Soms wel 3 kwartier tot een uur over de fles doen!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Biny, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    weet je dat zeker? ik stond er volgens mij laatst mee in mn handen is toch donkerblauw met sterretjes er op ofzo? en volgens mij stond daar dus op een grote 2 en vanaf 4 maanden.. ?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bij mij is ie niet blauw hoor met sterretjes :p

Gewoon de kleur van nutrilon verpakkingen..
    En dan een soort van oranje 'driehoek' in t midden

Zoals je ook die 'driehoeken' heb op de gewone voedings pakke

3. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    Misschien heb ik dan met iets anders in mn handen gestaan, binnenkort maar even kijken dan in de winkel...

Heb net ook een toppic gestart over doorslapen en tips en trucs :)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha kijk jij maar even van de week :p

Hmm hoop dat er iemand de gouden tip voor je heeft, maar denk toch echt dt je moet afwachten :(

5. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    Hahah ja dat denk ik ook :p
    Heb net even mn bloknote er bij gepakt waar we alles in opschrijven van tijden en hoeveel heden drinken... interesse?? ik zie er nml zelf nog geen verband in eigenlijk.. haha

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Waarom wil je zo graag 4 uur tussen de voedingen?

Wij hebben hier ook een voedingsschema van 5 flessen per dag (5x 150/5), maar ze krijgt haar eerste fles rond 8 uur en haar laatste om 22 uur (en dat willen we zelfs nog gaan vervroegen). Dan kom je dus ook soms op 3 uur tussen twee voedingen. Prima toch? Het zag er de laatste tijd ongeveer zo uit:

08.00
    12.00
    16.00
    19.00
    22.00

Soms komt ze eerder, m.n. bij de flessen van 12.00 en 16.00, maar dat is niet zo'n probleem, want doordat er bij de flessen daarna maar 3 uur tussen zit, kun je de eerdere flessen op een dag best iets eerder geven en dan kom je nog steeds goed uit door tussen de volgende flessen 3.5 of 4 uur te laten.

Onze dochter valt ook vaak in slaap, vooral aan het eind van haar voedingen. Als we haar dan op bed leggen, doet ze nog even haar oogjes open bij het naar boven lopen en in bed leggen, maar daarna slaapt ze meestal door. Je hoeft niet per se voor of na elke voeding met je kind te spelen hoor! Mijn dochter wordt soms een uur of half uur voor haar volgende fles wakker en dan speel ik met haar. En 's avonds is ze zowieso meestal wakker en dan spelen we ook met haar. Overdag is het vaak echt: wakker worden/maken - verschonen - fles - weer slapen.

Als ik jou was zou ik proberen het gaatje van een S-speen groter te maken op de manier zoals ik die hierboven beschrijf, en de laatste avondfles vervroegen naar een moment dat hij nog wakker is.

Je schrijft eerder dat je bang bent dat hij dan niet meer de nacht door zal slapen, maar dat kun je babies ook leren (als ze daar aan toe zijn wat betreft leeftijd en gewicht). Toen mijn dochter uit zichzelf een paar keer de nacht doorsliep (niet opeenvolgende nachten), hadden we zoiets van, okee, ze kan dat dus aan. Toen zijn we gestopt met de nachtvoeding. Als ze 's nachts kwam, troostten we haar even en lieten haar daarna doorslapen. Vaak is het ook een gewoonte voor die kleintjes om wakker te worden. We moesten de eerste paar nachten wel een aantal keer ons bed uit, maar vaak was ons meisje binnen een minuut al weer klaar om verder te slapen (even hand op haar hoofdje en aaien en lief zeggen dat het tijd is om verder te slapen). Na een paar nachten hoefden we er hooguit één keer uit en binnen een week sliep ze standaard door. (Wij hebben dit gedaan op aanraden van mijn zus, die dit ook bij haar dochter heeft gedaan, nadat ze dat ergens had gelezen.)

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, heel zeker: ben er speciaal voor naar boven gelopen om de verpakking die nog dicht zit te bekijken!

8. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    dan ga ik binnenkort in de winkel is kijken welke mogelijkheden er voor mij zijn ;) bedankt in iedergeval!

