ben ik het nou of niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door claudia, 5 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia

claudia Niet meer actief

hallo ik ben claudia en heb een vraagje ik ben bezig om zwanger te woorden wat niet egt wilt lukken maar nu heb ik pas mn menstruatie gehad maar veel minder dan normaal en later weer een beetje en nu een beetje rozig snot en heb afentoe last van mn rug wat ik normaal alleen heb als ik ongi ben en ben nu ook erg onzeker plas veel en voel een soort gebobel in mn buik
    zal ik zwanger kunnen zijn????
    wie kan me hier mee helpen????????????
    alvast bedankt
    veel liefd claudia :(:

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Een test lijkt me het beste advies....

3. claudia

claudia Niet meer actief

die heb ik gedaan paar dagen geleden en nee was het niet
    maar waarkomen al die gevoelens dan vandaan

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja meid daar komt weer het eeuwighorend advies...wachten tot je kunt testen (min. 4 dgn voor je nod)....zit helaas niks anders op anders verspil je er weer een (heb er ook al zoveel verspild ;) ) dus de keuze is aan jezelf ;)

succes in ieder geval wie weet

5. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    hmm ja dat is moeilijk, ik denk gewoon afwachten en als je het nog steeds niet vertrouwd nog een testje doen.
    vervelend he die onzekerheid
    succes! ;)

6. claudia

claudia Niet meer actief

inderdaad
    maar er woord gezegt dat als je er te veel mee bezig bent dat het dan ook niet lukt klop dat?

7. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ja dat zeggen ze wel he claudia en ik denk dat er ook wel een kern van waarheid in zit

8. claudia

claudia Niet meer actief

maar hoe ken je er nou niet aan denken dat is toch onmogelijk
    hoe lang heeft het bij u gedeurd voor dat je zwanger werd??

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    weet je tis allemaal makkelijk te zeggen je moet er niet zoveel mee bezig zijn maar onbewust zijn we er allemaal wel mee bezig enkel de een iets minder dan de ander, ik ben er in zover mee bezig dat tegen de tijd dat ik mijn periode moet krijgen wel denk zal het dit keer maar ook weer niet echt overdreven (behalve dit keer maar dat is anders lees daarvoor maar mijn 1e post van "ffff gyn kan je ook wel gek maken) verder ben ik er niet overdreven mee bezig heb ik zoiets we zien wel, en als we een jaar verder zijn dan gaan we verder kijken....

succes meid

10. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    bij mij was t de derde ronde raak, dus heb echt wel geluk gehad hoor, mag zker niet klagen!
    ja ik denk dat je er altijd wel aan denkt maar ik heb al een aantal keer gehoord dat t niet lukt terwijl ze er zo mee bezig waren en toen maar even een beetje het proberen naar de achtergrond te zetten en ineens zwanger dus.. wie weet

11. claudia

claudia Niet meer actief

en is het dan zo dat je egt elke dag sex heb?
    ik bedoel dat zeggen dat je je dat moet zelf heb ik zo iets van het moet wel leuk blijven
    ik kijk wel vaak bij de calculator wanneer het beste is of het werk weet ik iet maar ok hihi

12. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ja idd dat vind ik ook, het moet wel leuk blijven..
    bij ons ging het zo van ok de vruchtbare periode is er! spannend en klussen hihi ;) maar als een van ons niet geen zin of iets had dan ook maar niet.
    ik moet zeggen deze keer dat t raak was hebben we het helemaal niet vaak gedaan dus ik dacht zelf eigenlijk dat het deze keer over zou gaan maar niet dus gelukkig!

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee meid, waar je ten eerste voor moet blijven zorgen is dat het "klusgebeuren" leuk en spannend blijft...tuurlijk kun je er altijd rekening mee houden, maar stem niet je hele sexleven daarop af...grote kans dat dat dodelijk is voor je relatie...

als je een gezond sexleven hebt (3-4x per week) is de kans groot genoeg iedere maand om zwanger te worden ;)

en die calculator is maar een gemiddelde daar moet je je niet aan optrekken....iedere vrouw is anders...

