Hier precies het zelfde! Nu ik zwanger ben mis ik het heel erg een goeie vriendin om mijn verhaal aan te doen. Mijn verhaaltje: Ik heb nog altijd gedacht voor dat ik zwanger was dat ik een goeie vriendin had, ze was/is erg kinderachtig maar dat vond ik nooit niet zo erg, zij deed haar verhaal en gaf haar adviezen maar als ik ergens mee zat kon ik het eigelijk niet echt bij haar kwijt, of iedereen wist het of je kreeg een antwoord wat nergens op sloeg. Maar vond het niet erg, ik vertelde haar dus niet veel meer. Ik vond het gewoon fijn om haar wel te "helpen". (mijn ouders/vriend zei altijd wel dat is geen vriendin voor jou ze is veel te kinderachtig, maar ja anders heb ik niemand) Nu ik zwanger ben lijken mijn ogen geopend en vind het eigelijk best erg maar ik kan er niet meer uitstaan Ze luisterd niet eens naar wat ik vertel en is nu alleen maar met zichzelf bezig en wil nu ineens ook zwanger worden en dat wil niet 1, 2, 3 lukken en nu kan ze mijn verhaaltjes niet aan. Vind zo jammer van haar ik ken haar al vanaf de basisschool en heb haar altijd geholpen met alles en nog wat en zie nu pas in dat zij eigelijk nooit echt iets voor mij heeft gedaan. Het is dus echt zo wat mensen zeggen als er iets is dan weet je wie je vrienden zijn Dus als jullie een kletsgroepje oprichten sluit ik mij graag aan!
ik had dat een tijdje terug...moest nog even babyshoppen, en mn vriend kon niet mee....dacht wie zal ik dan bellen....euh niemand dus want ik heb ook niet altijd zin om mn moeder of zus te bellen voor zoiets. Ben dus ook maar weer alleen gegaan en als ik dan langs een terrasje kom gelopen waar een groep vrouwen gezellig zit te lachen en te drinken, of 2 vriendinnen die gearmd door een winkel lopen te lachen, dan word ik daar heel verdrietig van Ik ga wel eens lunchen ofzo met een kennis of collegatje....dat is gezellig, maar dat zijn geen vriendinnen door dik en dun en gebeurd ook niet wekelijks
owww ik begrijp jou zooo goed ...!! ik was bevallen van aiden hoorde van veel mensen om me heen heb je zeker veel kraamvisite uuuh bijna niemand hahahah ( heb ook neit zo grote familie ) tantes enz wonen ver weg oma opa heb ik niet meer en met de fam van me vader gaan we helemaal niet om bijna..!! ik ga mijn tel lijst wel is af als ik wat wil gaan doen maar staat niet veel in hahahahhahah
dag dames.! ik en mijn vriend hadden onze 2vrienden en hun 2 kinderen mee genomen naar disney en we hadden alles betaald in totaal kwam de reis op 2600euro maar dat maakte ons niets uit want tja het waren onze beste vrienden en hun hadden het niet breed ..maar toen we terug kwamen van disney hebben wij nooit meer wat van ze gehoord volgens mij kan je beter vage kennissen hebben dan goede vrienden want als die je naaien doet het minder pijn !!
Het is ook lastig om nieuwe mensen te leren kennen als je niet meer op school zit. Dan worden de 'ontmoet' plekken een stuk schaarser. Het enige wat ik kan bedenken is op een teamsport gaan, of een leuke cursus doen. Daar kom je toch mensen tegen die in bepaalde opzichten eenzelfde interesse delen.
ik ben ook iemad die het geweldig zal vinden om met een ander stel met kinderen samen op vakantie te gaan ofzo maarja dat zit er nou eenmaal niet in
is ook leuk, maar niet ideaal... wij hebben het ook gedaan, maar die vrienden gingen zich irriteren aan mij omdat ik 's middag terug wilde om mijn dochter een middag dutje te laten doen.. dus ook in dat soort situaties leer je vaak je vrienden kennen..