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Hmm, dat weet ik eigenlijk niet. Ik wilde toen een andere speen omdat het gaatje van de S-speen te klein is als je nutriton gebruikt. Ik ben echter een 123-speen gaan gebruiken en dat bevalt hier prima, dus heb die truuk met de satéprikker niet zelf uitgevoerd, maar alleen de tip onthouden. Bij nader inzien weet ik ook niet meer zeker of je de satéprikker er al tijdens het koken in moet doen, of pas erna... :) Als ik binnenkort weer eens in de prenatal kom, zal ik het vragen (en dan hopen dat diezelfde verkoopster er die dag is).

En je kunt dat gaatje van de 123-speen wel erg groot vinden, maar als je die gebruikt (evt. alleen stand 1 gebruiken), hoelang doet hij dan over zijn fles? Want jij wil graag dat hij sneller gaat drinken, dus dan is het toch juist goed dat de opening groter is?! Tenzij het zo snel voor hem gaat dat hij zich steeds verslikt en de reden van de lange voedingstijd echt alleen het in slaap vallen is.

Trouwens, als hij zo lang over zijn voedingen doet vind ik het ook wel logisch dat hij in slaap valt. Valt hij aan het begin van zijn fles ook al in slaap? Misschien dat hij met een snelle speen (123?) zijn fles wel leegdrinkt voor hij te moe wordt?

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt!

Ik zou trouwens beginnen met minder te gebruiken dan op de verpakking staat. Wij kregen die tip van een vriendin, die verpleegkundige is op de afdeling neonatologie. Doordat het een pap wordt valt de voeding namelijk wel wat zwaarder op de maag (en er zit wat energie in, dus ze gaan wat meer aankomen). Wij gebruiken hier ongeveer driekwart maatschepje per fles van 150 ml en dat is voor ons meisje voldoende (op verpakking staat 1-2 schepjes per 100 ml). Gewoon zelf uitproberen welke hoeveelheid werkt.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wooow janna wat een hoop info! Teveel voor mn tel haha zal zo even de laptop pakken en uitgebreider op je reageren :p

Maar het nut van de 3,5 4 ertussen is dat als ik het sneller achter mekaar doe hij dan Zn fles niet leeg drinkt

12. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    dankje ik ga er mee aan de slag :)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dames, ben even naar de 9 maanden beurs :)

Ik reageer vanavond weer :)

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Update: net ff flesje gegeven in de auto..(hoe handig);)

Op standje 1 van de 1.2.3 speen en in 20 min bijna leeg! En zonder echt te verslikken!:D

Er is nog 40 cc van over want hij hoefde niet meer.. En aangesien we in de auto zittwn vind ik t best.. En probeer ik niet meer voor ie echt misselijk word ofzo

15. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    hahahah hij denkt mijn mams zit ten einde raad op het forum laat ik me even aanpassen :p

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahaha wie weet :p
    Vind t niet erg hoor haha hij drinkt tenminste door :p

17. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    Mijn man belt net vanuit de etos over de nutriton...
    er staat op de verpakking vanaf de eerste week te gebruiken en dan de kleine lettertjes....
    Bij borstvoeding of bij opvolgmelk nummer 2 dus :S
    beetje vreemd dus nou weet ik het nog niet!

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm nou je kan het gewoon gebruiken hoor :)
    T cb heft er niks van gezegd.. Kraamvz ook niet.... En zoooooooveel mensen gebruiken het...

En je kent t cb... Als ze iets niet bevalt zeggen ze het gelijk :p

19. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    hahahah zat net met nutrica te chatten via hun site en idd het staat er nogal onduidelijk op maar t mag.... maar zij zeggen dat t niet echt werkt om door te slapen.. zoals jou ervaring ook al was ;)

20. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Sam20: beetje late reactie, maar dat kleine gaatje maakte bij ons al een flink verschil! Dus wie weet is het ook iets voor jou.. Maar ja, wat bij de één goed helpt werkt bij de ander weer totaal niet :) heb dat wel gemerkt met alle tips en trucs tegen krampjes! :(

Even offtopic; is de 9 maandenbeurs iets? :)

Deel Deze Pagina