Blaasinfectie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Teardrop786, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Benieuwd of ik de enige ben.. :p

Nou, ik heb al weken last van pijn in de onderbuik en van die steken die ik in m'n vagina voelde. Ook moet ik zo vaak plassen (kleine beetjes), en pijn dat het doet in m'n buik!
    Vorige week naar de huisarts, en m'n urine getest. Geen blaasontsteking, maar voor de zekerheid een kweekje laten doen.
    Hoor ik gister de uitslag van de kweek, blijkt dat ik een blaasinfectie heb. Meteen een kuur gekregen (amoxicilline) van een weekje.

Hoop dat het dan beter gaat hierna, pff.. echt vervelend hoor, elk beweginkje doet pijn. Ik heb gehoord dat het gevaarlijk kan zijn, dus maak me wel een beetje zorgen over hoe lang ik al met die infectie rondloop.

Boven alles hoor ik nog van een kennis dat ze ook een infectie had, en met 3 maanden alsnog een miskraam had. En ik zit nog niet eens over de drie maanden :(

Dan ga je je toch een beetje zorgen maken.. Gelukkig deze woensdag weer naar de VK!

2. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    de verloskundige had mij verteld dat je extra moet opletten voor blaasontstekingen omdat je er n.l. niets van voelt als je zwanger bent, daar zorgen je hormonen voor,
    dus wel vreemd dat jij wel zoveel pijn hebt
    ik denk niet dat een blaasinfectie iets te maken kan hebben met een miskraam, dus daar zou ik me niet zo druk over maken hoor ;)
    veel beterschap, hopelijk voel je je snel weer goed

3. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Een miskraam vindt inderdaad plaats door een aanleggingsfout vanaf de bevruchting. Dus als het zo zou gebeuren (MK), zou het zeker niet liggen aan die infectie. Vind het alleen vervelend dat ik meteen dat verhaal van die kennis zo naar m'n hoofd krijg.. dat zij ook een infectie had en daarna een MK.

Maar ik heb een keurige echo gehad bij 9 weken. M'n onderbuik voelt hard, en zwaar. Alsof er echt iets zit.. (Er zit natuurlijk ook wat, haha) Het is meer die pijn waardoor ik me zorgen maak.. daarom denk ik dat ik al langer met die infectie loop. En ik heb gehoord dat dat gevaarlijk kan zijn..

4. zwangie

zwangie Actief lid

Apr 9, 2007
    127
    0
    0
    Ik had geen blaasinfectie, maar een blaasontsteking toen ik 34 weken zwanger was. Uiteindelijk ben ik met 35 weken en 2 dagen bevallen. In het ziekenhuis zeiden ze dat zoiets alleen in de laatste fase van je zwangerschap zorgt voor vroeggeboorte omdat je lichaam dan zelf "uitrekent" dat het voor het kind beter is om geboren te worden (mijn dochter was ook al behoorlijk groot en "af"). Ik zou me dus geen zorgen maken hoor, je lichaam is nu gewoon hard bezig je kindje te ontwikkelen en daarom ben jij wat vatbaarder, maar nu met die antibiotica komt het vast helemaal goed!

(Ook) sterkte met de pijn in elk geval!

5. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik ben dus afgelopen donderdag ook bij de huisarts geweest om mijn urine te laten testen en toen troffen ze lichte ontstekingscellen aan. Ik moest maar veel drinken en dan maandag (kan dus niet ivm pinksteren dus dinsdag wordt het dan) weer opnieuw laten testen, wat ik ook zeker zal doen.

Ook ik heb al een paar weken pijn in mijn onderbuik, regelmatig last van een zware en harde onderbuik, met slapen kan ik de druk er op ook niet echt verdragen. Ben dus benieuwd wat er uit de test dinsdag gaat komen. Hoop niet dat het in mijn geval de bevalling op zou kunnen wekken want dat is toch echt nog wel even te vroeg hoor!

Waar ik mij nu wel een beetje zorgen om maak.... Zeema; ze hadden bij jouw test voor blaasontsteking niets gevonden maar uit een kweekje blijkt dus dat je wel een blaasinfectie hebt. Wat is precies het verschil? Straks treffen ze bij mij in de test ook niets aan terwijl er wel wat zit, dat zit mij niet helemaal lekker dat idee.....

6. zwangie

zwangie Actief lid

Apr 9, 2007
    127
    0
    0
    Fibi volgens mij bedoelden ze echt op het einde hoor, dus jouw kleine blijft vast gewoon lekker zitten! (Mijn dochter was ook echt wel "af" en dat bedoelden ze in het ziekenhuis met het "uitrekenen", dat je lichaam zelf weet of het kan of niet).
    Goede vraag trouwens over het verschil!

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Is dat zo? want ik moet wel vaak plassen en zeg maar met een heel zacht straaltje, kan ik dan ook blaasontsteking hebben?

8. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    Ja dat is echt zo, je moet het heel goed in de gaten houden dat je geen blaasontsteking hebt omdat je er niets van voelt,
    en het is erg lastig om te merken omdat je door de zwangerschap al vaak moet plassen, dus dat is lastig
    als je het vermoed, breng dan even wat urine naar het laboratorium van je huisarts, dat kunnen ze makkelijk onderzoeken ;)

9. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Klopt inderdaad hoor, je hoeft het niet te merken wanneer je een blaasontsteking hebt. Ik heb in mijn hele leven nog maar één keer blaasontsteking gehad en dat was in het begin van mijn zwangerschap. Ik hoefde geen kleine beetjes te plassen, ook niet vaker, het brandde niet, het enige verschil dat ik had was dat het anders rook (zeg maar gerust stonk :oops: ). Na de test bleek het een fikse blaasontsteking te zijn had de volgende dag ook bloed bij de urine terwijl ik zelf dus weinig er van merkte....

Dus het kan inderdaad sluimeren zonder dat je het weet. ;)

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    dan ga ik dinsdag meteen naar de huisarts.
    bedankt !

11. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Je hebt verschillende vormen van blaasontsteking.

Het verschil tussen een ontsteking en een infectie zit hem in de oorzaak, niet in de verschijnselen, want die komen altijd wel overeen.

Een ontsteking is een plaatselijke reactie van het lichaam op beschadiging van het weefsel. (Beschadiging kan ontstaan door een scherp voorwerp, een ziekte, giftige of irriterende stoffen of een stoornis in de reactie van het afweersysteem)

Een ontsteking is het gevolg van een lokale reactie van onze natuurlijke verdediging. Een blaasontsteking zou dus in principe door je eigen lichaam 'afgehandeld' kunnen worden, bijv. door veel te drinken (cranberrysap!), alles schoonspoelen. De rest doet je lichaam zelf!

Alleen als de ontsteking er lang heeft gezeten (je lichaam heeft het niet aangekund, en je wist het zelf niet dus ging niet meer drinken), zou antibiotica een oplossing zijn.

Een infectie daarentegen ontstaat wanneer bacteriën te werk zijn gegaan. Ook kan het gewoon van een blaasontsteking zijn die er te lang heeft gezeten. En die moet bijna altijd met antiobiotica behandeld worden. Vooral als je zwanger bent, is het gevaarlijk want de infectie kan 'ómhoog kruipen'.

Share This Page