lastig. Volgens de verloskunidige zijn het voorweeen of indalingsweeen. Nu is het wel zo dat de baby helemaal is ingedaal. Heb nu iets minder last maar het blijft toch latent aanwezig. Bij mij is het nog wat vroeg om door te zetten dus hoop dat het nog even blijft zitten. Groetjes Karin