http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/283673-vriendenclubje.html#post10213104 heb een clubje geopend dus voor de meiden die intresse hebben gezellig
klopt maar dan nog...het is fijn als je iemand hebt, buiten je partner om, waar je alles mee kunt delen en die er altijd voor je is, waar je uren mee kunt kletsen, noem maar op...gewoon dingen die je met een vriendin doet Mijn partner is echt mn aller beste maatje, mn soulmate...maar toch mis ik die ECHTE vriendin...en mn partner heeft buiten mij natuurlijk ook zn bezigheden die ik hem van harte gun....en wanneer hij dan weg is, zit ik wel eens eenzaam te zijn zeker nu ik in de ziektewet zit vanwege BI als mijn vriend een avondje weg is, dan is er echt geen vriendin die ik kan bellen om me gezelschap te komen houden...want mn vage kennissen hebben dan ook wel wat beters te doen
Ik heb ook maar 3 echte vriendinnen. Soms spreken we elkaar een maand niet, maar als er iets is kunnen we bij elkaar terecht. Deze meiden kennen elkaar trouwens alleen van gezicht, we zijn dus geen vriendengroepje, ze zien elkaar alleen bij mij op de verjaardag. Ik ben zelf niet zo'n hele actieve vriendin om het zo maar te zeggen, en zij ook niet. Ik heb een buuf die heeeel graag dikke vriendinnen wil worden, en echt elke dag op de stoep staat, daar word ik af en toe niet goed van.. Ik ben gewoon erg op mezelf en mijn vriendinnen ook. Heb je geen mensen in de buurt met dezelfde raakvlakken? Bijvoorbeeld kleine kinderen, een hond of weet ik veel, of heb je misschien een hobby die je samen met anderen kan doen?
Ik ken twee mensen die lid zijn van 'nieuwemensenlerenkennen' en die zijn daar zeer enthousiast over. Op de site kun je zien wat het inhoudt en welke activiteiten er gepland zijn. Lijkt mij dé manier om mensen te leren kennen!
Hoi,ik herken je verhaal wel hoor,ik heb dan wel 2 vriendinnen maar die hebben geen kinderen en ook een hekel aan kinderen. moet dus altijd alleen met ze afspreken terwijl ik ook weleens met iemand die wel kinderen heeft leuke dingen zou kunnen doen. ik ga dan ook een kijken bij het vrienden draadje. ik hoop dat je snel iemand vind,helaas woon ik in zuid holland dus niet echt dichtbij...
Hey Flowertje. Wat balen dat je je zo eenzaam voelt. Ik heb wel een aantal hele goeie vriendinnen, maar die moeten gewoon werken, die zie ik dus ook weinig. Ik zit vanwege ziekte in de Wao, dus ik zit ook vaak alleen omdat gewoon iedereen werken is. Mijn vriendinnen hebben wel kinderen, maar die werken behoorlijk veel. Ik begrijp je wel hoor, want ik voel me ook best eenzaam en vooral doordeweeks. Dan zit je maar wat thuis te gapen. Het gaat nu wel iets beter sinds ons meisje er is. Maar ik vindt het ook gezellig als iemand eens bakje komt drinken overdag. Ons meisje gaat in maart naar de peuterspeelzaal dus wie weet. We hebben ook een vaste vriendengroep, maar die hebben ook kinderen werk dus ook druk. Die zie je ook een stuk minder. Mijn man daarintegen wat meer omdat hij voetbalt en tennist.
Hier ook precies jou verhaal. Nooit echte vriendinnen gehad. En voel me echt zo eenzaam. Mis iemand om mee te praten en te lachen. Ik werk maar 12 uurtjes. En mijn man werkt elke dag. En zit dus grootste gedeelte van de week alleen. Wij hadden eerst leuke buren maar sinds wij een kindje hebben doen ze zo stom. Vind dat altijd zo jammer van mensen.
Ik herken het wel.. ergens. Sinds ik zwanger ben zie ik NIEMAND meer van mijn oude kennissen.. en mijn beste vriendin zit in Israel. Ze zitten gewoon allemaal in een andere levensfase. En ik zit al niet lekker in mijn vel waardoor ik ook nog geen zin heb om zoveel sociale contacten op te doen.. Maar zodra ik een normaal huis heb dan ga ik lekker sporten.. die kleine gaat eens naar de peuterspeelzaal of iets.. en dan leer ik vanzelf wel mensen kennen die in een zelfde levensfase zitten hoop ik. Misschien zijn dat ook tips voor jou?
nou je bent echt niet de enige. ik heb ook geen vriendinnen meer we zijn allemaal uit elkaar gegroeit zeg maar zit thuis met 2 kids waarvan een naar de basis gaat praat wel wat maar daar blijft het bij. ik mis ook wel het contact hoor even gezellig samen winkelen of bij elkaar op de koffie lekker bij kletsen ook als je iets kwijt wil. dus ja er zijn er wel meer lees ik zo. gr jojo29