14. claudia

claudia Niet meer actief

ok dan weet ik dat
    en hoe zit dat dan met tempraturen help dat wel???

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik weet niet of je aan de pil bent geweest? Maar als je daarmee stopt, is het altijd maar afwachten hoe je menstruatie verloopt!

Ik was ook in etappes ongi... En na het stoppen van de pil kunnen ook menstruatie klachten weer terug komen (last van je rug, buikpijn, hoofdpijn enz...)

Ik hield ook elke keer de eisprong volgens de calculator bij, maar bleek dus achteraf helemaal niet te kloppen!!!

Gewoon "natuurlijk" blijven vrijen, dan komt het vanzelf!!

16. claudia

claudia Niet meer actief

mn ongi was inderdaad in het begin onregelmatig maar nu gaat het al weer goed
    ben nu denk ik 5 maanden met de pil gestopt
    maar wanneer weet ik dan wanneer het best periode is??

17. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi Claudia,

bij de meeste stellen duurt het gemiddeld een jaar om zwanger te raken. Het kan dus korter, maar ook langer duren.
    Je schreef dat je bobbels voelde in je buik. Ik denk niet dat je dat als symptoom van een eventuele zwangerschap moet zien, want je baby voel je pas na een aantal maanden bewegen/ bobbelen in je buik. Ik zou eerder denken dat het dan je darmen zijn, ofzo.

Probeer je er niet te veel op te fixeren, want daar kan je echt uitermate gefrustreerd van raken. Daar kan druk van in je relatie ontstaan en je sexleven wordt er dan waarschijnlijk ook niet leuker/ beter op.

Bij mij duurde het 11 maanden voordat het raak was!

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je een regelmatige cyclus hebt zeg 28 dagen
    dan ongeveer 14 dagen voor je menstruatie heb je je eisprong
    je hebt dan ongeveer 3 dagen dat je zwanger kan raken aangezien het zaad een aantal dagen kan overleven

dus als jou cyclus regelmatig is kan je ongeveer je eisprong uitrekenen

dit is niet altijd zo sommige hebben een afwijkende eisprong :)

door temperaturen kan je zien wanneer jij je eisprong hebt
    dan gaat je temperatuur met een aantal tiendes omhoog

zie temperatuurlijsten onder zwanger worden

het geeft natuurlijk niet de garantie dat je dan ook daadwerkelijk zwanger raakt in die tijd maar geeft wel aan wanneer jij ongeveer je eisprong hebt

succes

19. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Elke dag sex is niet nodig en niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen.

Zaadcellen leven namelijk 4 dagen. Waarvan ze op de eerste twee dagen op zijn sterkst zijn.

Dus als je in iedergeval je vruchtbare periode om de dag sex hebt heb je genoeg kans om zwanger te raken.

Dat betekend dan ook voor manlief dat hij geen "handwerk" bij zichzelf mag verrichten.

Gewoon afwachten is het beste en een instelling hebben van het komt wanneer het komt.

Mijn gyneacoloog vertelde mij bij het verwijderen van mijn spiraal dat de kans groot was dat de eerste drie maanden sowieso de kans groot is dat er niets gebeurd omdat je llichaam zich weer helemaal inregelen is. En als het ;anger dan anderhalf jaar duurde mocht ik terugkomen.

Uiteindelijk was ik in de 3e ronde zwanger. Dus het valt wel mee.
    Aan de andere kant is een collega van mij er 8 jaar op alle mogelijke manieren mee bezig geweest. Ook in de medische molen. juist op het moment dat ze zoiets hadden van dan maar niet raakte ze spontaan zwanger.

Mijn nicht na 10 jaar in de medische malle molen en zou net weer een volgende IVF reeks gaan starten en bleek toen ook spontaan zwanger.
    Dus het komt wanneer het komt.

Ik wens je in iedergeval heel veel succes!!

20. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Voor de eerste heb ik 15 jaar op gewacht....
    De tweede was wat sneller, meteen de eerste ronde ;)

Deel Deze Pagina